• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4791 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ آبان

با از دست دادن دو پنالتي مقابل سوييس

راموس جشن خودش را خراب كرد

جشن ركوردشكني سرخيو راموس بسيار تلخ از آب درآمد. شنبه شب و در چارچوب رقابت‌هاي ليگ ملت‌هاي اروپا كاپيتان تيم ملي اسپانيا براي صدوهفتادوهفتمين بار پيراهن ماتادورها را اين‌بار مقابل سوييس برتن كرد و از ركورد جيان لوييجي بوفون رد شد. راموس حالا به ركورد سوارز بازيكن بازنشسته مكزيك رسيده است و مشتركا با او در رده پنجم ركوردداران بازي ملي قرار گرفته. كاپيتان تيم ملي اسپانيا در حال حاضر به تنهايي ركورددار بيشترين بازي ملي در
 قاره اروپاست. 
همان‌طوركه گفته شد اين ركوردشكني مي‌توانست شبي خاطره‌انگيز براي راموس به همراه داشته باشد اما اتفاقات بازي طور ديگري رقم خورد. اسپانيا در مقابل سوييس ابتدا يك بر صفر عقب افتاد. در ابتداي نيمه دوم ضربه سر راموس در محوطه جريمه به دست مدافع حريف برخورد كرد و داور نقطه پنالتي را نشان داد. كاپيتان راموس به عنوان پنالتي‌زن اول تيم ملي اسپانيا و كسي كه در رئال مادريد هم پنالتي‌ها را مي‌زند پشت توپ قرار گرفت و ضربه‌اش را به سمت راست دروازه‌بان زد. اما اين زومر گلر سوييسي‌ها بود كه با تشخيص و واكنش به موقع اجازه گل شدن توپ را نداد تا بازي همچنان يك بر صفر به نفع تيمش
 باقي بماند. 
تراژدي اما چند دقيقه بعد رقم خورد. جايي كه آلوارو موراتا در موقعيت تك به تك توسط مدافع حريف سرنگون شد و يك پنالتي اخراج براي اسپانيا به ارمغان آورد. دو راهي بزرگ انريكه به عنوان سرمربي تيم همين جا بود. آيا راموس بايد دوباره پنالتي بزند؟ آيا بايد به پنالتي‌زن اول تيم اعتماد شود يا با توجه به روحيه احتمالا پايين او، بهتر است اين كار را شخص ديگري انجام دهد؟ اين سوالي است كه هرگز نمي‌توان به درستي پاسخش را داد، چرا كه در همه حالت‌ها شاهد مثال در فوتبال وجود دارد. چه بازيكني كه يك بار خراب مي‌كند و بار دوم گل مي‌زند، چه بازيكني كه هر دو بار پنالتي را از دست مي‌دهد، چه تغيير پنالتي‌زن و گل شدن ضربه و چه تغيير پنالتي‌زن و از دست رفتن موقعيت. معمولا هم به اين شكل است كه منتقدان و هواداران بعد از اينكه يكي از حالت‌هاي بالا با ناكامي همراه مي‌شود، مي‌گويند كاش به شكل ديگري عمل مي‌شد. 
به هر حال راموس براي بار دوم پشت ضربه قرار گرفت. راموس احتمالا در آن لحظات پيش خودش فكر كرد هم براي اينكه روحيه تيمش را بالا ببرد و هم نشان بدهد از دست رفتن پنالتي نخست يك اتفاق بوده بايد با يك ضربه حرفه‌اي كه نشان از خونسردي‌اش دارد دروازه را باز كند. پس تصميم گرفت با يك ضربه چيپ به سمت راست زومر چند تير با يك نشان بزند. غافل از اينكه دروازه‌بان خوش‌روحيه سوييسي‌ها دستش را خواند و به شكلي نسبتا تحقيرآميز ضربه او را مهار كرد. 
از دست دادن دو پنالتي در يك بازي اتفاق مرسومي نيست. اصلا اعلام دو پنالتي در يك بازي به نفع يك تيم اتفاق پرتكراري نيست. هرچند همين هفته گذشته خود راموس و بازيكنان رئال مادريد در بازي مقابل والنسيا در لاليگا شاهد بودند كه سه پنالتي به نفع خفاش‌ها اعلام شد و كارلوس سولر هر سه پنالتي را وارد دروازه كورتورآ كرد. اما راموس دقيقا خلاف سولر عمل كرد و هر دو فرصت گلزني تيمش را از دست داد تا اسپانيا در آستانه شكست قرار بگيرد. او خوش‌شانس بود كه جرارد مورنو در اواخر بازي گل تساوي تيمش را به ثمر رساند و بازي يك بر يك تمام شد. 
حالا خيلي‌ها مي‌گويند راموس نبايد پنالتي دوم را مي‌زد. خيلي‌ها مي‌پرسند چه وقت چيپ زدن بود آقاي راموس! اما به هر حال اتفاق رخ داده و از شب باشكوهي كه راموس در آن تبديل به پرسابقه‌ترين بازيكن تاريخ اروپا شد يك كابوس بزرگ به جا مانده است. كابوسي كه ممكن است تبعات بزرگي براي كاپيتان به بار بياورد. اولينش مي‌تواند از دست دادن جايگاهش در قامت پنالتي‌زن نخست تيم باشد. رسانه‌ها و هواداران نيز احتمالا تا چند روز حسابي روي اعصاب او راه خواهند رفت. بايد ديد راموس باتجربه چطور مي‌تواند از اين مخمصه خودش را رها ‌كند. اسپانيا سه‌شنبه شب مقابل آلمان قرار مي‌گيرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون