• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4821 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱ دي

اين يلدا به سلامت بگذرد

ايرج راد

يلدا يك سنت ايراني با سابقه‌اي طولاني است. برگزاري سنت‌ها بسيار ارزشمند است و هر كدام در جاي خود معنا و مفهوم خاص خودشان را دارند. از كودكي يلدا همواره براي من زيبا، شيرين و جذاب بود؛ زماني كه دوستان و فاميل دور هم جمع مي‌شديم و تنقلات و شيريني‌جات مي‌خورديم و اين شب را به خوشي و شادي مي‌گذرانديم. سال‌ها بعدتر هم اين دورهمي‌ها ادامه داشت و ما هم مانند ساير مردم تلاش مي‌كرديم حافظ اين سنت ايراني باشيم. 
به اين ترتيب مي‌شود گفت يكي از محاسن يلدا جمع شدن افراد و خانواده‌ها در كنار هم براي گذراندن طولاني‌‌ترين شب سال با نقل‌قول‌ها و صحبت‌ها و ديدار و تنقلات خاص خود است. با اين حال گرچه يلدا براي همه ايرانيان در هر كجاي دنيا بسيار عزيز و ارزشمند است، امسال به واسطه شيوع ويروس كرونا همه ما موظف هستيم اين آيين بسيار ارزشمند را به شكلي كه تا امسال انجام داده و برگزار مي‌كرديم، نداشته باشيم. دورهمي و گذراندن اين شب در كنار خانواده و دوستان جزيي از آيين يلدايي ما تا پيش از كرونا بود اما امسال ناچاريم اين امكان را از خودمان، دوستان‌مان، خانواده‌مان يا همسايگان دريغ كنيم.
 البته اين باعث نمي‌شود به شكل‌هاي ديگري يلدا را برگزار نكنيم زيرا خلاقيت‌ها همواره از دل محدوديت‌ها برمي‌آيند. بنابراين بايد يلداي امسال را به شكل ديگري پاس بداريم، چه از طريق فضاي مجازي و گفت‌وگوهاي تصويري باشد يا از طريق تلفن و احوال‌پرسي‌هايي كه از راه دور انجام مي‌شود. بيش از هر چيز مهم اين است كه يلدا را به هم حالا از هر راهي كه مناسب مي‌دانيم تبريك بگوييم و مراقب سلامت خودمان، خانواده‌مان، دوستان‌مان و اطرافيان‌مان باشيم تا يلداهاي بعد كه باز به روال سابق بازگرديم در كنار هم و در مهماني‌‌هايي كه شب طولاني سال با آن كوتاه مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون