• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4817 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ آذر

پيدا و پنهان

ركوردشكني ناباورانه كسري بودجه ۱۴۰۰

لايحه بودجه 1400 در حالي به ‌ادعاي دولت با كاهش وابستگي به نفت و براساس واقعيت‌ها تدوين و به مجلس تقديم شده كه مروري به جزييات نشان مي‌دهد نسبت هزينه‌ها به درآمدهاي بودجه نسبت به سال‌هاي قبل افزايش چشمگير داشته است. بررسي متوسط نرخ رشد كسري بودجه طي سال‌هاي 90 تا 99 نشان مي‌دهد به‌طور متوسط كسري بودجه رشد 21 درصدي داشته اين در حالي است كه رشد 117 درصدي كسري بودجه در لايحه 1400 نشان از افزايش حدود 5.5 برابري كسري بودجه دارد.

اقتصاد كشور سياست‌زده شده است

فرهاد دژپسند، وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه اقتصاد ما گرفتار سياست‌زدگي شده است،گفت: بايد حرفي بزنيم كه مشكل‌گشا باشد اينكه براي خوشامد عده‌اي حرف بزنيم، چاره كار نيست. دژپسند افزود: در بازار سرمايه، سرمايه‌گذار حساس است بنابراين افرادي كه بي‌محابا به اظهارنظرهاي فاقد مباني حقوقي اقدام مي‌كنند قطعا بايد روزي پاسخگو باشند. آنهايي كه فعالان بازار سرمايه را مي‌ترسانند و در اين بازار رعب و وحشت ايجاد مي‌كنند بايد پاسخ دهند.

جزييات فروش متري مسكن در بورس

زمزمه‌هاي فروش متري مسكن حدود يك‌ سال و نيم است كه به گوش مي‌رسد و در حالي به مرحله اجرا نزديك مي‌شود كه گفته شده در اين بازار مردم مي‌توانند به منظور حفظ ارزش پول خود در مقابل تورم، اوراق مسكن از بورس كالا خريداري كنند. وزارت راه و شهرسازي در نظر دارد صندوق‌هاي زمين و ساختمان كه هم اكنون به صورت محدود از طريق ۴ تا ۵ شركت بخش خصوصي فعاليت مي‌كنند را گسترش دهد.

آماري از واردات پوشاك استوك نداريم

علي جدي، نايب رييس كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: به دليل شرايط ايجاد شده بر اثر شيوع كرونا ميلياردها دلار پوشاك توليد شده توسط توليدكنندگان خارجي روي دست‌شان مانده و به دليل محدوديت‌هاي زيست ‌محيطي حتي نمي‌توانند اين البسه را بسوزانند و معدوم كنند. او ادامه داد: بنابراين از طريق تجار اين محصولات را به قيمت بسيار نازل به ديگر كشورها مي‌فرستند تا مصرف شود. اما آماري از ميزان ورود اين البسه همچنين ‌پوشاك استوك به كشور وجود ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون