• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4822 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ دي

سانس‌هاي فوق‌العاده فيلم‌هاي جشنواره حقيقت

احسان عليخاني به تلويزيون بازمي‌گردد

گروه هنر و ادبيات

 

نمايش ۱۵ مستند پرمخاطب در روز پاياني جشنواره

پانزده فيلم پُرمخاطب اين دوره از جشنواره «سينماحقيقت» در آخرين روز جشنواره دوباره به نمايش گذاشته مي‌شوند. شهنام صفاجو مدير روابط عمومي جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت با اعلام اين خبر گفت: با مساعدت دبير جشنواره و همراهي سامانه‌هاي هاشور، فيليمو، نماوا و تيوا، ۱۵ مستند پُرمخاطب اين دوره‌ «سينماحقيقت» در روز سوم دي‌ماه به نمايش گذاشته مي‌شوند. او اضافه كرد: اين يك فرصت براي علاقه‌منداني است كه فيلم‌هاي پُرمخاطب جشنواره را نديده‌اند. همين‌طور تهيه‌كنندگان و كارگردانان حاضر در جشنواره مي‌توانند از اين فرصت براي بالا بردن امتياز فيلم‌هاي خود به منظور كسب جايزه تماشاگران بهره ببرند. وي يادآور شد: برترين فيلم از نگاه تماشاگران، حاصل جمع‌بندي آراي كاربران «خانه جشنواره» در سامانه هاشور است كه پس از تماشاي فيلم‌ها و براساس سه گزينه خوب، متوسط، ضعيف، به آن اثر راي داده‌اند.

جايزه پُرمخاطب‌ترين فيلم نيز مختص چهار سامانه يادشده است كه هر يك براساس تعداد بليت‌هاي به فروش رسيده، جايزه‌اي به پُرمخاطب‌ترين فيلم آن سامانه مي‌دهند. شهنام صفاجو در پايان گفت: مراسم اختتاميه چهاردهمين جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت ساعت ۱۷ چهارشنبه سوم دي‌ماه برگزار مي‌شود.

 

فيلم‌ها به سانس فوق‌العاده رسيدند

همچنين فيلم‌هايي كه در نخستين روز از برگزاري چهاردهمين جشنواره «سينماحقيقت» روي سامانه برخط هاشور قرار گرفتند، سه‌شنبه دوم دي ماه سانس ويژه خواهند داشت.

بنا بر تصميم دبيرخانه جشنواره و رعايت شرايط برابر براي تماشاي فيلم‌ها، همه آثار به نمايش درآمده در روز اول، روز هشتم جشنواره (سه‌شنبه ۲ دي‌‍‌ماه) در «خانه جشنواره» مجددا اكران خواهند شد. اين تصميم به دليل تحليل‌ آمارهاي تماشاي فيلم‌ها در سامانه خانه جشنواره كه به مدد امكانات پخش برخط در اين دوره ميسر شده گرفته شده است. گويا در اين تحليل‌ها اختلاف معني‌داري ميان آمار تماشا در روز نخست جشنواره و روزهاي ديگر مشاهده مي‌شد. از اين رو تمام فيلم‌هاي روز اول، روز هشتم جشنواره سه‌شنبه ۲ دي‌‍‌ماه در سامانه خانه جشنواره اكران آنلاين خواهند شد. چهاردهمين جشنواره بين‌المللي فيلم «سينماحقيقت» با دبيري محمد حميدي مقدم از 25 آذرماه شروع شده و تا دوم دي ماه ادامه دارد.

 

علي نصيريان رييس هيات داوران يك رويداد هنري

علي نصيريان بازيگر، نويسنده و كارگردان پيشكسوت سينما، تئاتر و تلويزيون ايران رياست هيات‌داوران جشنواره آنلاين «هنر زنده است» را پذيرفت.

شوراي جشنواره از بين چهره‌هاي هنر ايران استاد علي نصيريان را براي رياست هيات‌داوران اين جشنواره انتخاب كرد و در نهايت رييس شوراي سياست‌گذاري جشنواره آنلاين «هنر زنده است» نيز به طرح موضوع با ايشان پرداخت. علي نصيريان پس از آگاهي يافتن از اهداف شوراي سياست‌گذاري جشنواره «هنر زنده است» كه در راس آن بيدار كردن انگيزه و اميد در نسل جوان در شرايط بيماري كرونا است همكاري با جشنواره و حضور در سمت رياست هيات‌داوران را پذيرفتند. علي نصيريان ضمن پذيرش رياست هيات‌داوران جشنواره «هنر زنده است»؛ آرزو كرد اين جشنواره بتواند محلي مناسب براي رفع نااميدي و يأس ناشي از تعطيلي فعاليت‌هاي هنري در دوران كرونا ويروس باشد و محملي شايسته براي عرض‌اندام هنرمندان جوان و پيشكسوت ايجاد كند. فراخوان اولين جشنواره آنلاين «هنر زنده است» در چهار بخش فيلم به دبيري كمال تبريزي- تئاتر به دبيري بهروز غريب‌پور – موسيقي به دبيري فردين خلعتبري و ديجيتال‌آرت به دبيري محمود كلاري بيست و نهم آذرماه منتشر شد و علاقه‌مندان جهت شركت در بخش‌هاي مختلف جشنواره آنلاين «هنر زنده است» مي‌توانند با مراجعه به سايت جشنواره به نشاني aafestival.ir به مطالعه متن فراخوان و ثبت اثر بپردازند.

برگزاركنندگان نخستين دوره جشنواره آنلاين «هنر زنده است» موسسه فرهنگي- هنري «برداشت آخر» و مجموعه فرهنگي – هنري «مربع11» هستند. اين جشنواره به شكل رقابتي در شبكه‌هاي اينترنتي با حمايت مادي بخش خصوصي و حمايت معنوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از 10 لغايت 20 اسفندماه سال جاري برگزار مي‌شود.

 

احسان عليخاني به آنتن بازمي‌گردد

احسان عليخاني با ويژه برنامه «هشتگ عصرجديد» و محوريت كرونا به آنتن شبكه سه سيما بازگشت.

به گزارش مهر، ايمان قياسي مجري «هشتگ عصر جديد» در قالب يك ويديو كه روابط عمومي اين مسابقه منتشر كرده، از بازگشت اين برنامه به آنتن شبكه سه سيما خبر داده است. در اين ويديو، آريا عظيمي‌نژاد هم حضور دارد و عوامل «هشتگ عصرجديد»، تاريخ پخش برنامه‌هايي كه جديدا ضبط شده‌اند را نيمه ابتدايي دي‌ماه اعلام مي‌كنند. اين مجموعه برنامه از «هشتگ عصر جديد»، هشت قسمت است و در هر قسمت احسان عليخاني هم حضور دارد. همچنين در هر قسمت يكي از داوران برنامه هم حضور دارند كه قسمت اول با امين حيايي پيش خواهد رفت و اواخر دي‌ماه نوبت به آريا عظيمي‌نژاد مي‌رسد. احسان عليخاني در اين برنامه مهماناني هم دارد كه قرار است با فضايي كرونايي با آنها گفت‌وگو كند.

اولين قسمت از اين برنامه پنجشنبه چهارم دي ماه روي آنتن مي‌رود و بعد از آن جمعه، شنبه و يكشنبه هم ادامه خواهد داشت. سپس در هفته‌هاي بعد شنبه و يكشنبه روي آنتن شبكه سه خواهد رفت.

 

چطور بدترين فيلم جرج كلوني زندگي‌اش را تغيير داد؟

جرج كلوني هنرپيشه سرشناس هاليوودي كه بازي در فيلم «بتمن و رابين» را بدترين تجربه كاري خود قلمداد مي‌كند، مي‌گويد ديدن اين فيلم به من آسيب جسمي مي‌زند. اين بازيگر برنده اسكار در گذشته پنهان‌كاري نكرده و بارها اقرار كرده كه فيلم «بتمن و رابين» فيلم ضعيف است و حتي بيشتر از هاوارد استرن دلخور است. جرج كلوني در مورد فيلم «بتمن و رابين» احساسي بسيار نفرت‌انگيز دارد و مي‌گويد تماشاي اين فيلم ابرقهرماني كمپاني برادران وارنر براي او از نظر جسمي دردناك است. كلوني اين هفته در برنامه تلويزيوني «SiriusXM» با «هاوارد استرن» گپ زد و در مورد اين تجربه و ميزان منفور بودن فيلم با صراحت صحبت كرد.

به گزارش فارس اين بازيگر برنده اسكار ضمن ابراز نارضايتي هميشگي از بازي در اين فيلم در اين برنامه همچنين به دلخوري خود از «هاوارد استرن» بابت دستمزد يك ميليون دلاري‌اش در اين فيلم اشاره كرد. او همچنين اين گلگي را عنوان كرد كه «آرنولد شوارتزنگر» كه نقش «آقاي فريز» را ايفا كرده، ۲۵ ميليون دلار دريافت كرده بود. كلوني پس از ابراز تاسف استرن در مورد توليد اين فيلم، براي تبرئه عملكرد خود گفت: من نمي‌توانستم به تنهايي باعث متفاوت شدن فيلم شوم. فيلم همچون يك ماشين عظيم است.

شما بايد به خاطر داشته باشيد كه من در آن زمان فقط روي بازي و نقشم متمركز بودم كه آن را به نحو احسن اجرا كنم. من كسي نبودم كه بتوانم به تنهايي باعث موفقيت آن فيلم شوم. كلوني پس از بازي موفقيت‌آميز «مايكل كيتون» در نقش بتمن در دو فيلم به كارگرداني «تيم برتون» و پس از بازي «وال كيلمر» در شخصيت «بتمن براي هميشه»، نقش بتمن را بر عهده گرفت. كلوني همچنين خاطرنشان كرد كه او و شوارتزنگر در توليد با يكديگر همكاري نكرده‌اند. او گفت: ما (من و آرنولد) هرگز حتي يكديگر را نديديم. اين فيلم يك ماشين هيولايي بزرگ بود و من به نوعي وارد فرآيند توليد شدم و آنچه را آنها گفتند انجام دادم. اين بازيگر همچنين اعتراف كرد تقريبا همه افرادي كه در اين ماجرا دخيل بودند، مقصر اين شكست بزرگ بودند: «واقعيت اين است كه من در اين كار بد بودم. «آكيوا گلدزمن» دارنده جايزه اسكار، فيلمنامه آن را نوشت و اين واقعا يك فيلمنامه وحشتناك است و او به شما خواهد گفت. من در فيلم بسيار ضعيف ظاهر شدم و در اين باره خواهم گفت. «جوئل شوماخر» كه تازه از دنيا رفته، آن را كارگرداني كرد و او هم خودش گفت: بله، «بتمن و رابين» فيلم خوبي از آب درنيامد. همه ما در اين فيلم خراب كرديم.» جالب اينجاست كه جورج كلوني در جايي ديگر از اين فيلم به عنوان مهم‌ترين فيلم دوران كاري خود ياد كرده بود. البته كلوني در اين مورد اينچنين توضيح داده بود كه اين فيلم مهم‌ترين فيلم دوران كاري‌ام است چون باعث شد به خودم بيايم و هر فيلمنامه‌اي را نپذيرم و براي هر نقشي اعلام آمادگي نكنم. بازي ناموفق در اين فيلم ناموفق باعث شد من بهترين تصميم‌ها و انتخاب‌هايم را در كارهاي بعدي‌ام داشته باشم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون