• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4787 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۱ آبان

خبر

وظيفه اصلاح‌طلبان تلاش براي برون‌رفت كشور از مشكلات است

مجمع روحانيون مبارز در جلسه‌اي به رياست سيدمحمد خاتمي تاكيد كرد كه اصلاح‌طلبان وظيفه دارند براي برون‌رفت كشور از مشكلات فعلي تلاش كنند. در اين جلسه كه دوشنبه شب به صورت مجازي برگزار شد، كميته منتخب مجمع روحانيون مبارز، ويژه انتخابات رياست‌جمهوري، گزارش تفصيلي خود را به شوراي مركزي ارايه كرد كه نقاط مشترك نظرات گروه‌هاي اصلاح‌طلب در مورد انتخابات رياست‌جمهوري آتي در اين گزارش اعلام شد. «ضرورت جلب ‌توجه مردم در سراسر كشور به اهميت انتخابات رياست‌جمهوري»، « بازتعريف رابطه نهاد حاكميت و اصلاح‌طلبان» و «تبيين منسجم مجدد تفكر اصلاح‌طلبي» از جمله محورهاي مطرح شده در اين زمينه بود. به گزارش ايسنا، اعضاي مجمع روحانيون مبارز ابراز اميدواري كردند كه انتخابات رياست‌جمهوري در چنان بستري از آزادي‌هاي سياسي و اجتماعي برگزار شود كه برگزيده آنان و اصلاح‌طلبان بتوانند به وعده‌هايي كه براي حل مشكلات معيشتي و اقتصادي و آزادي‌هاي فردي و احياي شعارهاي اوليه انقلاب مي‌دهند، اقدام كنند.

آنها با تاكيد بر اينكه اصلاح‌طلبان وظيفه دارند كه در شرايط سخت فعلي براي برون‌رفت كشور از سيطره هر آنچه كيان آن را تهديد مي‌كند، تلاش كنند، يادآور شدند كه اگر جامعه احساس كند كه شرايط انتخاب آزاد در تراز جمهوري اسلامي وجود دارد و نقش موثري براي آينده خود مي‌تواند ايفا كند، با حضور حداكثري و با انتخاب فرد شايسته و توانا براي انجام وظايف سنگين خود نشاط و انسجام پيدا خواهد كرد.

درخواست تعطيلي دو هفته‌اي

در نامه رييس كميسيون بهداشت

رييس كميسيون بهداشت مجلس در نامه‌اي از رييس‌جمهور خواست تا به منظور كنترل بار مراجعات بيمارستاني و پيشگيري از خستگي مفرط كادر بهداشت و درمان، تهران و كلانشهرها را به مدت ۱۵ الي ۳۰ روز به صورت كامل تعطيل كند. به گزارش ايسنا حسينعلي شهرياري در اين نامه با اشاره به اختلالي كه ويروس كرونا در فرآيندهاي اجتماعي - اقتصادي و سلامتي مردم ايجاد كرده و با تاكيد بر اينكه هر روز شاهد از دست دادن جمع كثيري از هموطنان عزيزمان در اقصي نقاط كشور هستيم، از لزوم اتخاذ تدابير ويژه گفته است. او اقدامات صورت گرفته و در حال انجام را به دليل گسستگي فاقد آثار لازم بازدارندگي دانسته و گفت: «با توجه به تجربيات كشورهاي موفق در محدودسازي شديد و تعطيلي كامل شهرها به نحوي كه حتي تردد خانواده‌ها را با محدوديت مواجه كرده‌اند، به عنوان يك اقدام عاجل در زمان كوتاه بين ۱۵ الي ۳۰ روز در تهران و كلانشهرهاي كشور ضروري به نظر مي‌رسد.» شهرياري بر همين اساس از رييس‌جمهور تقاضا كرده كه با توجه به ضرورت ايجاد يك فرصت كنترلي براي بار مراجعات بيمارستاني و پيشگيري از خستگي مفرط كادر بهداشت و درمان دستورات لازم براي اجرايي كردن اين موضوع را صادر كند.

لزوم اتخاذ تصميم خوب و جامع در طرح اداره صداوسيما

عباس مقتدايي، نايب‌رييس كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه طرح اداره صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران از روز دوشنبه براي ثبت پيشنهادات نمايندگان باز شده و به زودي در دستور كار كميسيون فرهنگي قرار مي‌گيرد، از كميسيون فرهنگي به عنوان كميسيون اصلي بررسي اين طرح و از كميسيون‌هاي امنيت ملي، اجتماعي، قضايي، برنامه و بودجه، جهش و رونق توليد و نظارت بر اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي به عنوان كميسيون‌هاي فرعي تعيين شده‌ خبر داد. به گفته او، از زمان مطرح شدن اين طرح انتقادات و ايرادات بسيار گسترده‌اي به ما واصل شده كه غالبا اظهار داشتند به تعبير يكي از رسانه‌ها، در اين طرح تبديل به معاونت اجرايي شوراي نظارت شده است. مقتدايي همچنين از مخالفت صدا و سيما با محتواي اين طرح خبر داد و گفت كه فعالان حوزه صدا وسيما و دست‌اندركاران به لحاظ حقوقي اشكالات متعددي به اين طرح وارد كرده‌اند. اين نماينده مجلس معتقد است كه بحث استقلال مالي صداوسيما بايد براي ما بيش از هر چيز ديگري ملاك باشد تا اين رسانه بتواند حرف مردم را بزند و نگران عدم تخصيص بودجه‌اش از سمت دولت نباشد و همچنين از اينكه اين سازمان محل گروكشي بودجه و عدم استقلال در تصميم‌گيري شود، ابراز نگراني كرد. به گزارش ايسنا، او از افراد درخواست كرد تا در اسرع وقت نكات پيشنهادي‌شان را به دفتر او اعلام كنند تا بتواند بعد از جمع‌بندي نظرات اين افراد را به كميسيون فرهنگي بدهد و از آن دفاع كند.

محمد حبيبي، معلم زنداني آزاد شد

محمد حبيبي، زنداني سياسي و عضو هيات‌مديره و مسوول تشكيلات كانون صنفي معلمان ايران، روز سه‌شنبه ۲۰ آبان‌ از زندان فشافويه آزاد شد. اين معلم زنداني ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ بازداشت شد. او اواسط مرداد همان سال بابت اتهام «اجتماع و تباني عليه امنيت كشور» به هفت سال و شش ماه حبس تعزيري، به اتهام «تبليغ عليه نظام» به ۱۸ ماه حبس تعزيري و به اتهام «اخلال در نظم عمومي» به ۱۸ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محكوم شد. او در نهايت روز گذشته بعد از گذراندن بيش از ۲ سال از حبسش از زندان آزاد شد. شنيده‌هاي «اعتماد» حاكي از آن است كه حبيبي بنا بر عفو اخير زندانيان از سوي رهبري آزاد شده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون