• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4802 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۹ آذر

نكاتي درباره يك ترور

پيام آيت‌الله خامنه‌اي نشان داد كه راهبري كشور به راحتي تحت تاثير صحنه‌آرايي‌هاي خطرناك خارجي و داخلي، موج‌سازي‌هاي رسانه‌اي و سايبري و فضاسازي‌هاي احساسي و رواني قرار نمي‌گيرد. اين‌ پيام نشان داد كه مصالح و منافع ملت و كشور در بزنگاه‌هاي حياتي و مهم با واقعيات و مقدرات موجود قابل رهبري و مديريت است. پيام رهبري نظام برخلاف موج برآمده از احساسات و عواطف پس از ترور شهيد فخري‌زاده به نوعي حكايت از صبر، طمانينه و توجه به مقدورات و مصالح كشور و صدالبته مجازات آمران و عاملان ترور شهيد فخري‌زاده پس از روشن شدن تمامي ابعاد ترور و داشتن آدرس و مختصات دقيق اين جنايت است.
۴- با وجود همه انتقاداتي كه به آقاي حسن روحاني در مديريت وارد است اما برخلاف ديگر مقامات نظامي و سياسي كشور به انتظار نشست تا ابتدا پيام فرماندهي كل قوا منتشر و جهت‌گيري‌هاي اساسي و اصلي حاكميت، مشخص شده و سپس ايشان اقدام به موضع‌گيري كرد؛ موضع‌گيري‌اي كه بيش از همه مقامات با رويكرد رهبري قرابت داشت. 
اهميت اين اقدام رييس‌جمهوري از آن جهت است كه در چنين بزنگاه‌هاي مهم و حساس اختلاف ديدگاه در موضع‌گيري‌ها هزينه‌ساز و محل نفع دشمنان ملك و ملت خواهد بود. قطع به يقين از همه مقامات كشوري و لشكري و سياسي كشور انتظار مي‌رود تا براي جلوگيري از اعوجاج و انحراف در پيشبرد منافع ملت و كشور در اين ماجراي مهم براساس چارچوب و مختصات ترسيم شده در پيام رهبري به عنوان راهبرد اصلي اقدام به موضع‌گيري و تصميم‌گيري كنند.
۵- ترور شهيد فخري‌زاده، آمران و عاملاني دارد كه بايد مجازات شوند. از همين جهت تكليف دستگاه‌هاي اطلاعاتي كشور به ويژه وزارت اطلاعات و معاونت ضدجاسوسي و ضداطلاعات بسيار مهم و حياتي است و چشم‌هاي نگران و روح‌هاي صدمه‌ديده منتظر اقدامات فني و تخصصي آنان براي شناسايي عوامل اين ترور ضدانساني است.
اما از آنجايي كه دانشمند شهيد كشورمان به دليل اهميت جزو «سوژه‌هاي مثبت» سيستم اطلاعاتي براي جلوگيري از اتفاقي تلخ نظير آنچه اتفاق افتاده، بوده قطع به يقين رفت‌‌وآمد، تلفن، جلسات، ديدارها و تمامي تحركات آن شهيد عزيز را تحت كنترل و نظارت داشته است. از سوي ديگر باتوجه به «هندسه ترور» كه به نظر مي‌آيد شبكه ترور هم از اين حيث بر سوژه خود سوار بوده است، بر همين اساس به نظر مي‌آيد دستگاه اطلاعاتي كشور كه توانسته‌اند از رخداد بسياري از عمليات‌هاي مشابه جلوگيري كنند، خواهند توانست با بهره‌گيري از توان تخصصي كارشناسان زبده ضدجاسوسي و عمليات خود، سرخط چگونگي دستيابي شبكه ترور به اطلاعات محرمانه براي ترور شهيد محسن فخري‌زاده را كشف و درنهايت آمران اصلي و عاملان مزدور را شناسايي كنند. 
۶- شرايط كشور، حساس و قابل تامل است. تمامي نيروهاي ملي با درك واقعيات و مقدورات كشور بايد مراقب باشند تا در تله جريان‌هاي پيچيده بين‌المللي و امنيتي وابسته به آنان قرار نگيرند. متاسفانه قواعد بازي سياسي و رعايت اخلاق در رقابت‌هاي سياسي سال‌هاست كه كمرنگ شده كه همين امر هزينه‌هاي بسياري را براي ملت و نظام سياسي به همراه داشته است. يقينا همه مي‌دانند كه خون شهيد، دكان شوآف و كسب منفعت سياسي نيست. 
از همين جهت تمامي مقامات كشور بايد بدانند سلول به سلول اظهارات و اقدامات‌شان بايد در راستاي حفظ و تامين منافع و امنيت ملت و كشور باشد. هر كسي كه بخواهد كشور را با تحريك احساسات و عواطف عمومي جامعه به ماجراهاي خطرناك وارد كند بي‌ترديد مورد سوءظن ملت ايران خواهد بود.
آنچه امروز به آن محتاجيم هم‌افزايي توان ملي براي عبور از بحران‌ها و تامين خواست و نياز ملت است و لاغير.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون