• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4804 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۱ آذر

خبر

بازداشت ۱۰ وكيل و كارچاق‌كن در ديوان عدالت اداري

مقابله با مفاسد حوزه قضايي اين روزها به يكي از دغدغه‌هاي قوه قضاييه تبديل شده به‌طوري كه تقريبا روزانه اخباري از اين مهم از سوي رسانه‌هاي ارتباط جمعي مخابره مي‌شود. در همين راستا روز گذشته عبداللهي، رييس مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه در جلسه شوراي عالي قضايي در اظهاراتي كه خبرگزاري ايسنا آن را منتشر كرد، به ارايه گزارشي درباره اقدامات صورت گرفته در ماه‌هاي اخير براي مقابله با كارچاق كني و اعمال نفوذ وكلاي فاسد در دستگاه قضا پرداخت و تاكيد كرد: «اخيرا در حوزه ديوان عدالت اداري ۱۰ وكيل و كارچاق‌كن، در استان آذربايجان شرقي ۱۴ وكيل، كارچاق‌كن و كلاهبردار و در استان قم نيز ۳ نفر از وكلا و كاركنان دستگاه قضا بازداشت شدند و اقدامات اين مركز براي شناسايي و مقابله با منافذي كه اين نوع افراد به واسطه آن به دنبال فساد و تخريب دستگاه قضايي هستند، ادامه خواهد داشت.»

احتمال ارايه لايحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس در چهارشنبه

دولت يازدهم و دوازدهم برخلاف دولت نهم و دهم تقريبا در زمان معين شده در قانون و با درنظرگيري عرف موجود در ايران تقديم مجلس شده از اين‌رو انتظار مي‌رود در ماه جاري اين مهم اتفاق بيفتد. از قرار معلوم رايزني‌هايي ميان مجلس يازدهم و دولت دوازدهم صورت گرفته و نمايندگان از احتمال تقديم بودجه در هفته جاري به پارلمان سخن به ميان مي‌آورند. محمدحسين فرهنگي، سخنگوي هيات رييسه مجلس با تاييد اين مهم به ايسنا گفته است: «طي صحبت‌هاي اوليه صورت گرفته بين دولت و مجلس، لايحه بودجه ۱۴۰۰ احتمالا روز چهارشنبه هفته جاري تقديم مجلس خواهد شد.» به گفته اين نماينده مجلس، در صورت عدم ارايه لايحه بودجه تا پايان هفته جاري اين لايحه سه‌شنبه هفته آينده به مجلس ارايه مي‌شود.

فتاح به اصلاح‌طلبان ارتباط ندارد

«اگر اصولگرايان ملاحظاتي دارند مبني بر اينكه مي‌خواهند فتاح را حذف كنند ارتباطي به جريان اصلاحات ندارد، چراكه فتاح هيچ نسبتي با جريان اصلاحات نداشته و ندارد»، اين بخشي از اظهارات جواد امام، فعال سياسي اصلاح‌طلب و نزديك به سيد محمد خاتمي، رييس دولت اصلاحات است. او همچنين در واكنش به اظهارات اخير غلامرضا مصباحي‌مقدم مبني بر القاي نااميدي از سوي اصلاح‌طلبان به مردم براي كاهش مشاركت در انتخابات نيز بيان كرد: «مصباحي‌مقدم گفت القاء، القا نيست ولي مشاركت حداكثري شرايطي دارد. آقايان مي‌گويند رد صلاحيت، حال چگونه است كه يك نظامي از سال‌ها قبل در زماني كه در لباس نظامي و موقعيت‌هاي مشخصي در حال خدمت است همه متوجه مي‌شوند كه او قرار است براي انتخابات 1400 كانديدا شود و در نتيجه اعلام كانديداتوري هم مي‌كند در حالي كه هنوز زمان ثبت‌نام و بررسي صلاحيت‌ها نرسيده است و او در نهايت تاييد صلاحيت هم مي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون