• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4799 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۵ آذر

پيدا و پنهان

درخواست توليدكنندگان لوازم خانگي از وزير صمت

دبير انجمن صنايع لوازم خانگي در نامهاي به وزير صنعت، معدن و تجارت (صمت) نسبت به احتمال ترخيص لوازم خانگي برند خارجي بوش اعتراض كرده و از وزارت صمت خواسته كه دستور ويژهاي در خصوص جلوگيري از ترخيص اينگونه محمولهها و نظارت كافي جهت اجتناب از تكرار موارد مشابه صادر كند. در اين نامه توليدكنندگان لوازم خانگي به مشكلات اين صنعت از جمله تامين مواد اوليه، تحريمهاي امريكا و شيوع ويروس كرونا اشاره و ترخيص لوازم خانگي خارجي را به مثابه يك شوك ناعادلانه براي صنعت لوازم خانگي آن هم در بازار شب عيد توصيف و تاكيد كردهاند كه تامين ارز واردات مواد اوليه، اجزا و قطعات مورد نياز توليد به مراتب از اولويت بالاتري برخوردار است. همچنين در اين نامه از وزارت صمت خواسته شده كه دستور ويژهاي در خصوص جلوگيري از ترخيص اينگونه محمولهها و نظارت كافي جهت اجتناب از تكرار موارد مشابه صادر شود.

قانون ماليات بر ارزش افزوده از اول آبان ۹۹ منقضي شد

قانون ماليات بر ارزش افزوده سال 87 به صورت آزمايشي تصويب شد. اين قانون تا سال 1392 اعتبار داشت اما پس از آن، هر سال در قانون بودجه تمديد شد و آخرين بار نيز براي بودجه سال 1399 اين اتفاق رخ داد كه اعتبار آن تا مهر ماه سال جاري تعيين شده بود. چندي قبل دولت لايحهاي دوفوريتي را براي تمديد قانون موقت ماليات بر ارزش افزوده به مجلس شوراي اسلامي فرستاد كه مجلس با طرح دوفوريت آن موافقت نكرد و مشخص نيست اين لايحه چه زماني به تصويب مجلس و سپس تاييد شوراي نگهبان برسد.از اينرو 27 روز پس از منقضي شدن اين قانون و عدم تصويب لايحه دوفوريتي دولت براي تمديد قانون موقت در مجلس يازدهم (كليات آن در اواخر آبان ماه به تصويب رسيد)، حسن شيخي مديركل امور مالي نهاد رياستجمهوري طي نامهاي خطاب به عاملان ذيحسابي با اشاره به منقضي شدن قانون ماليات بر ارزش افزوده اجراي آن را تا زمان تصويب قانون جديد مورد ايراد دانست.

۲۱ مدير بورسي سلب صلاحيت شدند

جعفر جمالي، معاون حقوقي سازمان بورس گفت: در ادامه رسيدگي به پرونده تخلفات اشخاص حقوقي كه از مقررات بازارگرداني و بازارسازي تخلف كرده و اين تكليف را انجام نداده‌اند، روز دوشنبه سوم آذرماه به پرونده‌هاي جديد بازارگرداني رسيدگي شد.او افزود: در نتيجه چهار شخص حقوقي ديگر متخلف شناخته شدند كه ضمانت اجراي قانوني عليه مديران آن اعمال خواهد شد.به‌ گفته اين مقام مسوول، بدين‌ ترتيب و طبق احكام صادره از مرجع انتظامي سازمان بورس، 21 نفر ديگر از مديران به سلب صلاحيت 6 ماهه و جريمه نقدي و 4 شركت به اخطار كتبي با درج در پرونده محكوم شدند. معاون حقوقي سازمان بورس همچنين با اشاره به شكايت‌هاي رسيده در مورد افزايش سرمايه شركت پتروشيمي «گ» گفت: با توجه به استدلال‌ها و استنادات طرفين موضوع از طرف معاونت حقوقي بررسي شده است و پرونده به مرجع صالح قانوني ارجاع و گزارش خواهد شد.

 

فروش ۴۰هزار تن برنج وارداتي با ارز ۴۲۰۰ به دولت

حسن حنان، قائم‌مقام شركت بازرگاني دولتي ايران اظهار كرد: 30 تا 40 هزار تن برنج در گمركات كشور وجود داشت كه به واردات آنها ارز 4200 تومان اختصاص يافته بود اما با توجه به اينكه ارز واردات برنج به نيمايي تغيير يافت اجازه ترخيص آن را به وارد‌كنندگان ندادند.

او افزود: به همين منظور اين برنج با همان نرخ ارز 4200 توماني اختصاص يافته به شركت بازرگاني دولتي ايران فروخته مي‌شود و مقرر شد كه هزينه‌هاي واردكنندگان نيز بر اساس محاسبه سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان پرداخت شود.

تشكيل هزار پرونده تخلف صنفي در مهر ماه

عباس تابش، رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان گفت: يك‌هزار و ۳۵ مورد پرونده تخلف صنفي در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا در سطح عرضه، در مهرماه امسال تشكيل شده است. معاون وزير صمت افزود: در اين بازه زماني كارشناسان اين سازمان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با بهره‌گيري از تمام امكانات و ظرفيت موجود در امر بازرسي، ضمن بازرسي از ۴۱ هزار و ۶۲ مورد از مراكز خرد و كلان در سطح عرضه، براي بيش از يك هزار واحد صنفي متخلف از اين ناحيه تشكيل پرونده داده و جهت سير مراحل قانوني، پرونده‌هاي متشكله در اختيار شعب تعزيرات حكومتي استان‌ها قرار گرفتند.

تداوم روند كاهشي قيمت خودرو

سعيد موتمني، رييس اتحاديه فروشندگان خودرو گفت: اگرچه نمايشگاه‌هاي خودرو از شنبه به مدت دو هفته تعطيل هستند اما آگهي‌هاي منتشر شده در فضاي مجازي نشان مي‌دهد كه قيمت‌ها همچنان كاهشي است. رييس اتحاديه نمايشگاهداران و فروشندگان خودرو افزود: آخرين به‌روزرساني قيمت‌ها از سوي نمايشگاهداران خودرو مربوط به پنجشنبه ۲۹ آبان مي‌شود كه نشان مي‌دهد قيمت خودروهاي داخلي، مونتاژ و خارجي نسبت به ۲۵ تا ۳۰ روز قبل، ۳۰ درصد كاهش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون