• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4825 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۶ دي

نگاهي به تيم‌هاي حاضر در كنفرانس غرب NBA

بازي تاج و تخت با حضور پادشاهان جنگجويان و گرگ‌ها

گروه  ورزش

به واسطه شروع فصل جديد رقابت‌هاي NBA نگاهي خواهيم انداخت به وضعيت تيم‌هاي كنفرانس غرب ليگ بسكتبال امريكا. بررسي تيم‌هاي كنفرانس شرق را نيز مي‌توانيد در شماره فردا بخوانيد.

لس‌آنجلس ليكرز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۵۲ برد، ۱۹ باخت (قهرمان NBA)

صرف حضور لبران جيمز و آنتوني ديويس كه هر دو با قراردادي جديد در تيم قهرمان فصل قبل باقي مانده‌اند، براي هر تيمي كه مي‌خواهد عنوان قهرماني را كسب كند كافي است. اما ليكرز از اين هم بيشتر دارد. آنها چيزي جز رضايت به هواداران‌شان در رقابت‌هاي پيش‌فصل ندادند. اين تيم با به دست آوردن شرودر و هارل دو ذخيره برتر ليگ در فصل گذشته ليست‌شان را آپديت كرده‌اند. گاسول و متيوز قديمي‌هاي كارآمدي هستند كه به قدرت تيم مي‌افزايند. اگر همه اينها را در نظر بگيريم ليكرز حتي از فصل قبل هم شانس بيشتري براي كسب عنوان قهرماني دارد.

لس آنجلس كليپرز

ركورد فصل ۲۰-۲۰۱۹: ۴۹ برد، ۲۳ باخت (سيدشماره ۲)

كليپرز احتمالا دوست دارد كمي بيشتر از آنچه فصل قبل جلو رفت، حركت كند. خروج زودرس آنها در نيمه‌نهايي كنفرانس غرب سوالاتي در مورد شيمي تيم ايجاد كرد و منجر به جدايي مربي تيم يعني داك ريورز شد. او با فيلادلفيا سوني‌سيكسرز به توافق رسيد، اما خاطرات فصل پيش در حباب ايمن در ذهن كاوي لنارد و پل جرج باقي مانده است. دو ستاره‌اي كه از خانه رقابت‌هاي پلي‌آف تيم‌شان را نگاه كردند. اين تيم در فصل پيش‌رو تحت هدايت تايرون لو مربي جديد قرار گرفته و همه از اين تيم انتظار بالايي دارند.

دنور ناگتز

ركورد فصل ۲۰-۲۰۱۹: ۴۶ برد، ۲۷ باخت (سيدشماره ۳)

آنها فصل پيش در حباب ايمن براي نخستين‌بار پس از ۱۱ سال به فينال كنفرانس غرب راه پيدا كردند. ناگتس براي ساختن ادامه كاري كه فصل پيش شروع كرد، آماده به نظر مي‌رسد. نيكولا جوكيچ و جمال موري خود را به عنوان ستاره‌هاي اصلي تيم به همراه مايكل پورت جونيور معرفي‌ كرده‌اند. يك استعداد جديد با پتانسيل بالا. در رقابت‌هاي پيش فصل تيم كمي دچار مشكل بود. از دست دادن گرانت و كريگ مي‌تواند به دفاع تيم آسيب برساند. مربي تيم مايك مالون در رقابت‌هاي پيش‌فصل در مورد تمركز تيم ابراز نگراني كرد. اما هيچ تيم به اندازه دنور براي شروع مجدد ليگ در فصل گذشته تلاش نكرد. دنور با نتايجي كه كسب كرد، تجربه بسيار خوبي از آن پافشاري براي شروع مجدد رقابت‌ها به دست آورد.

دالاس ماوريكس

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۴۳ برد، ۳۲ باخت (سيد شماره ۷)

آيا اين همان فصلي است كه دالاس ماوريكس مي‌تواند يك رقابت بزرگ در پلي‌آف با ساير رقبا داشته باشد و لوكا دونچيچ بتواند به نخستين عنوان با ارزش‌ترين بازيكن فصل دست پيدا كند؟ اين تيم سعي كرده با به دست آوردن نفراتي نظير ريچاردسون و جانسون كه به سختي اضافه شد نگراني‌هاي مربوط به دفاع متزلزل خود را بر طرف كند. اما نگراني‌هاي بزرگ‌تري نيز وجود دارد. در مركز اين نگراني‌ها كريستاپس پورزينگز وجود دارد. او براي رفع مصدوميت در روزهاي گذشته تلاش زيادي كرده است. او در ماه اكتبر زانوي خود را عمل كرده است.

يوتا جاز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۴۴ برد، ۲۸ باخت

در سال ۲۰۱۶ جاز عملكرد خوبي از خودش به نمايش گذاشت. آنها در دو فصل پياپي دوبار تا نيمه‌نهايي كنفرانس بالا آمدند. اين عملكرد فوق‌العاده يا غيرمعمولي از اين تيم نبود. اما با توجه به اينكه فصل قبل آنها در نخستين مرحله پلي‌آف حذف شدند، اميدوارند همان عملكرد قبل را لااقل تكرار كنند. در پيش‌فصل آنها ميليون‌ها دلار به دونووان ميچل و جوردم كلاركسون پرداخت كردند. در حالي كه براي رفع مشكلات خود در دفاع برابر پرتاب‌هاي محيطي كار اندكي انجام دادند.

گلدن‌ استيت وريرز

ركورد فصل ۲۰-۲۰۱۹: ۱۵ برد، ۵۰ باخت

پس از پنج حضور پياپي در فينال‌ها و سه قهرماني فصل گذشته به شكل بي‌سابقه‌اي نااميد‌كننده بود. ستاره‌هاي تيم با مصدوميت مواجه شدند. مربي تيم استيو كر با چند بازيكن خيلي جوان بازي كرد و همه‌ چيز به هم ريخت. گلدن استيت بدترين ركورد خود در ليگ را به جا گذاشت. خبر خوب اين است كه استفن كري اين فصل بازگشته است و وريرز با انتخاب ويزمن در دومين انتخاب پيش‌فصل جبهه تهاجمي خود را قدرتمندتر كرده‌ است. خبر بد اين است كه تامپسون پس از، از دست دادن تمام فصل گذشته به دليل پارگي رباط صليبي قدامي در زانوي چپ در تمرينات پيش‌فصل از ناحيه تاندون آشيل پاي راست مصدوم شد و براي دومين فصل پياپي بايد خانه‌نشين باشد. بدون او وريرز نمي‌تواند انتظار داشته باشد كه براي كسب عنوان رقابت كنند. اما آنها بايد دوباره براي رسيدن به پلي‌آف بجنگند.

پورتلند تريلز بليزرز

ركورد فصل ۲۰-۲۰۱۹: ۳۵ برد، ۳۹ باخت (سيدشماره ۸)

بليزرها با خريد كاوينگتون و گونز دو بازيكن همه‌كاره كه مي‌توانند دفاع كنند و شوت بزنند اعتبار خوبي براي خود كسب كرده‌اند. اما همه نگاه‌ها باز هم به داميان ليلارد است كه در پست گارد فصل قبل به تيم آل‌استار هم رسيد و يكي از بهترين نمايش‌هاي خود را پشت سر گذاشت. او بارها وفاداري خود را به پورتلند يادآوري كرده و براي اثبات آن قرارداد طولاني‌ مدتي دارد. منتها او براي ريكاوري احتياج به بازيكناني دارد كه بتوانند از او پشتيباني كنند.

هيوستون راكتز

ركورد فصل ۲۰-۲۰۱۹: ۴۴ برد، ۲۸ باخت

در پي يك پيش‌فصل بسيار پرتلاطم كه در آن مدير اصلي تيم داريل موري و مربي مايك دي‌آنتوني براي بازي در نقش‌هاي جديد شكست خوردند، بهترين بازيكن تيم نيز درخواست جدايي داده است. جيمز هاردن خيلي دير به تمرينات تيم در آتالانتا و لاس‌وگاس حاضر شد و مشخص است كه مي‌خواهد ترنسفر شود. البته باشگاه تلاش كرد با به خدمت گرفتن وال از واشنگتن نارضايتي هاردن از ضعف تركيب تيم را برطرف كند. همچنين بازگشت كازينز از مصدوميت هم مي‌تواند به اين مساله كمك كند ولي هاردن هنوز ناراضي است.

فونيكس سانز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۳۴ برد، ۳۹ باخت

سانز به رهبري دوين بوكر با هشت برد پياپي در حباب ايمن تاثيرات خوبي ايجاد كرد هر چند به پلي‌آف نرسيدند. سپس آنها در پيش‌فصل يك معامله بزرگ با اوكلاهاما سيتي تندر براي به دست آوردن پاول گارد راس باسابقه ان‌بي‌اي ترتيب دادند كه سر و صداي زيادي به پا كرد. همچنين از اضافه شدن كراودر هم نبايد غافل شد. دلايل زيادي وجود‌ دارد كه مي‌توان به آينده سانز خوشبين بود و آنها مي‌توانند بعد از ۱۰ سال غيبت به پلي‌آف برسند.

ممفيس گريزليز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۳۴ برد، ۳۹ باخت

آنها به رهبري جا مورانت تازه كار در فصل قبل تبديل به يكي از شگفتي‌هاي جالب ليگ شدند. اين شگفتي‌آفريني مي‌تواند ادامه هم داشته باشد. مخصوصا اينكه مصدوميت جكسون جونيور سنتر اصلي آنها كه از مصدوميت زانو هم رنج مي‌برد در حال برطرف شدن است و اين ستاره مي‌تواند از ماه آگوست به تيمش كمك كند.

نئو اورلئان پليكانز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۳۰ برد، ۴۲ باخت

آنها پس از معامله با ميلواكي باكس در انتخاب‌هاي راند اول نشان دادند براي موفقيت مي‌خواهند از استراتژي صبر استفاده كنند. البته آنها همچنين با برندون اينگرام امضا كردند. با ماندن زيون ويليامسون اين تيم يك قدم ديگر به سمت موفقيت در فصل جديد برخواهد داشت. اما با همه اين تفاسير به نظر مي‌رسد فصل سختي در انتظار پليكانز باشد. آنها بايد زير نظر ستان فن گوندي كه مدتي به عنوان كارشناس مشغول به كار بود و حالا به مربيگري بازگشته كار كنند.

مينه‌سوتا تيمبروولوز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۱۹ برد، ۴۵ باخت

تيمبروولوز فصلي نااميد‌كننده و شكننده را پشت سر گذاشت. اما احتمالا پس از اضافه شدن ادواردز گارد راس شوت‌زن و بهترين انتخاب در درفت ان‌بي‌اي و همچنين اضافه شدن كارل آنتوني و دي‌آنجلو راسل به ليست تيم وضعيت تيم كمي بهتر شود. اما دردسرهاي زيادي متوجه تيم است كه بايد برطرف شوند. ديدن تيمبروولوز در پلي‌آف فصل جاري بسيار تعجب‌آور خواهد بود اما آنها مي‌توانند پيشرفت كنند.

سن‌آنتونيو اسپرز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۳۲ برد، ۳۹ باخت

اسپرز قبل از اينكه فصل قبل خيلي زود مسابقاتش به اتمام برسد، ۲۲ حضور متوالي در پلي‌آف را تجربه كرده بود. به همين دليل فصل جديد مي‌تواند يك فصل چالش‌برانگيز براي مربي گرگ پوپوويچ بعد از چند ماهي كه به آرامي در دفتر كارش سپري كرد، باشد. اسپرز هنوز دي‌مار دي‌روزان و لاماركوس آلدريج را در اختيار دارد و اين بدان معناست كه آنها يك فرصت خوب براي جنگيدن در پلي‌آف را دارند. اما در كنفرانس غرب كه تيم‌هاي قدري حضور دارند اين همانند صعود از يك سطح با شيب زياد است.

اوكلاهاما سيتي تاندر

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۴۴ برد، ۲۸ باخت (سيدشماره۵)

تاندر مجموعه‌اي باورنكردني از انتخاب‌هاي دور اول را توسط بازيكناني نظير پاول پيشكسوت تيم كه در هدايت تاندر نقش مهمي داشت، جمع‌آوري كرده است. اما مدير تيم سام پرستي تصميم گرفته نگاه طولاني‌تري به پروژه ساخت تاندر از طريق درفت داشته باشد. در كوتاه‌مدت اين بدان معناست كه آنها ممكن است چند ماه با مشكلاتي مواجه شوند.

ساكرامنتو كينگز

ركورد۲۰-۲۰۱۹: ۳۱ برد، ۴۱ باخت

اينكه ساكرامنتو كينگز احتمالا نمي‌تواند امسال هم به پلي‌آف برسد و دوران غيبت اين تيم در دور حذفي طولاني‌تر خواهد شد يك شرط‌بندي ايمن است. كينگز تصميم گرفت به پيشنهاد آتلانتا هاوكس براي جذب بوگدان بوگدانوويچ سنتر اصلي تيم پاسخ مثبت بدهد، چراكه اين تيم روي بازيكناني نظير ماروين باگلي، دي‌آرون فوكس و هاليبورتون براي پست سنتر در فصل بعدي حساب كرده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون