• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4817 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ آذر

امشب «شب سيروس پرهام» است

«شب سيروس پرهام» امشب در مجله بخارا برگزار مي‎شود.
ايسنا خبر داد كه به مناسبت انتشار كتاب «همگام با زمانه»، مجموعه مقالات سيروس پرهام، پانصدونودوچهارمين شب از «شب‌هاي بخارا» به پاسداشت مقام علمي اين نويسنده، مترجم و منتقد ادبي اختصاص دارد. شب سيروس پرهام از سوي مجله بخارا با همكاري انتشارات علمي و فرهنگي، ساعت پنج بعدازظهر امروز به صورت مجازي برگزار مي‌شود.
در اين مراسم هرمز همايون‌پور، ايرج پارسي‌نژاد، تورج ژوله، كيانوش معتمدي، نادره رضايي و علي دهباشي درباره وجوه گوناگون شخصيت علمي و فرهنگي و آثار پرهام سخنراني  مي‌كنند.
سيروس پرهام متولد سوم بهمن‌ماه ۱۳۰۷ در شيراز، مترجم، ويراستار، منتقد ادبي، هنرشناس، فرش‌شناس ايراني و از بنيانگذاران سازمان اسناد ملي ايران است. پرهام مدرك ليسانس خود را در ۱۳۳۰ از دانشگاه تهران و دكتري را در ۱۳۳۳ از دانشگاه بركلي در رشته علوم سياسي گرفت. او در زمره كساني است كه براي نخستين‌بار در ايران به شيوه نقد ادبي غربي به اين كار پرداختند. پرهام همچنين از نخستين ويراستاران ايراني و اولين ويراستار موسسه انتشارات فرانكلين (علمي و فرهنگي امروز) است. از آثار او مي‌توان به «رئاليسم و ضدرئاليسم در ادبيات»، «گزيده اشعار والت ويتمن» ، «اي آنكه اكنون مرا در دست داري» و ...  اشاره كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون