• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4821 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱ دي

اعضاي هيات‌رييسه كميسيون تلفيق بودجه 1400 انتخاب شدند

بالاخره رياست «نادران»

بالاخره الياس نادران هم به رياست رسيد. نماينده اصولگراي اين روزهاي پايتخت در مجلس يازدهم كه با اعلام نتايج انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، برخي از او به عنوان يكي از چهره‌هاي كليدي پارلمان و حتي در سطح گزينه‌هاي رياست مجلس يازدهم ياد مي‌كردند، در حالي ديروز بالاخره اولين كرسي رياست در مجلس يازدهم را به نام خود ثبت كرد كه در چند ماهي كه از عمر اين مجلس مي‌گذرد، چند نوبت و براي چند كرسي كليدي خيز برداشت و هر بار ناكام مانده بود؛ ناكامي‌هايي پياپي كه حتي در مقطعي باعث شد او علنا عليه مجلس و مشخصا رييس مجلس دست به افشاگري بزند و از 41 مصوبه‌اي كه براي 41 نفر از نمايندگان مجلس يازدهم و رساندن آنها به كرسي‌هاي كليدي زير نظر محمدباقر قاليباف به تصويب رسيده بود، انتقاد كند. 
حالا اما نادران بالاخره رياست كميسيون تلفيق لايحه بودجه 1400كل‌ كشور را به دست آورده؛ آن ‌هم در حالي كه در اين مسير دو رقيب سرسخت را پيش‌روي خود داشت. حميدرضا حاجي‌بابايي كه به ‌دليل نحوه ورودش به انتخابات هيات‌رييسه مجلس از او به عنوان چهره‌اي موثر در رياست قاليباف ياد مي‌شود و البته شمس‌الدين حسيني كه به ‌واسطه سال‌ها فعاليت در دولت احمدي‌نژاد در راس وزارت اقتصاد به عنوان يكي از چهره‌هاي شاخص نزديك به رييس دولت نهم و دهم شناخته مي‌شود. نادران اما ديروز با 19راي بالاتر از حاجي‌بابايي و حسيني به رياست كميسيون تلفيق لايحه بودجه سال 1400كل كشور رسيد؛ حال آنكه دو رقيب او در اين رقابت به ‌ترتيب 14 و 10 راي به دست آوردند.
اين درحالي بود كه سيدمحسن دهنوي، نماينده اصولگراي تهران و ازجمله اعضاي هيات‌رييسه پارلمان كه به قاليباف نيز بسيار نزديك است با 26 راي و ابراهيم عزيزي نيز با 23 راي به عنوان نواب رييس كميسيون تلفيق لايحه بودجه سال 1400 كل كشور انتخاب شدند. 
همچنين رحيم  زارع كه سابقه حضور در كميسيون تلفيق مجالس پيشين را نيز در كارنامه دارد با 24 راي به عنوان سخنگوي كميسيون تلفيق لايحه بودجه سال 1400كل‌كشور انتخاب شد. اين درحالي بود كه محمد رشيدي با 22 راي و مجتبي رضاخواه نيز با 21 راي به عنوان دبيران كميسيون تلفيق بودجه 1400 تعيين شدند تا اين كميسيون بتوانند كار خود را در مسير بررسي مهم‌ترين سند مالي كشور آغاز كند. حال آن‌ طور كه خبرگزاري خانه ملت و ديگر منابع رسانه‌اي گزارش داده‌اند، اولين نشست هيات‌رييسه كميسيون تلفيق روز دوشنبه با موضوع بررسي دستور كار كميسيون تلفيق و به رياست الياس نادران برگزار خواهد شد همچنين قرار است روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه همين هفته جلسات بعدي كميسيون تلفيق برگزار شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون