• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4815 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۴ آذر

دادستان شوش ارتباط استخدامي رضا‌ آل‌كثير را با شركت هفت‌تپه تكذيب كرد

روايت دوگانه خودكشي يك كارگر

«رضا آل‌كثير، از كارگران اخراجي هفت‌تپه، خودكشي كرد.» اين خبري است كه روز شنبه ابتدا در كانال تلگرامي «هفت‌تپه- كانال مستقل كارگران» و سپس در برخي رسانه‌ها منتشر شد. خبري كه يك روز بعد از سوي دادستان شوش تكذيب شد و اين مقام مسوول اعلام كرد كه رضا ‌آل‌كثير كارگر نيشكر هفت‌تپه نبوده است. در متن خبري كه روز شنبه در راستاي اعلام خودكشي رضا آل‌كثير در كانال تلگرامي هفت‌تپه منتشر شده بود، دليل خودكشي اين كارگر، «فشار معيشتي و بيكاري» اعلام شد. براساس آنچه اين رسانه متعلق به كارگران هفت‌تپه گزارش داده رضا ‌آل‌كثير كارگر اخراجي هفت‌تپه، ساكن آبادي حر، داراي دو خواهر داراي معلوليت شديد (فلج بخشي از بدن) بوده كه پيش از اين در اين شركت كار مي‌كرده اما از كار اخراج شده است. بنا بر توضيحات منتشر شده در اين كانال اطلاع‌رساني، اين كارگر بارها به آميلي و اسدبيگي‌ها مراجعه كرده ولي اين دو مدير ارشد شركت هفت‌تپه حاضر به پذيرش او نشده و با بازگشت او به كار مخالفت كردند. بر همين اساس هم رضاي جوان كه در آستانه ازدواج بود، به ‌خاطر فشار معيشتي و بيكاري و نه شنيدن مكرر از شركت دست به خودكشي زده و به اين دليل جانش را از دست داد.
يك روز پس از انتشار اين خبر كه بازتابي گسترده نيز در كانال‌هاي خبري و فضاي مجازي به ‌دنبال داشت، مصطفي نظري، دادستان شوش در توضيحاتي كه در راستاي تكذيب اين خبر ارايه كرد، گفته است فردي كه اقدام به خودكشي كرده، هيچ‌گونه رابطه استخدامي با شركت نيشكر هفت‌تپه نداشته است؛ اين فرد كارگر شركت نيشكر هفت‌تپه نبوده و هيچ‌گونه قراردادي با شركت نداشته و به دليل اختلافات خانوادگي، در منزل اقدام به خودكشي كرده است. 
ساعاتي بعد اما كانال تلگرامي هفت‌تپه در گزارش با رد گفته‌هاي دادستاني شوش نوشت كه رضا آل‌كثير هم سال گذشته و هم امسال در اين شركت مشغول به ‌كار بوده است. كارگران نيشكر هفت‌تپه چنانكه در توضيحات اوليه خبر آورده بودند، با اذعان به اينكه رضا آل‌كثير در حال حاضر در اين شركت كار نمي‌كند، علت اين امر را «اخراج» او از شركت هفت‌تپه و سرباز زدن مديران اين شركت از انعقاد قرارداد با او مي‌دانند كه در نتيجه آن باعث شده، اين كارگر جوان مدتي بيكار مانده و در نهايت باتوجه به مشكلاتي كه برايش به وجود آمده، دست به خودكشي مي‌زند. همزمان البته خبرگزاري كار ايران، ايلنا در خبري به ‌نقل از يك منبع خبري در شركت هفت‌تپه، گزارش داده كه هر چند آل‌كثير متقاضي كار در شركت هفت‌تپه بود و سال پيش چند روزي در اين مجتمع كار كرده اما اقدام به خودكشي او هيچ ربطي به مجموعه هفت‌تپه ندارد. اين منبع آگاه با اشاره به اينكه او داراي يك برادر و 3 خواهر بود كه به ‌دليل مشكلات جسمي، مسووليت سرپرستي آنها را برعهده داشت، تاكيد كرده كه آل‌كثير به‌ دليل افزايش مشكلات خانوادگي زير فشاري شديد بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون