• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4820 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ آذر

خبر

پيام دولت براي جامعه مدرسين حوزه علميه قم

معاون اول رييس‌جمهور در مكالمه تلفني با آيت‌الله سيدهاشم حسيني‌بوشهري، انتخاب او را به عنوان رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم تبريك گفت. به گزارش ايسنا، جهانگيري در اين گفت‌وگوي تلفني ضمن تسليت مجدد درگذشت آيت‌الله‌ شيخ‌ محمد يزدي، رييس فقيد شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، آمادگي دولت را براي همكاري هر چه بيشتر و بهره‌مندي از ظرفيت‌ها و پيشنهادات حوزه‌هاي علميه در زمينه حل مسائل كشور اعلام كرد. او همچنين براي رييس جديد جامعه مدرسين حوزه علميه قم در مسووليت جديد آرزوي موفقيت روزافزون كرد. آيت‌الله حسيني‌بوشهري نيز ضمن قدرداني از تماس تلفني معاون اول رييس‌جمهور، با آرزوي موفقيت براي دولت در حل مسائل كشور و مردم، از آمادگي حوزه‌هاي علميه براي همكاري با دولت در اين زمينه خبر داد. در جلسه شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم كه روز جمعه برگزار شده‌ بود، آيت‌الله سيد هاشم حسيني‌بوشهري با راي اكثريت قاطع اعضا به رياست شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم و سيداحمد خاتمي و عباس كعبي به ترتيب به عنوان نواب رييس اول و دوم انتخاب شدند. همچنين محسن اراكي و محمود عبداللهي به عنوان منشي و ابوالقاسم وافي به عنوان امين مالي ابقاء شدند.

 

پرداخت يارانه معيشتي به ۴۰ميليون نفر

معاون اقتصادي رييس‌جمهوري از اجرايي شدن طرح كمك معيشتي ايام كرونا خبر داد. به گزارش تسنيم، محمد نهاونديان معاون اقتصادي رييس‌جمهوري، در نشست خبري با اشاره به مذاكره اخير روحاني با محمدباقر قاليباف رييس مجلس گفت: «در اين مذاكره گفت‌وگوهايي در زمينه طرح اخير مجلس درباره كمك به خانوارهاي نيازمند صورت گرفت.» او گفت: «بر اين اساس تفاهم عملياتي حاصل شد تا اصلاحي در مصوبه ستاد ملي مبارزه با كرونا كنيم. تعداد جمعيتي كه اين پرداخت كمكي را دريافت مي‌كنند تا 40 ميليون نفر افزايش پيدا كرد. پرداخت 100 هزار تومان در هر ماه براي 4 ماه خواهد بود.» معاون اقتصادي رييس‌جمهوري تصريح كرد: «گروه خاصي كه تحت پوشش كميته امداد هستند بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي 120 هزار تومان را در ماه دريافت خواهند كرد كه نخستين پرداخت هم روز گذشته صورت گرفت.»

 

واكنش سردبير سابق كيهان به گزارش عادل فردوسي‌پور

سردبير سابق روزنامه كيهان در توييتي به حضور عادل فردوسي‌پور در فينال ليگ قهرمانان آسيا و گزارش بازي تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس و اولسان هيونداي در اينستاگرام واكنش نشان داد. مهدي نصيري، سردبير سابق روزنامه كيهان در توييتي نوشت: «از ساختار فكري و اجرايي به اصطلاح اصولگرايانه كه عادل فردوسي‌پور را تبديل به مساله و معضل مي‌كند، چقدر مي‌توان اميد به حل كلان مساله‌هاي امروزجامعه و مردم داشت؟»

 

پاسخ سروري به ضرغامي در مورد پدرخوانده‌هاي اصولگرا

پرويز سروري، عضو جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در پاسخ به پرسشي در مورد وحدت ميان نيروهاي اصولگرا در انتخابات آتي و اينكه گفته‌ مي‌شود شوراي ائتلاف با وجود فعاليت‌هاي جامعه روحانيت مبارز در نظر دارد كه به‌ صورت مستقل وارد انتخابات شود، گفت: «اين اتفاق يك موضوع تازه يا عجيبي نيست و در مسائل سياسي و انتخاباتي معمولا مسبوق به سابقه است. ما در انتخابات گذشته هم شرايطي مشابه اين را داشتيم كه با بعضي از گروه‌ها در آخرين روزهاي نزديك به انتخابات و با صرف زمان زياد به نتيجه رسيديم. اكنون هم همين گونه است ما به عنوان شوراي ائتلاف همه تلاش خود را به كار مي‌بريم تا بتوانيم با همه گروه‌ها و شخصيت‌هاي درون جناحي و دلسوز براي مردم به يك ائتلاف حداكثري برسيم و طبيعتا اين طرح ادامه خواهد داشت.» او گفت: «تاكنون جلساتي را با دوستان داشتيم اما هنوز به جمع‌بندي نرسيده‌ايم و به همين دليل تلاش ما ادامه خواهد داشت، اما همان‌طور كه در دوره‌هاي گذشته همچنين مواردي نيازمند زمان بيشتر براي بحث، گفت‌وگو و دستيابي به يك ائتلاف حداكثري بود، به تحقق اين مساله اميدواريم.»

دبير شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب در پاسخ به پرسشي در خصوص اظهارنظر عزت‌الله ضرغامي در مراسم روز دانشجو مبني بر اينكه «۱۴۰۰ پايان عمر پدرخوانده‌هاست» و اينكه آيا اظهارات او ناظر است بر گروه‌هاي مرجعي كه در انتخابات‌ به معرفي كانديدا اقدام مي‌كنند، بيان كرد: «من فكر مي‌كنم اگر از آقاي ضرغامي سوال بفرماييد حتما منظور ايشان جريان‌هايي است كه خارج از اسلوب‌هاي مشاركتي مردم اقدام به تصميم‌گيري مي‌كنند، اما در شوراي ائتلاف اساس شورا اين است كه فرآيند شكل‌گيري آن از پايين به بالاست. ما در شوراي ائتلاف انتخابات مجلس هم همين فرآيند را پشت سر گذاشتيم و حدود ۸۰۰ مجمع در سراسر كشور برگزار كرديم و در تمام شهرستان‌ها نظر‌سنجي صورت گرفت. شوراي ائتلاف اساسا مدلي براي نفي پدرسالاري و تصميم از بالا به پايين است و من فكر نمي‌كنم كه منظور آقاي ضرغامي از «پدرسالاري» شوراي ائتلاف بوده باشد؛ چراكه شوراي ائتلاف خودش جرياني براي گردش نيروي انساني است، اينكه در شهر تهران ۱۷ جوان وارد مجلس مي‌شوند، نشان مي‌دهد كه اين شورا يك فرآيند ضد پدرسالاري را طي كرده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون