• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4821 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱ دي

خبرخوان

كره، باز هم گران شد

در حالي كه تنها حدود سه ماه از افزايش قيمت مصوب كره خوراكي مي‌گذرد، اين كالاي مصرفي دوباره در بازار گران شد. بررسي قيمت كره پاستوريزه در بازار نشان مي‌دهد كه در روز‌هاي اخير، قيمت اين كالا افزايش يافته است. به‌طوري كه قيمت كره پاستوريزه حيواني ۱۰۰ گرمي از ۸ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان و قيمت كره پاستوريزه حيواني ۵۰ گرمي از ۴ هزار و 100 تومان به ۵ هزار و ۱۰۰ تومان افزايش يافته است. اين افزايش قيمت در حالي است كه سه ماه پيش و در ۲۴ شهريور ماه ۹۹ ستاد تنظيم بازار كشور افزايش قيمت مصوب كره خوراكي را اعلام كرد و بر اساس مصوبه ستاد تنظيم بازار قيمت كره پاستوريزه حيواني ۱۰۰ گرمي از ۴۵۰۰ تومان به ۸ هزار تومان و كره پاستوريزه حيواني ۵۰ گرمي از ۲۳۰۰ تومان به ۴۱۰۰ تومان افزايش يافت. محمدرضا كلامي، سرپرست وقت معاونت بازرگاني داخلي وزارت صمت در مصاحبه‌اي با فارس در شهريور ۹۹ دليل افزايش قيمت كره را تغيير ارز واردات كره از ارز ۴۲۰۰ توماني به ارز نيمايي در سال ۹۸ و اتمام موجودي كره با ارز ۴۲۰۰ توماني اعلام كرده بود.

عرضه خودرو در بورس منطقي نيست

عليرضا رزم‌حسيني، وزير صنعت، معدن و تجارت از موافقت كميته خودرو با اين جمع‌بندي كه بازار خودرو بايد خودش را تنظيم كرده و عرضه آن در بورس منطقي نيست، خبر داد. وي تاكيد كرد: به نظر ما اين عدم عرضه خودرو در بورس، روالي منطقي و درست است. قطعا به زودي بازار خودرو خوب خواهد شد. اعلام اين موضوع توسط وزير صمت در شرايطي است كه مجلس شوراي اسلامي، چند ماه پيش طرح «تحول صنعت خودرو با محوريت عرضه خودروهاي داخلي در بورس كالا» را مطرح كرد و قرار بر اين بود تا اين طرح در صحن علني مجلس شوراي اسلامي به راي گذاشته شود.

بيشترين اقلام وارداتي به تهران

يداله صادقي، رييس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام كرده كه تاكنون نزديك به ۷۴ درصد پرونده‌هاي ثبت سفارش اين استان تاييد شده و بيشترين كالاهاي وارد شده نيز شامل مواد اوليه واحدهاي توليدي، كالاهاي اساسي و اولويت‌دار و تجهيزات و ماشين‌آلات واحدهاي صنعتي بوده است. صادقي اظهار كرد: از ٢٥ آذرماه سال ۱۳۹۷ تاكنون بالغ بر ۱۴۹ هزار پرونده ثبت سفارش به كارتابل سازمان صمت استان تهران وارد شده كه از اين تعداد بالغ بر ۱۱۰ هزار فقره تاييد و ۳۶ هزار فقره رد شده و مابقي در حال بررسي و اعلام نظر كارشناسي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون