• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4795 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱ آذر

سلامت

هنوز  قربانيان كرونا عدد 3  رقمي  با 4  است

بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي ۱۳ هزار و ۲۶۰ بيمار جديد مبتلا به كوويد۱۹ در كشور شناسايي شد كه سه هزار و ۴۴ نفر از آنها بستري شدند. به گزارش ايسنا سيماسادات لاري افزود: مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به ۸۲۸ هزار و ۳۷۷ نفر رسيد. او با بيان اينكه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۴۷۹ بيمار كوويد۱۹ جان خود را از دست دادند، مجموع جان‌باختگان اين بيماري را ۴۳ هزار و ۸۹۶ نفر اعلام كرد. سخنگوي وزارت بهداشت با اشاره به اينكه خوشبختانه تاكنون ۵۸۹ هزار و ۲۵ نفر از بيماران، بهبود يافته يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند، اظهار كرد: ۵۷۵۶ نفر از بيماران مبتلا به كوويد۱۹ در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند. به گفته لاري تاكنون 5 ميليون و ۷۰۶ هزار و ۸۳۴ آزمايش تشخيص كوويد۱۹ در كشور انجام شده است. او خاطرنشان كرد كه استان‌هاي تهران، اصفهان، قم، آذربايجان شرقي، خراسان جنوبي، سمنان، قزوين، لرستان، اردبيل، خوزستان، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد، گيلان، بوشهر، زنجان، ايلام، خراسان رضوي، مازندران، چهارمحال و بختياري، البرز، آذربايجان غربي، مركزي، كرمان، خراسان شمالي، همدان، يزد و كردستان در وضعيت قرمز قرار دارند. لاري همچنين تاكيد كرد: استان‌هاي هرمزگان، فارس، گلستان و سيستان و بلوچستان نيز در وضعيت نارنجي  و  زرد  قرار دارند.


احتمال ۴ رقمي  شدن آمار  مرگ‌ومير كرونايي

معاون درمان ستاد كروناي استان تهران ضمن انتقاد از افزايش سفرها پيش از اعمال محدوديت‌هاي كرونايي جديد، گفت: با اضافه شدن متغيرهايي مانند سرما، آنفلوآنزا، عدم رعايت مردم و... وقوع مرگ‌هاي ۴ رقمي دور از انتظار نخواهد بود و ممكن است اين اتفاق هم بيفتد.
دكتر نادر توكلي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به آغاز محدوديت‌هاي جديد كرونايي از (اول آذر)، گفت: زماني كه مغازه‌ها و فروشگاه‌هاي غيرضروري تعطيل شوند و اداره‌ها و سازمان‌ها نيز با يك‌سوم ظرفيت كارمندان خود به فعاليت بپردازند، خود به خود ميزان ارتباط افراد كاهش مي‌يابد و حمل و نقل شهري كه عامل عمده انتقال ويروس كروناست، كنترل مي‌شود. طبيعتا موضوعات  ذكر شده و اعمال محدوديت‌ها سبب مي‌شود، زنجيره انتقال ويروس تا حدي كم شود. او افزود: پيش‌بيني مي‌كنيم با اين محدوديت‌هاي دو هفته‌اي بار بيماري، مراجعه به مراكز درماني و مرگ‌ومير كمتر شود تا بتوانيم سرويس مناسب‌تري به بيماران ارايه دهيم زيرا اكنون يكي از مشكلات ما در اين زمينه‌ است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون