• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4818 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۷ آذر

بدن‌هاي خسته، مشت‌هاي گره‌كرده و صورت‌هاي خون‌آلود

بازار بزرگ قهرمان ليگ برتر كشتي فرنگي شد

دور نهايي رقابت‌هاي ليگ برتر كشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) و گراميداشت سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني روز سه‌شنبه در خانه كشتي شهيد ابراهيم هادي برگزار شد. اين رقابت‌ها در دو نوبت صبح با برگزاري رقابت نيمه‌نهايي و نوبت عصر با برگزاري ديدار فينال و رده‌بندي به انجام رسيد. در پايان اين تيم بازار بزرگ ايران بود كه توانست با برتري مقابل تيم دانشگاه آزاد عنوان قهرماني ليگ برتر را به دست آورد. همچنين در ديدار رده‌بندي تيم سينا صنعت ايذه با برتري مقابل فولاد اكسين خوزستان بر سكوي سوم ايستاد. 
در نخستين ديدار از مرحله نيمه‌نهايي تيم بازار بزرگ ايران برابر تيم فولاد اكسين خوزستان قرار گرفت. بازار بزرگ كه از همان ابتداي رقابت‌ها به عنوان بخت نخست قهرماني محسوب مي‌شد در اين مبارزه به راحتي و با نتيجه ۹ بر يك از سد حريف خوزستاني عبور كرد. در وزن ۵۵ كيلوگرم رضا خدري موفق شد با نتيجه ۷ بر يك محمد هادي شعباني را شكست دهد. در ۶۰ كيلوگرم عليرضا نجاتي ۱۱ بر ۲ اميرحسين خوانساري را از پيش رو برداشت. در ۶۲ كيلوگرم سامان عبدولي ۸ برصفرنيما زرفشاني را برد و در ۶۷ كيلوگرم محمد الياس با نتيجه ۹ بر صفر از سد كرامت عبدولي عبور كرد. در ۷۲ كيلوگرم علي ارسلان ۱۰ بر صفر حسين نصيري را مغلوب كرد تا صعود تيم بازار بزرگ به فينال قطعي شود. در ادامه كشتي‌گيران تيم بازار بزرگ با وجود اينكه صعودشان قطعي شده بود با همان انگيزه سابق به كشتي گرفتن ادامه دادند و در ۷۷ كيلوگرم پژمان پشتام ۸ بر صفر محمد شربي نيازي را شكست دادو در ۸۲ كيلوگرم سعيد عبدولي در يك مبارزه سخت ۳ بر ۲ محمد سرخي‌نژاد را از پيش رو برداشت. اما در ۹۷ كيلوگرم علي شريفي از اكسين موفق شد تنها برد تيمش را مقابل مهدي فلاح با تساوي دو بر دو به دست آورد. در دو وزن ۹۷ و ۱۳۰ كيلوگرم نيز مهدي علياري و علي‌اكبر يوسفي با نتيجه مشابه ۶ بر صفر وحيد زيدوند و ايمان انصاري را از پيش رو برداشتند تا در نهايت نتيجه ۹ بر يك در اين بازي رقم بخورد.
در ديدار دوم مرحله نيمه‌نهايي تيم دانشگاه آزاد مقابل سينا صنعت ايذه قرار گرفت. اين مبارزه بر خلاف بازي قبلي كه يك‌طرفه بود رقابت بسيار نزديك و حساس دنبال شد و در نهايت تيم دانشگاه آزاد با نتيجه ۶ بر ۴ به پيروزي دست پيدا كرد. در اين مبارزه و در وزن ۵۵ كيلوگرم سجاد عباس‌پور در يك كشتي پر افت و خيز ۱۰ بر ۶ مصيب اكبري را شكست داد. در ۶۰ كيلوگرم اميد آرامي ۹ برصفر اميد احمدي را مغلوب كرد. در ۶۳ كيلوگرم لري ابولادزه از سينا صنعت نخستين برد اين تيم را به دست آورد و در حالي كه از حريفش رضا مردي پيش بود به دليل مصدوميت رقيب برنده شد. در ۶۷ كيلوگرم دانيال سهرابي با نتيجه ۷ بر ۴ شاهين بداغي را برد و سومين پيروزي تيم دانشگاه آزاد را به دست آورد. در ۷۲ كيلوگرم محمدرضا مختاري، از سينا صنعت ۶ برصفر امير عبدي را برد و دومين برد تيمش را رقم زد. در ۷۷ كيلوگرم گلا بولكوادزه از سينا صنعت با پيروزي ۴ بر دو مقابل برومند اصلان نتيجه كلي بازي را به تساوي ۳ بر ۳ كشاند. در ۸۲ كيلوگرم هادي عليزاده پورنيا از سينا صنعت در يك كشتي بسيار نزديك و حساس ۷ بر ۶ مهدي محمدزاده را برد تا تيمش براي نخستين‌بار از حريف پيش بيفتد. اما در حالي كه سينا صنعت با يك برد ديگر در شرايط فوق‌العاده‌اي براي صعود به فينال قرار مي‌گرفت كشتي‌گيران دانشگاه آزاد در سه بازي آينده سه برد پياپي كسب كردند. ناصر عليزاده در ۸۷، مهدي بالي در ۹۷ و امير قاسمي منجزي در ۱۳۰ كيلوگرم با نتايج ۵ هيچ، ۹ هيچ و ۶ هيچ به ترتيب پيام بويري، محمد يگانه و آرمان طهماسبي‌زاده را از پيش رو برداشتند تا تيم دانشگاه آزاد با پيروزي ۶ بر ۴ به فينال راه پيدا كند. 
به اين ترتيب تيم‌هاي بازار بزرگ ايران به فينال راه پيدا كردند و تيم‌هاي سينا صنعت ايذه و فولاد اكسين خوزستان راهي مسابقه رده‌بندي شدند. در رقابت رده‌بندي كه نخستين مسابقه عصر بود تيم سينا صنعت موفق شد ۶ بر ۴ فولاد اكسين خوزستان را شكست دهد و مدال برنز رقابت‌ها را به دست آورد. در اين مبارزه ابتدا علي نوربخش و پويا ناصرپور در اوزان ۵۵ و ۶۰ كيلوگرم با برتري ۲ بر يك و ۸ بر ۲ مقابل مصيب اكبري و اميد احمدي تيم فولاد را پيش انداختند. اما 6 برد پياپي كشتي‌گيران سينا صنعت نتيجه نهايي را در فاصله ۳ مبارزه مانده تا به انتها تعيين كرد. در ۶۳ كيلوگرم لري ابولادزه ۸ بر ۴ محمد نوربخش را شكست داد. در ۶۷ كيلوگرم شاهين بداغي ۸ هيچ علي ذكايي‌مهر را از پيش رو برداشت. در ۷۲ كيلوگرم محمدرضا مختاري ۴ بر يك بهنام عبدولي را مغلوب كرد. در ۷۷ كيلوگرم گلا بولكوادزه ۹ بر صفر محمد شربي نيازي را برد و در ۸۲ كيلوگرم هادي عليزاده پورنيا ۸ بر ۳ مقابل مهدي هدايتي صاحب پيروزي شد. در سه وزن باقيمانده كه نتايجش در تعيين تيم برنده تاثيري نداشت كشتي‌گيران فولاد دو برد و يك شكست به دست آوردند. در ۸۷ كيلوگرم علي شريفي از فولاد ۹ بر يك اميد محمودي را برد ولي در ۹۷ كيلوگرم آراشام بهرام‌زاده از سينا صنعت ۸ بر صفر وحيد دادخواه را مغلوب كرد. در آخرين مبارزه و در ۱۳۰ كيلوگرم نيز پارسا نظري از فولاد اكسين به دليل حاضر نشدن آرمان طهماسبي‌زاده برنده اعلام شد. 
اما در ديدار فينال رقابت‌ها بازار بزرگ ايران به مصاف دانشگاه آزاد رفت. اين مبارزه با پيروزي رضا خدري در ۵۵ براي بازار بزرگ آغاز شد. خدري ۶ بر ۴ سجاد عباس‌پور را برد. در ۶۰ كيلوگرم عليرضا نجاتي ۶ بر ۳ اميد آرامي را برد و دومين پيروزي بازار بزرگ را به ارمغان آورد. در ۶۳ كيلوگرم سامان عبدولي ۸ هيچ حسين عباسي را از پيش رو برداشت و نتيجه را 3 بر صفر به نفع تيم بازار بزرگ كرد. در ۶۷ كيلوگرم دانيال سهرابي از دانشگاه آزاد ۵ بر ۴ محمد الياسي را برد تا نخستين برد تيمش را به دست آورد. اما در ادامه بازار بزرگ با ۳ برد پياپي كار را تمام كرد. در ۷۲ علي ارسلان ۸ بر صفر مقابل امير عبدي، در ۷۷ كيلوگرم سعيد گرايي ۶ بر ۴ مقابل برومند اصلان و در ۸۲ كيلوگرم سعيد عبدولي ۸ بر صفر مقابل مهدي محمدزاده به برتري دست يافتند. در اوزان ۸۷ و ۹۷ اين مبارزان تيم دانشگاه آزاد بودند كه دو برد به دست آوردند. ناصر عليزاده در ۸۷ كيلوگرم و مهدي بالي در ۹۷ كيلوگرم به ترتيب با نتايج ۴ بر ۲ و ۲ بر ۲ مقابل مهدي فلاح و مهدي علياري صاحب برتري شدند اما در ۱۳۰ كيلوگرم امين اميرزاده از بازار بزرگ مقابل امير قاسمي منجزي صاحب يك پيروزي جالب توجه شد. مبارزه اين دو كشتي‌گير كه هر دو مدعي پوشيدن پيراهن تيم ملي در المپيك هستند به عنوان آخرين مبارزه ليگ بسيار دراماتيك بود. جايي كه منجزي با صورت زخمي و خون‌آلود تلاش مي‌كرد اجازه ندهد حريف جوانش پيروز بشود اما اميرزاده كه طلاي مسابقات آسيايي را در كارنامه دارد با درايت توانست با حساب ۴ بر يك به پيروزي دست پيدا كند. با بالا رفتن دست اميرزاده به عنوان فرد پيروز در نهايت اين بازار بزرگ ايران بود كه با برد ۷ بر ۳ در مجموع مقتدرانه عنوان قهرماني را تصاحب كرد.
در پايان مراسم اهداي مدال و كاپ قهرماني اين رقابت‌ها با حضور دكتر محمدمهدي طهرانچي رييس دانشگاه آزاد اسلامي، دكتر مهدي علي‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي و دكتر جمشيد تقي‌زاده معاون امور حقوقي، مجلس و امور استان‌هاي وزارت ورزش، عليرضا دبير رييس فدراسيون و عبدالمهدي نصيرزاده رييس سازمان ليگ برگزار شد. بر اين اساس كاپ اخلاق اين رقابت‌ها به تيم صبا نور كردستان اهدا شد و كاپ و مدال‌هاي قهرماني، نايب‌قهرماني و سومي نيز به ترتيب به تيم‌هاي بازار بزرگ ايران، دانشگاه آزاد اسلامي و سيناصنعت ايذه اهدا شد.


در رقابت فينال و در وزن ۱۳۰ كيلوگرم امين اميرزاده از بازار بزرگ مقابل امير قاسمي منجزي صاحب يك پيروزي جالب توجه شد. مبارزه اين دو كشتي‌گير كه هر دو مدعي پوشيدن پيراهن تيم ملي در المپيك هستند به عنوان آخرين مبارزه ليگ بسيار دراماتيك بود. جايي كه منجزي با صورت زخمي و خون‌آلود تلاش مي‌كرد اجازه ندهد حريف جوانش پيروز بشود اما اميرزاده كه طلاي مسابقات آسيايي را در كارنامه دارد با درايت توانست با حساب ۴ بر يك به پيروزي دست پيدا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون