• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4799 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۵ آذر

پسر شكسپير و خانواده اوباما، محتواي كتاب‌هاي منتخب

نيويورك‌تايمز 100 اثر برجسته 2020 را منتشر كرد

گروه هنرو ادبيات

 

روزنامه امريكايي نيويورك‌تايمز پاييز امسال هم همچون سال‌هاي گذشته، فهرستي از بهترين كتاب‌ها را به انتخاب دبيران خود منتشر كرده است. در اين فهرست 100 اثر برجسته سال ۲۰۲۰ به انتخاب اين روزنامه ديده مي‎شود. 
ايرنا ديروز تعدادي از اين كتاب‌ها را فهرست كرده و گزارشي حاوي توضيحاتي كوتاه درباره هركدام از آنها نوشته است. رمان «سوختگي» اثر مگا ماجومدار، نويسنده هندي‌تبار ساكن امريكا يكي از اين كتاب‌هاي منتخب نيويورك‌تايمز است. اين رمان يك حمله تروريستي در يكي از كلان‌شهرهاي هند را روايت مي‌كند كه در جريان آن، يك جوان بي‌گناه از بين تماشاچيان به‌طور اتفاقي و به اشتباه راهي زندان مي‎شود. 
كتاب بعدي «شماس كينگ‌كنگ» اثر جيمز مك‌برايد است كه خشونتي ناگهاني و غيرقابل در رفتار يك شماس يا خادم كليسا را روايت مي‌كند. اين كتاب شخصيت‌هاي عجيب و غريب متعددي دارد و مسائلي چون نژاد، جرم، نابرابري و ... از مضامين آن است. «همنت» اثر مگي اُفارل كتاب ديگري است كه در اين فهرست ديده مي‌شود. اين كتاب به زندگي همنت، تنها پسر ويليام شكسپير مي‌پردازد كه در سن ۱۱ سالگي و چند سال پيش از آنكه شكسپير نمايشنامه هملت را بنويسد، درگذشت. اين اثر را روايتي توامان از عشق و سوگ توصيف مي‌كنند كه از تبديل مرگ يك كودك به هنر را به روايت كشيده است.
از ديگر كتاب‌هاي اين فهرست مي‌توان به «مرثيه‌هاي سرزمين مادري» از اياد اختر نويسنده پاكستاني اشاره كرد. كتابي درباره مساله ملي‌گرايي كه در روايت اين كتاب از زمان حملات 11 سپتامبر از مسلمانان ساكن امريكا دور و دورتر شده است. اين اثر شخصي و آشكارا سياسي است و گاهي شبيه به مجموعه مقالاتي است كه تصويري چندوجهي از نويسنده ارايه مي‌كند. از ديگر كتاب‌هاي اين مجموعه مي‌توان به «آينه و نور» اثر هيلاري منتل، «شاگي بين» نوشته داگلاس استوارت، «سرزمين موعود» از باراك اوباما، قرص قرمز از هاري كنزرو، مرگ مسيح نوشته جي.‌ام. كوتسي، پادشاهي شيشه‌اي نوشته لورنس آزبورن، جك اثر مريلين رابينسون، فصل توفان از فرناندا ملچور، تك‌همسري از سو ميلر، زندگي واقعي از برندون تايلر، خواهران نوشته ديزي جانسون و... اشاره كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون