• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4821 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱ دي

خبر

موافقت با استخدام ۱۲ هزار فرزند شهيد و جانباز ۷۰ درصد به بالا

رييس‌جمهوري با درخواست سازمان اداري و استخدامي كشور براي استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر موافقت كرد. به گزارش ايسنا، معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان اداري و استخدامي كشور طي نامه‌اي به رييس‌جمهوري درخواست كرد باتوجه به بند (ج) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه، نسبت به استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر علاوه بر سهميه مقرر در ماده (۲۱) قانون جامعه خدمات‌رساني به ايثارگران اقدام شود. استخدام اين تعداد از فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر از طريق برگزاري آزمون اختصاصي بين آن دسته از فرزندان كه فاقد شغل هستند، در تمام دستگاه‌هاي اجرايي اعم از مشمول قانون مديريت خدمات كشوري و دستگاه‌هاي غيرمشمول و داراي مقررات خاص صورت خواهد گرفت. حسن روحاني در پاسخ به درخواست رييس سازمان اداري و استخدامي كشور مراتب موافقت خود را به شرح زير ابلاغ كرد: «با استخدام ۱۲۰۰۰ نفر از فرزندان عزيز شهدا و جانبازان موافقت مي‌شود.»

 

ناظران مجلس در شوراي عالي مقابله با پولشويي و تامين مالي تروريسم

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اعضاي ناظر مجلس در شوراي عالي مقابله و پيشگيري از جرايم پولشويي و تامين مالي تروريسم را انتخاب كردند. به گزارش ايلنا، نمايندگان در جلسه علني امروز (ديروز) مجلس شوراي اسلامي با راي نمايندگان اعضاي ناظر مجلس در شوراي عالي مقابله و پيشگيري از جرايم پولشويي و تامين مالي تروريسم انتخاب شدند. از ۲۱۵ راي اخذشده؛ از كميسيون قضايي و حقوقي حسن نوروزي با ۱۵۲ راي، كميسيون امور داخلي كشور و شوراها محمدحسن آصفري با ۱۶۰ راي، كميسيون اقتصادي عليرضا زنديان با ۱۲۷ راي به عنوان ناظر مجلس در شوراي عالي مقابله و پيشگيري از جرايم پولشويي و تامين مالي تروريسم انتخاب شدند.

 

يك سپاهي رييس‌جمهوري شود يك‌ساله مشكلات را حل مي‌كند

محسن رفيقدوست، اولين وزير سپاه در پاسخ به اين سوال كه آيا تنها راه نجات كشور، كانديداي نظامي و رييس‌جمهوري نظامي است، گفت: «اگر يكي از برادران سپاهي رييس‌جمهور شود و تابع حرف رهبري باشد و اين موانع را بردارد، يك ساله مشكلات كشور حل مي‌شود. خطاب من به ملت ايران است؛ من كاري به اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارم درحالي‌كه من ذاتا اصولگرا هستم و اصولگرايي جدي و واقعي هستم اما اصولگرايي كه هميشه، بخش زيادي از اصلاح‌طلب آن را نيز قبول داشته و دارم و حتي از آنها حمايت كرده‌ام و قبل از دولت روحاني، اسم چند نفر از آنها را برده‌ام و گفته‌ام كه آنها زحمت‌كشاني هستند كه ولايت را قبول دارند و بايد به سر كار بيايند. من اصلاح‌طلب ضد ولايت را قبول ندارم.» به گزارش خبرآنلاين، او در بخش ديگري از اين مصاحبه در واكنش به اين سوال كه در اين شرايط هم كه احتمال خطر جنگ براي كشور وجود دارد برخي تندروي‌ها به صلاح است، توضيح داد: «امروز در كشور ما همه جور مشكلي وجود دارد ولي كسي از مشكلات دفاعي حرفي نمي‌زند. حمله به ايران براي هيچ دشمني با هر قدر توان، صرف نمي‌كند. جنگ بايد هدف داشته باشد لذا بعد از پيروزي خرمشهر، خودكفايي دفاعي در كشور آغاز شد. در زمان جنگ در مورد جنگ زميني به خودكفايي رسيديم. ساخت موشك را همان زمان شروع كرديم و در جنگ استفاده كرديم و بعد از جنگ، نسل‌هاي بعد از من آمدند كه من بايد دست آنها را ببوسم كه اين راه پرافتخار را پيمودند. ما امروز در جاهايي هستيم كه در برخي از آنها امريكا هم نيست. موشك‌هايي كه عين‌الاسد را زد، امريكا هم ندارد. ما امروز نگران حمله نظامي نيستيم.»

گزارش تفريغ بودجه ۹۸ به مجلس رسيد

يك عضو هيات‌رييسه از ارايه گزارش تفريغ بودجه سال ۹۸ خبر داد. به گزارش ايلنا، سيدناصر موسوي لارگاني در جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي از اعلام وصولي گزارش تفريغ بودجه ۹۸ خبر داد و گفت: «لازم است از مهرداد بذرپاش، رييس ديوان محاسبات و همچنين دادستان و كاركنان ديوان محاسبات تشكر كنيم كه يك ماه زودتر از موعد گزارش تفريغ بودجه را به مجلس ارسال كردند كه اين اقدام در تاريخ مجلس بي‌سابقه بود.»

 

پايداري‌ها و قاليباف تمايلي به رهبري جامعه روحانيت ندارند

محمد مهاجري، چهره سياسي اصولگرا، در واكنش به اين‌كه آيا جامعه روحانيت مبارز مي‌تواند همه تشكل‌هاي اصولگرا را براي رسيدن به وحدت دور هم جمع كند، گفت: «بخش عمده‌اي از اصولگرايان تمايل ندارند چنين نقشي به جامعه روحانيت واگذار شود نه جبهه پايداري و نه جريان قاليباف» به گزارش خبرآنلاين، او گفت: «متاسفانه زماني كه مرحوم آيت‌الله مهدوي ‌كني در قيد حيات بودند بخش عمده‌اي از اصولگرايان تندرو اعم از جريان قاليباف و پايداري تلاش كردند كه نسبت به جامعه روحانيت مبارز بي‌توجهي كنند و اين بي‌توجهي‌ها همچنان ادامه دارد.» مهاجري با بيان اين‌كه اصولگرا يي به‌شدت از درون فرو پاشيده، گفت: «چيزي كه مشاهده مي‌شود فقط اصولگرا است يعني افرادي كه برچسب اصولگرا دارند وگرنه چيزي به نام اصولگرايي، از مدت‌ها پيش مُرده و چيزي به نام اصولگرايي وجود ندارد. در نتيجه همين فروپاشيدگي است كه جريان جامعه روحانيت مبارز هر چه تلاش مي‌كند، نمي‌تواند اين افراد را دور هم جمع كند چراكه ايدئولوژي و تئوري مشتركي بين آنها وجود ندارد. اگر چيزي از ته مانده‌هاي اعتقاد اصولگرايي در اين افراد وجود داشت، شايد اكنون جامعه روحانيت مبارز مي‌توانست نقشي ايفا كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون