• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4802 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۹ آذر

خبر

فرمان مجازات قطعي عاملان و آمران ترور شهيد فخري‌زاده

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي در پي ترور دانشمند هسته‌اي شهيد دكتر محسن فخري‌زاده پيامي صادر كردند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در متن اين پيام آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌اي و دفاعي كشور جناب آقاي محسن فخري‌زاده به دست مزدوران جنايتكار و شقاوت‌پيشه به شهادت رسيد. اين عنصر علمي كم‌نظير جان عزيز و گرانبها را به خاطر تلاش‌هاي علمي بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والاي شهادت، پاداش الهي اوست. دو موضوع مهم را همه‌ دست‌اندركاران بايد به جِدّ در دستور كار قرار دهند؛ نخست پيگيري اين جنايت و مجازات قطعي عاملان و آمران آن و ديگر پيگيري تلاش علمي و فني شهيد در همه‌ بخش‌هايي كه وي بدان‌ها اشتغال داشت. اينجانب به خاندان مكرم او و به جامعه‌ علمي كشور و به همكاران و شاگردان او در بخش‌هاي گوناگون، شهادت او را تبريك و فقدان او را تسليت مي‌گويم و علو درجات او را از خداوند مسألت مي‌كنم.

سيدعلي خامنه‌اي ۸ آذر ماه ۹۹

دستور رييس‌جمهوري درباره واكسن كرونا

حسن روحاني، رييس‌جمهوري در جلسه ديروز ستاد ملي مقابله با كرونا از تلاش براي تهيه واكسن كوويد‌۱۹ گفت. او با اشاره به اينكه «نسبت به تجهيزات و دارو و آنچه مورد نياز است هم در داخل و هم در خارج تلاش مي‌شود»، تاكيد كرد: «براي واكسن هم سفارش لازم به كشورهاي خارجي داده شده و هم در داخل تلاش مي‌شود.» به گزارش خبرآنلاين، روحاني ادامه داد: «اخيرا آقاي نمكي در يك موردي با قيد فوريت نوشته بودند و من به بانك مركزي دستور دادم كه هر مقدار ارزي كه مورد نياز وزارت بهداشت است را از هر جا و هر كشوري تامين كند زيرا اين مساله براي ما حايز اهميت است كه اگر واكسني به‌موقع در يك كشوري تهيه شد، ما بتوانيم سريع تهيه كنيم.»

هشدارهاي وزارت اطلاعات براي افزايش امنيت شهروندان

وزارت اطلاعات براي حفظ و گسترش امنيت عمومي و حمايت از شهروندان ايران اسلامي در برابر خطرات و آسيب‌پذيري‌هاي امنيتي طراحي شده روز گذشته هشدارهايي را مطرح كرد. وزارت اطلاعات اعلام كرده كه اين هشدارها را براساس وظيفه ذاتي و قانوني خود و براي حفظ و گسترش امنيت عمومي و حمايت از شهروندان ايران اسلامي در برابر خطرات و آسيب‌پذيري‌هاي امنيتي، طراحي كرده و در آن، مهم‌ترين آگاهي‌هاي امنيتي و اطلاعاتي موردنياز شهروندان كشور اعم از كارمندان دولت و شهروندان عادي كشور را آورده است. در اين هشدار ۲۳‌بندي كه از سوي وزارت اطلاعات منتشر شده، به نكاتي ازجمله هوشياري و حساسيت در برخورد با افراد ناشناس و خودداري از ارايه اطلاعات محل خدمت، شغل يا محل سكونت به افراد مشكوك اشاره شده است. وزارت اطلاعات از شهروندان خواسته تا اگر مراجعه مشكوكي با نام مامورين اطلاعاتي با شما صورت گرفت، با درخواست مدارك هويتي و مجوز قانوني، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را فورا به شماره تلفن ۱۱۳ ستاد خبري وزارت اطلاعات اطلاع دهيد. در اين بيانيه همچنين خواسته شده به تلفن‌هاي مشكوك كه سوالات غيرعادي مي‌كنند و اخبار ويژه‌اي را از شما مي‌پرسند، اعتماد نكرده و موضوع را به تلفن ۱۱۳ گزارش كنيد.

نامه ميرسليم به رييس دستگاه قضا براي وضعيت بورس

سيدمصطفي آقاميرسليم، نماينده تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس و عضو كميسيون اصل ۹۰ در مجلس شوراي اسلامي در نامه‌اي به سيدابراهيم رييسي، رياست دستگاه قضا با اشاره به نارضايتي مردم از وضعيت بورس، پرسش‌هايي را براي رسيدگي عنوان كرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، او در اين نامه سرگشاده، با بيان اينكه «باتوجه به نارضايتي مردم از وضع بورس سوالاتي مطرح است كه عمدتا متوجه دولت و تشكيلات بورس است و رسيدگي به آنها در قالب احقاق حقوق عمومي با پرچمي كه جناب عالي بر افراشته‌ايد، ان‌شاءالله ميسر مي‌شود»، تعدادي سوال مطرح كرده است. ميرسليم در پايان ابراز اميدواري كرده كه با دستور اقدام سريع جناب‌عالي موجبات افزايش اعتماد مردم و جلوگيري از تبديل يك فرصت بسيار مهم و ارزشمند به يك تهديد، فراهم شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون