• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4820 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ آذر

جشنواره برلين با تعويق برگزار مي‌شود

گروه هنر  و ادبيات

 

تجربه  تماشاي  فيلم  از  قايق  در  فيليپين
با شيوع ويروس كرونا و لزوم رعايت فاصله اجتماعي و با به‌ كارگيري روش‌هاي نوآورانه‌ براي تماشاي فيلم در سراسر جهان، اين بار علاقه‌مندان به سينما در فيليپين به تجربه تماشاي فيلم از روي قايق روي آورده‌اند.
به گزارش ايسنا و به نقل از رويترز، برخي علاقه‌مندان به سينما در پايتخت فيليپين به دليل محدوديت‌هاي ناشي از شيوع ويروس «كوويد-۱۹» تماشاي فيلم از قايق‌هاي مقابل صفحه نمايش را تجربه كردند. علاقه‌مندان سينما در «مانيل» توانستند با تماشاي فيلم روي قايق‌هاي «گوندولا» تجربه حضور در يك سينماي فضاي باز را پس از ۹ ماه قرنطينه تجربه كنند. در هر يك از قايق‌ها دو نفر مي‌توانند حضور داشته باشند و هر يك از قايق‌ها با فاصله يك متري از يكديگر قرار دارند. سينماهاي فيليپين از اواسط ماه مارس در راستاي اجراي يكي از سختگيرانه‌ترين و شديدترين قرنطينه‌هاي ناشي از شيوع ويروس كرونا تعطيل شدند. با ثبت بيش از ۴۵۶هزار مورد ابتلا به ويروس كرونا و ۸۸۷۵ مورد مرگ بر اثر ابتلا به اين ويروس در فيليپين، اين كشور پس از اندونزي بالاترين ميزان آمار موارد ابتلا به ويروس كرونا را در بين كشورهاي جنوب شرق آسيا دارد. دولت فيليپين محدوديت‌هاي ناشي از شيوع ويروس كرونا را به صورت تدريجي از ماه ژوئن آغاز كرد، اما اغلب كسب و كارهاي غيرضروري همچنان تعطيل باقي ماندند. با ادامه شيوع ويروس كرونا، استفاده از سينماهاي فضاي باز با استقبال مردم نقاط مختلف جهان رو‌به‌رو شده است.
پيش از اين نيز طرفداران سينما در پاريس، تماشاي فيلم روي قايق‌هايي كه با رعايت فاصله اجتماعي روي رودخانه «سن» قرار داده شده بودند را تجربه كردند و علاقه‌مندان به سينما در اندونزي به تماشاي فيلم در چادرهاي كوچك و  زير نور ستاره‌ها روي آورده‌اند.

برگزاري  جشنواره  برلين  به صورت  مجازي
برگزاركنندگان جشواره فيلم برلين به صورت رسمي از تعويق اين رويداد سينمايي و برگزاري آن در دو مرحله مجازي و حضوري در سال آينده ميلادي خبر دادند. ايسنا به نقل از فيگارو نوشت: « هفتاد و يكمين جشنواره فيلم برلين كه قرار بود از تاريخ ۱۱ تا ۲۱ فوريه (۲۳ بهمن تا ۳ اسفند) برگزار شود به دليل تداوم بحران شيوع ويروس كرونا اعلام كرد، اين رويداد سينمايي از اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازي ميزبان نمايش فيلم‌هاي بخش رقابتي خواهد بود كه با اعطاي مجازي خرس طلاي برلين به بهترين فيلم نيز همراه خواهد بود. بازار فيلم اروپا  (EFM)  نيز همزمان به صورت مجازي در ماه مارس برپا خواهد شد. 
همچنين قرار است در صورت فراهم بودن شرايط بهداشتي، مرحله دوم جشنواره برلين در ماه ژوئن و با نمايش عمومي و حضوري آثار سينمايي برگزار شود. «كارلو شاتريان» و «ماريت ريسنبك» مديران جشنواره برلين درباره اين تصميم توضيح دادند: «برگزاري جشنواره در دو مرحله امكان حفظ بازار فيلم و خود جشنواره را به عنوان دو ستون اصلي اين رويداد سينمايي ميسر مي‌كند. برگزاري نشست‌ها به صورت فيزيكي بسيار ضروري است اما شرايط كنوني اجازه تحقق آن را در ماه فوريه نمي‌دهد و در عين حال برگزاري بازار فيلم برلين در سه ماهه نخست سال نيز براي صنعت سينما بسيار حايز اهميت است.» فهرست رسمي فيلم‌هاي برليناله ۲۰۲۱ در ماه فوريه اعلام مي‌شود و فيلم‌هاي برنده نيز در ماه ژوئن به صورت فيزيكي در سالن‌هاي معمولي يا فضاي باز براي عموم مردم به نمايش گذاشته خواهد شد. جشنواره فيلم كن ۲۰۲۰ نيز امسال پس از لغو، در ماه اكتبر رويدادي سه روزه با نمايش چهار فيلم بخش رقابتي اصلي و فيلم‌هاي كوتاه و سينه‌فونداسيون را به صورت حضوري ترتيب داد. با افزايش مجدد آمار شيوع ويروس كرونا در آلمان در چند هفته اخير گمانه‌هايي مبني بر تغيير تاريخ يا برگزاري مجازي جشنواره برلين افزايش يافته بود و اين كشور از اواخر هفته گذشته شرايط قرنطينه كامل اعمال كرده كه با تعطيلي تمامي كسب و كارهاي غيرضروري و مدارس همراه  شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون