• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4821 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱ دي

همراه اول؛ همراه مردم عليه كرونا

از ديگر اقدامات شركت همراه اول در راستاي مسووليت اجتماعي، مي‌توان به مشاركت با سازمان حج در تهيه غذاي مخصوص بيماران كرونايي، كمك به ايجاد اشتغال و رونق كسب‌و‌كارهاي آسيب‌‌ديده از ‎كرونا و تهيه و توزيع بسته‌هاي معيشتي براي اقشار محروم جامعه اشاره كرد. به گزارش پايگاه 598، بروز بيماري كرونا كه از اواخر سال گذشته در كشورمان به وجود آمده است باعث شد تا شيوه‌ها و راه‌هاي مختلف براي قطع زنجيره انساني به عنوان راهكاري براي خروج از اين مساله پياده شود كه اين راهكارها شامل استفاده از ماسك، دستكش، در خانه ماندن، رعايت فاصله يك تا ۲ متري، شست‌وشوي مرتب دست و استفاده از ضدعفوني‌ها است. اما رعايت تمام اين راهكارها به تنهايي براي مقابله با كوويد19 كافي نبود و در كنار اين موارد تمام شركت‌ها و سازمان‌ها به كمك مردم آمده و در راستاي مسووليت اجتماعي خود به كمك براي مقابله با اين ويروس منحوس پرداختند. موضوع مسووليت اجتماعي سازمان‌ها نسبت به شهروندان و عامه مردم ازجمله موضوعات مهمي است كه در سال‌هاي اخير مورد توجه قرار گرفته است.  در همين راستا اپراتور اول تلفن همراه كشور نيز همزمان با شيوع اين ويروس در كشور و در چارچوب مسووليت‌هاي اجتماعي خود، اقدامات ويژه‌اي را انجام داده است كه در ادامه بخشي از آن مي‌آيد. هم‌زمان با شيوع ويروس كرونا در كشور و الزام سيستم آموزشي كشور به در خانه ماندن و استفاده دانش‌آموزان از ابزارهاي ارتباطي براي آموزش از راه دور، همراه اول در راستاي مسووليت اجتماعي خود و به پاس قدرداني و حمايت از معلمان گرانقدر، اقدام به ارايه بسته هديه اينترنت به اين قشر متعهد و تلاشگر كرد.  همچنين شركت ارتباطات سيار ايران، به مناسبت روز خبرنگار و براي تكريم خبرنگاران كه در ايام كرونا در آگاه‌سازي مردم نقش ويژه‌اي به عهده داشتند، اقدام به ارايه بسته اينترنت ويژه يك ساله با حجم ۲۰۰ گيگابايت كرد. با آغاز طرح بسيج ملي مديريت مبارزه با بيماري كرونا، اپراتور اول در راستاي مسووليت اجتماعي، تماس ۶۰ هزار مراقب سلامت و بهورز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سطح كشور را به‌منظور آموزش، پيشگيري و مراقبت از خانوارهاي ايراني رايگان كرد. در زمان بحران يكي از اولين اولويت‌ها براي جبران كمبود امكانات پزشكي و كمك به وزارت بهداشت ساخت بيمارستان صحرايي و سيار براي خدمت‌رساني سريع‌تر به بيماران است.  در همين راستا اپراتور اول تلفن همراه كشور اعلام كرد كه در راستاي انجام مسووليت اجتماعي خود با اختصاص ۳۰ ميليارد ريال در ساخت، تجهيز و بهره‌برداري از يك بيمارستان سيار مشاركت مي‌كند. اين بيمارستان سيار باهدف ارايه خدمت در بحران‌ها و بلاياي طبيعي مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.
همچنين اين اپراتور به منظور فرهنگ سازي و پيشگيري از انتقال ويروس كرونا توانست بيش از 16 ميليون ماسك رايگان در مناطق محروم كشور به صورت رايگان توزيع كند. با گسترش ويروس كرونا و خطر فراگيري آن يكي از اولين تصميمات مسوولان تعطيلي مدارس و دانشگاه‌ها بود. به همين منظور دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي پس از تعطيلي مراكز خود تصميم به آموزش مجازي دانشجويان گرفتند. در همين راستا شركت ارتباطات سيار  ايران در راستاي مسووليت اجتماعي و حفظ سلامت دانشجويان در خبري اعلام كرد: همراه اول به عنوان اپراتور پيشرو در ارايه خدمات نوين، تعرفه دسترسي به سامانه‌هاي آموزش مجازي تمامي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي زير نظر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري را به يك سوم كاهش داد. با تداوم همه‌گيري كوويد 19، وزارت آموزش و پرورش به ناچار مجبور به تعطيلي مدارس و مراكز آموزشي كشور شد. در اين ميان جاي خالي آموزش از راه دور خيلي احساس مي‌شد كه بالاخره با راه‌اندازي شبكه شاد (شبكه آموزشي دانش‌آموزان) اين خلأ بين معلم و دانش‌آموز برطرف شد. همراه اول در راستاي مسووليت اجتماعي خود با طراحي و پياده‌سازي پلتفرم شبكه آموزشي دانش‌آموز (شاد) نقش پررنگي در فراگيري آموزش مجازي در كشور ايفا و به برگزاري غيرحضوري كلاس‌هاي دانش‌آموزان كمك كرده است. هم اكنون بيش از ١١ ميليون دانش‌آموز و حدود ١١۴ هزار مدرسه در شبكه شاد احراز هويت شده‌اند و از خدمات اين پلتفرم استفاده مي‌كنند. با آغاز ماه محرم و شروع ايام عزاداري اباعبدالله، همه فعالان و دست‌اندركاران فضاي مجازي كشور دست به كار شده تا بيشتر از گذشته از ظرفيت فضاي مجازي و رسانه‌هاي اجتماعي و عمومي براي ترويج و تعظيم شعائر الهي و جاودانگي نهضت الهي حضرت سيدالشهدا استفاده كنند.  
در همين خصوص نرم‌افزار ايراني روبيكا با همكاري اپراتورهاي كشور در اقدامي تحسين‌برانگيز با ارايه پلتفرمي به كمك هيئات عزاداري آمده و بستري را فراهم كرد تا مردمي كه به دليل محدوديت كرونايي نمي‌توانستند به صورت حضوري در مراسم‌هاي عزاداري شركت كنند، به وسيله اين اپليكيشن تمام مراسم‌هاي عزاداري را با اينترنت رايگان به صورت لايو (زنده) مشاهده نموده، يا از فيلم و صوت مراسم‌ها به صورت آفلاين بهره ببرند. يكي ديگر از اقدامات ارزنده شركت همراه اول راه‌اندازي سامانه پارلمان مجازي است. 
«پارلمان مجازي ايران» هجدهم آذرماه در مراسمي با حضور محمدباقر قاليباف رييس مجلس شوراي اسلامي ايران، مهدي غيناقي عضو هيات‌مديره همراه اول و حسين طهراني مديرعامل مبين‌نت و جمعي از نمايندگان مجلس و مديران همراه اول رونمايي شد. در سامانه تعاملي پارلمان مجازي ايران، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مي‌توانند درباره مهم‌ترين طرح‌ها و لوايح با مردم مشورت و نظرات و پيام‌هاي مردمي را دريافت كنند. هر نماينده در پارلمان مجازي ايران دفتر مجازي دارد و مردم مي‌توانند به جاي صرف وقت و هزينه، مراجعات خود را از طريق دفتر مجازي انجام دهند. از اين پس، رسالت يكپارچه‌سازي ارتباطات مردم با تمامي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، با اين سامانه و راهبري مديريت مركز تماس، پيامك، ايميل و موارد ارتباطي ديگر از جمله خدمات پارلمان مجازي ايران خواهد بود.  «پارلمان مجازي ايران»  با همكاري و مشاركت «همراه اول كسب‌وكار» در مجلس شوراي اسلامي ايران پياده‌سازي و اجرا شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون