• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4789 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۴ آبان

مراسم خاكسپاري داود فيرحي در آرامستان بهشت معصومه قم برگزار شد

وداع با دانشمند مسلمان

مراسم تشييع و خاكسپاري داود فيرحي برگزار شد. بدرقه‌اي كه مطابق معمول اين روزها كم‌تعداد و بيشتر خصوصي برگزار شد. مراسم تشييع و تدفين داود فيرحي صبح پنجشنبه ۲۲ آبان‌ماه در قم، آرامستان بهشت معصومه (س) انجام شد. در اين مراسم كه با حضور خانواده و جمعي از دوستان اين فقيه و با رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي برگزار شد، ابتدا نماز ميت خوانده و رسوم پيش از دفن به‌ جا آورده و درنهايت پيكر او به خاك سپرده شد.
داود فيرحي، استاد دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران ۲۱ آبان‌ماه به ‌دليل ابتلا به كرونا در ۵۶ سالگي از دنيا رفت. در پي درگذشت اين انديشمند فقيد، حسن روحاني، رييس‌جمهوري در پيامي فقدان اين استاد و پژوهشگر فرهيخته را تسليت گفت. او در اين پيام تسليت نوشت: «ضايعه درگذشت استاد و پژوهشگر فرهيخته، حجت‌الاسلام والمسلمين داود فيرحي، موجب تأثر و اندوه فراوان گرديد. اين نويسنده و انديشمند توانمند با برخورداري از پشتكار كم‌نظير و توأم با اخلاق اسلامي به آموزش معارف و انديشه‌ اسلامي در حوزه و دانشگاه پرداخت و آثار علمي ارزشمندي براي نسل‌هاي فعلي و آينده به يادگار گذاشت.» همچنين علي لاريجاني، رييس پيشين مجلس شوراي اسلامي نيز در پيام تسليتي درگذشت و فقدان داود فيرحي را به خانواده، جامعه علمي و دانشگاه و شاگردانش تسليت گفت. 
عليرضا اعرافي، مدير حوزه‌هاي علميه نيز براي درگذشت مرحوم داود فيرحي پيام تسليتي صادر كرد. او در اين پيام تسليت نوشت: «درگذشت فاضل فرهيخته مرحوم حجت‌الاسلام آقاي دكتر داود فيرحي طاب ثراه مايه تأثر شد، فقدان آن دانشور گرامي را به دوستان و شاگردان و ارادتمندان آن مرحوم در حوزه و دانشگاه و خانواده محترم ايشان تسليت عرض مي‌كنم و رضوان و غفران الهي را براي آن فقيد سعيد و شكيبايي و پاداش نيك الهي را براي بازماندگان محترم از خداوند مهربان خواستارم.» داود فيرحي سال ۴۳ در زنجان چشم به جهان گشود و فاصله سال‌هاي ۶۰ تا ۶۵ در حوزه علميه ولي‌عصر زنجان تحصيلات حوزوي را طي كرد. پس از آن براي گذراندن مقاطع سطح و دروس خارج راهي قم شد و از سال ۶۶ تا ۸۰ در حوزه علميه قم مشغول آموختن بود.  اما همزمان تحصيل در دانشگاه را نيز ادامه داد و مدرك دكتراي خود را از دانشگاه تهران با ارايه رساله «دانش، قدرت و مشروعيت در اسلام» كه با الهام از روش‌شناسي فوكو و هرمنوتيك گادامر تنظيم شده‌ بود، اخذ كرد. پس از آن نيز در همين دانشگاه مشغول تدريس شد. 
فيرحي همچنين استاد مهمان دانشگاه مفيد در قم و عضو شوراي مركزي مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم بود. در اين ايام بيش از ده‌ها كتاب و بالغ بر ۶۰ مقاله از او منتشر شد و در كنفرانس‌هاي علمي بسياري در حوزه انديشه سياسي - اسلامي شركت كرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون