• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4822 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ دي

خبر

انتخابات1400 را با سياست‌هاي ابلاغي ستاد مركزي پيش ببريد

رحماني فضلي گفت: در هر شهرستان و استاني كه فرماندار و استاندار ارتباط بيشتري با مردم داشته و حرف‌هاي آنها را شنيده و امكانات موجود را بسيج كرده‌اند، با همين اختيارات موجود، توانسته‌اند بخشي از نيازها و مشكلات مردم را حل كنند. طبيعي است كه وقتي مردم احساس كنند، در حد ممكن، مسائل‌شان در مسير حل و فصل قرار دارد، شاهد كمترين اعتراضات و در مقابل بيشترين همراهي‌ها خواهيم بود.

وزير كشور در نشست ويدئوكنفرانس با مديران استان هرمزگان يكي از اولويت‌هاي وزارت كشور در سال پاياني دولت را انتخابات اعلام كرد و گفت: امنيت و انتخابات دو موضوع بسيار مهم و جزو وظايف ذاتي و قانوني وزارت كشور است. انتخابات چنددور گذشته را به خوبي، سالم، قانوني و با مشاركت بالا برگزار كرديم، البته در انتخابات اخير به‌دليل شرايط كرونا مشاركت همانند گذشته نبود و در تلاشيم كه انتخابات پيش رو هم، با مشاركت خوب، قانوني و سالم برگزار شود.

رحماني فضلي تصريح كرد: راي و انتخابات، امانت مردم در دستان ما است كه بايد امانت‌دار باشيم و معيار و شاخص براي ما قانون است. وزير كشور با بيان اينكه انتخابات رياست‌جمهوري همواره جزو حساس‌ترين انتخابات است، گفت: حساسيت اين انتخابات از اين جهت كه تمام انرژي‌ها و رقابت‌ها در سطح ملي متمركز مي‌شود و از مركز به تمامي نقاط و نواحي جاري مي‌شود. لذا لازم است كه با دقت و حساسيت پيگيري شود.

كنار انتخابات رياست‌جمهوري، انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا را خواهيم داشت كه با نمايندگان مجلس به عنوان ناظرين انتخابات در تعامل خواهيد بود و بايد هماهنگي‌هاي لازم را با دستگاه‌هاي مختلف، شوراي نگهبان و دستگاه‌هايي كه كمك مي‌كنند، داشته باشيد و برنامه‌ريزي‌ها متناسب با سياست‌هاي ابلاغي ستاد انجام شود.

علي شكوري‌راد به دليل

ابتلا به سرطان خون بستري شد

علي شكوري‌راد دبيركل حزب اتحاد ملت طي پيامي توضيح داد كه با تشخيص نوعي سرطان خون در بخش خون بيمارستان شريعتي بستري شده است. به گزارش ايلنا، علي شكوري‌راد، دبيركل حزب اتحاد ملت كه از پنج‌شنبه گذشته با تشخيص بيماري كوويد۱۹ در بيمارستان بستري است، طي پيامي كه روز گذشته براي خانواده و دوستانش فرستاد، به گزارشي از روند بستري و آزمايش‌هاي خود پرداخت.

برداشت از صندوق توسعه براي شبكه‌هاي برون مرزي صداوسيما

نايب‌رييس كميسيون فرهنگي مجلس از مصوبه اين كميسيون براي تخصيص اعتبار از صندوق توسعه ملي براي شبكه‌هاي برون مرزي سازمان صدا و سيما در جريان بررسي لايحه بودجه سال 1400 خبر داد. به گزارش خبرگزاري فارس، غلامرضا منتظري نماينده گرگان در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به نشست ديروز صبح كميسيون فرهنگي مجلس گفت: در جلسه ديروز و در ادامه جلسات قبل اعتبارات بخش فرهنگ در لايحه بودجه سال 1400 مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

او گفت: در اين جلسه و در جريان بررسي جدول 4 لايحه بودجه، اعضاي كميسيون مصوب كردند تا از محل صندوق توسعه ملي اعتباراتي براي شبكه‌هاي برون‌مرزي سازمان صدا و سيما اختصاص يابد. نايب‌رييس كميسيون فرهنگي مجلس اظهار داشت: شبكه‌هاي برون مرزي در سال جاري با مشكلات جدي مواجه بودند و اعضاي كميسيون فرهنگي تخصيص اعتبار به اين بخش از شبكه‌هاي سازمان صدا و سيما را ضروري دانستند.

اعاده دادرسي در پرونده فرشته طوسي پذيرفته شد

يك وكيل دادگستري درباره سرنوشت پرونده فرشته طوسي فعال دانشجويي در توييتر خود توضيح داد. امير رييسيان ديروز در توييتر خود نوشت: پس از يك فرآيند ۴‌ساله و چندين ماه احضار‌، بازجويي و بازداشت براي فرشته طوسي فعال دانشجويي و پرونده‌اي كه علت باز شدن آن هم از ابتدا مانند بسياري از پرونده‌ها نامعلوم بود، اعاده دادرسي پذيرفته شد و پرونده موكلم براي دادرسي مجدد به شعبه ۳۴دادگاه انقلاب رفت و حكم نهايي صادر شد.

او در ادامه نوشته: البته پيش از اينكه ديوان راي را نقض كند، حكمِ پرونده چنان نامتناسب بود كه خود قوه قضاييه موكل را عفو كرده بود. حكم نهايي جزاي نقدي (سه ماه حبس تبديل شده به جزاي نقدي) است و مجازات‌هاي تبعي حذف شد (ممنوعيت از فعاليت‌هاي حزبي و سياسي و...) اگر موكلم مشمول عفوهاي دانشجويي سال گذشته نشده بود، الان بخش زيادي از حكم ناعادلانه‌ ۱۸ ماه حبسش را هم گذرانده بود.

اين وكيل دادگستري در ادامه خاطرنشان كرد: سوال مهم اما اينجاست؛ چند نفر با احكام اينچنيني كه عزم و تواني براي پيگيري پرونده‌هاي‌شان وجود ندارد، ماه‌هاي بسيار را به ناحق محبوس و محروم بوده‌اند و هستند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون