• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4790 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۵ آبان

كلانتري و جوانفكر بر سر «صلاحيت رواني احمدي‌نژاد» مجادله كردند

حملات نامعقول

عيسي كلانتري از انجام تست روانشناسي از كانديداهاي رياست‌جمهوري مي‌گويد و معتقد است احمدي‌نژاد صلاحيت رواني براي رياست‌جمهوري را نداشته است. رييس فعلي سازمان حفاظت از محيط‌ زيست كه در دولت‌هاي پيشين بيش از ۱۲ سال وزير كشاورزي بوده با شرح خاطره‌اي از زمان وزارتش در دولت هاشمي‌رفسنجاني، محمود احمدي‌نژاد را مبدع لقب «سردار سازندگي» براي آيت‌الله هاشمي معرفي و تاكيد كرده زماني كه احمدي‌نژاد استاندار اردبيل و خودش وزير كشاورزي بوده، با رييس‌جمهور وقت صورت‌جلسه‌اي براي رفع مشكل عشاير منطقه دشت مغان تدوين كرده‌اند اما احمدي‌نژاد اجراي آن را چند هفته‌اي عقب انداخته و درنهايت با بيان اينكه «اگر بخواهم به هر امضايي كه مي‌دهم پايبند باشم، آجر روي آجر بند نمي‌شود»، زير قول و قرارش با رييس‌جمهوري و 3 وزير(وزير كشور، وزير جهاد سازندگي و وزير كشاورزي) زده است. رييس سازمان حفاظت از محيط زيست سپس با افسوس از اينكه «چنين شخصيتي» بعدها رييس‌جمهوري مملكت شده، او را فاقدصلاحيت رواني براي رياست‌جمهوري خوانده و پيشنهاد كرده كه شوراي نگهبان   ۵ نفر روانشناس بي‌طرف را به‌ كار گيرد كه افراد را تست كنند. وزير ادوار كشاورزي بر اين اساس  مدعي است كه احمدي‌نژاد «مشكل رواني» داشته است.
اين اظهارات عجيب و به معناي دقيق كلمه تند و تيز كلانتري درباره رييس دولت نهم و دهم به ‌شدت مورد توجه رسانه‌ها و افكار عمومي قرار گرفت. همين اطرافيان احمدي‌نژاد را به تب و تاب واكنش و پاسخگويي واداشت و بر همين اساس بود كه 3 روز پس از انتشار مصاحبه ويديويي كلانتري با عبدي مديا، علي‌اكبر جوانفكر پا به ميدان گذاشت و با انتشار يادداشتي به دفاع از احمدي‌نژاد برخاست. مشاور رسانه‌اي محمود احمدي‌نژاد در زمان رياست‌جمهوري‌اش ضمن اينكه اظهارات كلانتري را «ادعاهاي بي‌اساس» خواند، معاون حسن روحاني را به توهين آشكار به «خادم ملت»(احمدي‌نژاد) متهم كرده است. جوانفكر در پاسخ از ۷ نكته گفته و ابتدا به موضوع «رواني بودن» احمدي‌نژاد پرداخته و با بيان اينكه «موحدان و پيروان راستين پيامبران الهي هيچگاه ديگران را به رواني بودن متهم نكرده‌اند» طرح اين موضوع از سوي كلانتري را نشانگر «عجز و ناتواني» طالبان قدرت برابر «منطق صحيح و محكم» مناديان سخن حق دانسته است. مشاور رسانه‌اي احمدي‌نژاد از كلانتري خواسته تا براي اثبات صداقتش، صورت‌جلسه مورد ادعايش را منتشر كند كه البته در همان گفت‌وگو هم كلانتري تاكيد كرده كه اين صورت‌جلسه حتما هنوز در اسناد كشت و صنعت مغان موجود است.
او زمان سفر آقاي رفسنجاني به اردبيل را چند ماه مانده به پايان دوران 8 ساله رياست‌جمهوري اعلام كرده و بر همين اساس ايده ابداع لقب سردار سازندگي از سوي احمدي‌نژاد را رد كرده است. علي‌اكبر جوانفكر در ادامه نوشته‌اي كه در سايت بهار وابسته به نزديكان رييس دولت نهم و دهم منتشر شده به عيسي كلانتري شديدا انتقاد كرده و عملكرد كلانتري را به عنوان وزير كشاورزي «فاجعه‌بار» خوانده و مدعي است كه احمدي‌نژاد هرگز او را فرد «ذي‌صلاحي براي تصدي وزارت كشاورزي» نمي‌دانست. مشاور رسانه‌اي احمدي‌نژاد اينكه كلانتري تاكنون سندي را عليه احمدي‌نژاد منتشر نكرده دليلي بر «خلاف‌گويي» او مي‌داند و معتقد است كه اگر كلانتري به‌ دليل اجراي «سياست‌هاي غلط» مورد مواخذه قرار مي‌گرفت، امروز جرات نمي‌كرد با توهين به ديگران بر عملكرد مخرب خود سرپوش بگذارد و با منتقدان از موضع تكبر و تفرعن برخورد كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون