• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4799 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۵ آذر

خبرخوان

۳ميليون و ۸۰۰ هزار كارتخوان؛ همچنان بي‌هويت

عبدالرضا ارسطو، كارشناس مركز پژوهش‌هاي مجلس با بيان اينكه براساس آمار بانك مركزي، ۳ ميليون و ۸۰۰ هزار دستگاه كارتخوان فاقد پرونده مالياتي و كد اقتصادي در كشور موجود است، گفت: متاسفانه تاكنون اطلاع‌رساني عمومي مناسبي در جهت آگاهي‌بخشي به فعالان اقتصادي براي تشكيل پرونده مالياتي و ايجاد تناظر و همسان‌سازي بين دستگاه‌هاي كارتخوان با كد يكتا اقتصادي اشخاص، انجام نشده است. وي با اشاره به اينكه عدم احراز هويت درگاه‌هاي اينترنتي و پوزها مي‌تواند منجر به فرار مالياتي، پولشويي و حتي نوسانات در بازارهاي مختلف از جمله نرخ ارز و سكه شود، افزود: علت اين قضيه آن است كه از يك سو كارتخوان‌هاي فاقد هويت به راحتي مي‌توانند وسيله‌اي براي دلالان و سفته‌بازان براي پولشويي قرار بگيرند و از سوي ديگر قاعدتا پول‌هاي انبوهي كه مصروف دلالي و اخلالگري در بازار مي‌شود از كانال تراكنش‌هاي بانكي جابه‌جا و واريز مي‌شود.

چگونه با ۳۵ ميليون تومان وام ۲۴۰ ميليوني بگيريم؟

قيمت هر برگ از اوراق تسهيلات مسكن به‌طور متوسط در هفته‌هاي گذشته كاهشي بوده و در آبان‌ماه سال جاري به ۷۳ هزار تومان رسيده است. بر اين اساس، زوجين تهراني براي تهيه وام ۲۴۰ ميليوني مسكن و جعاله بايد حدود ۳۵ ميليون تومان بپردازند. تسه فروردين، ارديبهشت و خرداد سال ۱۳۹۸ به ترتيب ۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان و ۷۴ هزار و ۱۰۰ تومان قيمت دارند. هر برگ از اوراق تسهيلات مسكن بانك مسكن در تير با قيمت ۷۵ هزار و ۲۰۰ تومان، در مرداد با قيمت ۷۲ هزار و ۷۰۰ تومان و در شهريور با قيمت ۷۵ هزار و ۴۰۰ تومان داد و ستد مي‌شود.قيمت اوراق مهر، آبان و آذر سال گذشته نيز ۷۷ هزار تومان، ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان و ۷۴ هزار و ۳۰۰ تومان بوده و هر برگ اوراق تسهيلات مسكن در دي، بهمن و اسفند سال گذشته نيز با قيمت‌هاي ۷۴ هزار و ۶۰۰ تومان، ۷۷ هزار و ۳۰۰ تومان و ۷۵ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد مي‌شود.

توزيع ۵۰۰ تن مرغ گرم و منجمد در تهران

مرتضي رضايي، معاون امور توليدات دامي وزارت جهادكشاورزي با بيان اينكه در روزهاي آينده قيمت مرغ كاهش مي‌يابد از توزيع روزانه ۳۰۰ تن مرغ گرم با قيمت ۱۸ هزارو ۵۰۰ تومان و ۲۰۰ تن مرغ منجمد با قيمت ۱۵ هزار تومان در تهران خبر داد. رضايي تصريح كرد: از روزهاي بعد در صورت موفقيت اين طرح در ساير شهرها هم انجام خواهد شد. در كنار اين طرح روزانه 200 تن مرغ منجمد با قيمت 15 هزار تومان در شهر تهران عرضه مي‌شود. وي در پايان گفت: پيش‌بيني مي‌شود هفته آينده قيمت مرغ چند هزارتومان كاهش يابد و همچنين ۱۰۰درصد نهاده‌ها نيز براي صنعت مرغ تامين شده است و خيال اين صنعت راحت باشد.

تغييري در قيمت گندم و آرد نداده‌ايم

يزدان سيف مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران اعلام كرد: دولت به عنوان تامين‌كننده گندم كه مواد اوليه نان است هيچ تغييري در قيمت گندم و آرد نداده است. او با بيان اين مطلب افزود: گندم با قيمت ثابت و قبلي به كارخانه‌هاي آرد و نانواخانه‌ها عرضه مي‌شود و در مورد آرد مورد نياز نانوايان نيز هيچ‌گونه افزايش قيمتي نداشته‌ايم. وي در ادامه سخنان خود تصريح كرد: با توجه به افزايش هزينه‌هاي حمل‌ونقل آرد و دستمزد كارگران و ساير نهاده‌ها و آيتم‌هاي موثر در توليد، به استانداران سراسر كشور اختيار داده شده است تا نسبت به بررسي و آناليز قيمت تمام شده هركدام از نان‌ها با هماهنگي سازمان حمايت توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان اقدام كنند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون