• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4792 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ آبان

آخرین رقابت مسترز تنیس سال آغاز شد

توکیو ۱۹۷۰ مقابل لندن ۲۰۲۰

مسابقات تنیس ATP Finals از روز یکشنبه در لندن آغاز شد. این مسابقات آخرین رقابت ATP Tour  فصل است که در آن 8 تنیسور برتر سال به رقابت می‌پردازند. 
در رقابت‌های امسال نواک جوکوویچ صرب با یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی گرانداسلم، دو قهرمانی رقابت‌های مسترز، یک قهرمانی در مسابقات ۵۰۰ امتیازی و یک قهرمانی ای‌تی‌پی کاپ با کسب ۶۴۵۵ امتیاز به عنوان اولین نفر کارت ورود به مسابقات را دریافت کرده. نواک رنک یک جهانی را هم در حال حاضر در اختیار دارد. بعد از او دومنیک تیم از اتریش با یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی گرانداسلم با کسب ۳۸۱۵ امتیاز به رقابت پایان فصل رسیده است. رافائل نادال اسپانیایی هم به عنوان نفر سوم با ۳۶۵۰  امتیاز راهی این تورنمنت شده. او در ماه‌های قبل یک قهرمانی گرانداسلم و یک قهرمانی در مسابقات ۵۰۰ امتیازی به دست آورد. السکاندر زورف آلمانی با دو  قهرمانی در مسابقات ۲۵۰ امتیازی، یک فینال و یک نیمه نهایی گرانداسلم و یک فینال مسترز با ۳۲۵۵  امتیاز پنجمین کارت ورود به مسابقات را دریافت کرده. نفر ششم آندری روبلف از روسیه است. او بدون موفقیت خاصی در گرانداسلم‌ها و مسابقات مسترز و با تکیه بر مسابقات ۵۰۰  امتیازی با ۳ قهرمانی و ۲۵۰ امتیازی با دو قهرمانی به لندن رسیده. امتیاز روبلف ۳۱۳۵ است. نفر ششم دانیل مدودف هموطن روبلف است. یک نیمه‌نهایی گرانداسلم و یک قهرمانی مسترز و یک نیمه‌نهایی ای‌تی‌پی کاپ به مدودف ۲۵۲۵ امتیاز داده. استفانوس سیتسیپاس یونانی نفر هفتم حاضر در لندن است. او که مدافع عنوان قهرمانی به حساب می‌آید فقط یک جام در مسابقات تنیس ۲۵۰ امتیازی در فصل جاری کسب کرده. دیگر دستاوردهای او یک نیمه‌نهایی گرانداسلم و یک نیمه نهایی مسترز است که سر جمع ۲۲۹۵ امتیاز برایش به ارمغان آورده. آخرین نفری هم که توانسته جواز حضور در این تورنمنت را به دست آورد دیه‌گو شوارتزمن است که هیچ قهرمانی‌ای در رقابت‌های این فصل به دست نیاورده. در کارنامه او یک نیمه‌نهایی گرانداسلم، یک فینال و یک نیمه‌نهایی مسترز به چشم می‌خورد. با این حال همین موفقیت‌ها هم کافی بود تا او ۲۲۲۰ امتیاز به دست آورد و بالاتر از میلوش رائونیک و پابلو کارنو بوستا به  ATP Finals  فینال  برسد. 
این 8 تنیسور در دو گروه 4 نفره به صورت دوره‌ای با هم به رقابت می‌‌پردازند و نفرات برتر راهی نیمه‌ نهایی می‌شوند. در گروه توکیو ۱۹۷۰ نواک جوکوویچ به همراه دانیل مدودف، الکساندر زورف و دیه‌گو شوارتزمن حضور دارند. در گروه دو نیز که نامش لندن ۲۰۲۰ است، رافائل نادال به همراه دومنیک تیم، استفانوس سیتسیپاس و آندری رولف قرار گرفته‌اند. نام گروه‌ها از میزبانان ادوار مسابقات گرفته شده است. در روز نخست این رقابت‌ها و از گروه لندن ۲۰۲۰ دومنیک تیم موفق شد با حساب دو بر یک از سد  استفانوس سیتسیپاس عبور کند. تینسور اتریشی در این دیدار با نتایج ۷ بر ۶، ۶ بر ۳ ست‌های اول و سوم را برنده شد و ست دوم را با نتیجه ۶ بر ۴ واگذار کرد. در دیدار دوم این گروه نیز رافائل نادال با نتیجه دو بر صفر و با نتایج ۶ بر ۳ و ۶ بر ۴ مقابل روبلف به پیروزی دست پیدا کرد. رقابت‌های ATP Finals  8 روز به طول می‌انجامد. گفته می‌شود این آخرین باری است که رقابت‌های ATP Finals  در لندن برگزار می‌شود و از سال بعد میزبان عوض خواهد شد. لندن از سال ۲۰۰۹ به این  سو میزبان این مسابقات بوده است. راجر فدرر سوییسی که امسال به دلیل مصدومیت غایب است با ۶ قهرمانی در این تورنمنت بهترین عملکرد را داشته. نواک جوکوویچ و ایوان لندل و پیت سمپراس هر سه با ۵ قهرمانی در تعقیب استاد سوییسی هستند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون