• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4823 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳ دي

خبر

احتمال كانديداتوري عارف در انتخابات 1400

حسن رسولي، عضو شوراي شهر تهران با تاكيد بر اينكه جريان اصلاحات در هيچ انتخاباتي غايب نخواهد بود از احتمال كانديداتوري محمدرضا عارف در انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد. به گزارش خبرگزاري مهر، رسولي كه در عرصه سياسي به عنوان يكي از نيروهاي نزديك به محمدرضا عارف شناخته مي‌شود در پاسخ به پرسشي مبني بر احتمال حضور عارف به عنوان داوطلب رقابت در انتخابات گفت:«به هر حال عارف در سال ۹۲ در ليست داوطلبان انتخابات رياست‌جمهوري قرار داشت و تنها اصلاح‌طلب حاضر در آرايش انتخاباتي آن زمان بود كه بنا به مصالح ملي و در تبعيت از رهبري اصلاحات و خردجمعي اصلاح‌طلبان به نفع روحاني كناره‌گيري كرد.» اين فعال سياسي اصلاح‌طلب ادامه داد:«نظر شخصي بنده اين است كه او [عارف] داوطلب انتخابات مي‌شود اما اينكه اين حدس به يقين تبديل خواهد شد، هم بايد از او سوال كرد و هم مقداري جلو رفت تا افق انتخابات شفاف و روشن‌تر شود.»

نخستين نشست مشورتي دولت و مجلس در مورد بودجه 1400

نخستين نشست مشورتي دولت و مجلس در مورد بودجه 1400 كل كشور عصر سه‌شنبه با حضور رييس‌جمهور، رييس مجلس شوراي اسلامي و اعضاي ستاد اقتصادي دولت و رييس و برخي اعضاي كميسيون تلفيق بودجه مجلس برگزار شد. حسن روحاني در اين جلسه ابراز اميدواري كرد اين جلسه مشترك در بررسي و تصويب لايحه بودجه در مجلس مفيد و موثر واقع شود و دو طرف بتوانند با بيان نظرات و ديدگاه‌هاي خود و با تشريح و تبيين الزامات، اقتضائات و مولفه‌هايي كه بودجه سال كه ‌بايد براساس آن تنظيم شود، به يك اشتراك نظر برسند. به گزارش ايسنا، رييس‌جمهوري با اشاره به تلاش‌هاي دولت در سال‌هاي گذشته و ارايه لايحه بودجه در موعد مقرر به مجلس شوراي اسلامي، آن را يك ضرورت خواند و اظهار اميدواري كرد كه مجلس هم لايحه بودجه را در زمان تعيين شده بررسي و دولت هم بتواند آيين‌نامه مرتبط با بودجه را در زمان مقرر تصويب و اجرا كند. روحاني با بيان اينكه تصويب لايحه بودجه در موعد مقرر هم ضرورت است، گفت:«شرايط كشور ايجاب مي‌كند تا با حفظ انسجام و اراده‌اي مشترك ميان مسوولان، خدمت به مردم با سرعت و دقت پيگيري و انجام گيرد.» او تاكيد كرد كه مردم از مسوولان كشور انتظار دارند با حساسيت و جديت وظايف خود را به انجام برسانند و امور كشور به دليل اختلاف سليقه و نظرها متوقف نماند.

شناسايي سرنخ‌هاي ترور شهيد فخري‌زاده توسط نيروهاي امنيتي

كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي از شناسايي سرنخ‌هاي ترور شهيد محسن فخري‌زاده توسط نيروهاي امنيتي كشور خبر داد. مجتبي ذوالنوري با اشاره به نشست كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با وزير اطلاعات و معاونان وزير گفت:«ابعاد مختلف ماموريتي وزارت اطلاعات را در جلسه‌اي حدود ۶ سال در محل وزارتخانه بررسي كرديم. ابعاد ماموريتي و اقدامات خوبي كه دستگاه‌هاي امنيتي ما انجام داده مورد بحث و بررسي قرار گرفت... در كنار اين موضوعات ابعاد مختلف موضوع ترور و شهادت محسن فخري‌زاده بررسي شد، نيروهاي امنيتي در شناسايي سرنخ‌ها كارهاي خوب و موثري انجام دادند و به نتايج خوبي دست يافته‌اند.» به گزارش ايرنا، ذوالنوري ادامه داد:«جامعه اطلاعاتي ما با انگيزه، انسجام و هم‌افزايي موضوع ترور شهيد فخري‌زاده را پيگيري مي‌كنند ولي با توجه به اينكه اين پرونده جاري است، دستگاه امنيتي- اطلاعاتي درباره سرنخ‌ها و افرادي كه شناسايي شدند در صورت تشخيص توضيحاتي را اعلام خواهد كرد.»

شناسايي و ضربه به اخلالگران بازار ارز در تبريز

با اقدامات اطلاعاتي و رصد مستمر سربازان گمنام امام زمان(عجل‌الله تعالي فرجه‌الشريف) در استان آذربايجان‌شرقي ۹ نفر از صرافان متخلف كه با رفتار و فعاليت‌هاي غيرقانوني خود در افزايش نابساماني بازار ارز و هدررفت منابع ارزي كشور سهيم بوده‌‌اند، شناسايي و دستگير شدند. به گزارش ايلنا، برابر بررسي‌هاي به عمل آمده، متخلفان در قالب فعاليت‌‌هاي غيرمجاز ارزي با زير پا گذاشتن مقررات و دستورالعمل‌‌هاي معاملات ارز كه مبادرت به واگذاري ارز مداخله‌اي براي مصارف غيرمجاز، عدم ثبت معاملات در سامانه سنا، مبادله ارز با فعالان و صرافي‌‌هاي غيرمجاز، استفاده از حساب‌هاي شخصي در عمليات صرافي و عدم صدور فاكتور مي‌كردند؛ به اتهام پولشويي، فرار مالياتي و قاچاق ارز دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند. براساس اين گزارش، برآورد ارزش تخلفات بررسي شده تاكنون بالغ بر ۵۴ هزار ميليارد ريال بوده است.

واكنش آذر منصوري به ‎خروج احتمالي از ‎پروتكل الحاقي

آذر منصوري، قائم‌مقام حزب اتحاد ملت با اشاره به مصوبه مجلس در‌خصوص رفع تحريم‌ها در حساب شخصي توييتر خود نوشت:«جناب آقاي ‎قاليباف؛ مي‌دانم كه اين روزها سخت مشغول دوخت ‌و دوز قانون انتخابات رياست‌جمهوري هستيد! اما اين را هم بدانيد اگر به واسطه مصوبه مجلس(‎اقدام راهبردي براي رفع تحريم‌ها و خروج از ‎پروتكل الحاقي) پروژه ‎رفع تحريم‌ها به سرانجام نرسد، شما بايد پاسخگوي عواقب ناشي از آن باشيد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون