• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4815 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۴ آذر

پيدا و پنهان

خوزستان متري ۲۳ ميليون

فرشيد پورحاجت، رييس انجمن انبوه‌سازان خوزستان با بيان اينكه اعلام ميانگين قيمت متري ۲۳ ميليون تومان براي استان خوزستان دور از ذهن است، گفت: در مناطق محدودي از اهواز قيمت‌ها بين ۱۵ تا ۴۰ ميليون تومان و در اكثر محله‌ها ۴ تا ۸ ميليون تومان است و نمي‌توان متوسط ۲۳ ميليون تومان را به راحتي پذيرفت. او اظهار كرد: منطقه كيان‌پارس در اهواز گران‌ترين منطقه است كه قيمت هر متر آپارتمان در آن بين ۱۵ تا حدود ۳۵ ميليون تومان است و در مواردي به ۴۰ ميليون تومان مي‌رسد. پادادشهر و زيتون كارمندي كه بالاترين قيمت مسكن در آنجا حدود متري ۱۲ تا ۲۰ ميليون تومان است، در رتبه بعدي قرار دارد.

وابستگي بودجه ۱۴۰۰ به نفت ۵۰درصد است نه ۲۴درصد

رييس ديوان محاسبات درخصوص بودجه سال آينده گفت: با وجود اينكه انتظار مي‌رفت كاهش وابستگي بودجه به نفت چشمگيرترين تغيير لايحه بودجه ۱۴۰۰ باشد، ليكن بررسي دقيق‌تر نشان مي‌دهد شاخص مذكور حداقل ٥٠درصد است. بذرپاش در ادامه گفت: پيشنهاد ما براي اصلاح لايحه بودجه سال ۱۴۰۰ اين است كه به جاي تخصيص منابع به ۲۱۰۰ طرح‌هاي تملك دارايي سرمايه‌اي با درصد پيشرفت متنوع و حداقلي، طرح‌هاي عمراني با پيشرفت فيزيكي بالاي ۹۰درصد در اولويت قرار گيرد و به اتمام برسد.

اوراق سلف بازار مسكن به زودي رونمايي مي‌شود

معاملات اوراق سلف مسكن كه به فروش متري مسكن شهرت يافته به زودي در بورس كالاي ايران آغاز مي‌شود؛ اين خبري است كه پروانه اصلاني مديركل دفتر اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي در پي انجام اقدامات لازم و همكاري اين وزارتخانه با بورس كالا اعلام كرده است. اصلاني گفت: با كمك اين ابزار مالي بورس كالا، ارزش تمام‌شده ساخت يك واحد يا يك پروژه، تبديل به ورقه‌هاي كوچك بهادار مي‌شود و در بازار توسط انبوه‌ساز عرضه مي‌شود. در اين بازار مردم مي‌توانند به منظور حفظ ارزش پول خود در مقابل تورم، اوراق مسكن از بورس كالا خريداري كنند.

قانون ماليات بر ارزش افزوده همچنان لازم‌الاجراست

محمد مسيحي، معاون درآمدهاي مالياتي سازمان تاكيد كرد: قانون ماليات بر ارزش افزوده همچنان لازم‌الاجراست و مشمولين اين قانون مكلف به رعايت آن هستند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون