• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4826 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۷ دي

خبرخوان

تدوين آيين‌نامه معاملات اينترنتي طلا؛ به زودي

ابراهيم محمدولي، رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران با بيان اينكه به احتمال زياد امسال آيين‌نامه مبادله طلا در فضاي مجازي تدوين مي‌شود، گفت: تا زماني كه بستر خريد اينترنتي فراهم نشده، مردم طلا را حضوري بخرند. محمدولي، در مورد فروش طلا در فضاي مجازي، اظهار داشت: ما با فضاي مجازي مخالف نيستيم و نمي‌توانيم هم مخالف باشيم؛ اين فضا روز به روز در حال پيشرفت است و همه مردم دنيا در حال كار كردن با آن هستند و ما نمي‌توانيم جلوي آن را بگيريم اما مي‌گوييم در بحث طلا كه يك فلز خاص است هنوز فضا براي خريد و فروش فراهم نشده است. رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران افزود: پيشنهاد داده‌ايم كه يك آيين‌نامه يا چارچوبي براي مبادله طلا در فضاي مجازي تدوين شود تا خريداران دچار مشكل نشوند؛ در واقع بايد قوانين و ضوابط معامله در اين فضا بسيار جامع و كامل باشد تا مصرف‌كننده و خريداران طلا در اين حوزه متضرر نشوند.


واردات انحصاري عامل افزايش قيمت موز

مصطفي دارايي‌نژاد، رييس اتحاديه بارفروشان ميدان مركزي ميوه و تره‌بار درباره علل افزايش قيمت موز اظهار داشت: باتوجه به آنكه جلوي ثبت سفارش موز را گرفتند، قيمت هر كيلوگرم موز در ميدان مركزي به ۳۰ هزار تومان رسيده است كه اين نرخ قابل قبول نيست. او با اشاره به اينكه نرخ فعلي موز در بازار قابل قبول نيست، بيان كرد: قيمت هر كيلوگرم موز در ميدان مركزي بايد به كمتر از ۲۰ هزار تومان برسد. رييس اتحاديه بارفروشان تهران با اشاره به اينكه كمبودي در عرضه ميوه نداريم، گفت: با توجه به فراواني توليد مركبات، كيوي، سيب و ساير اقلام ميوه كمبودي در عرضه نداريم.


كاهش قيمت نهاده‌هاي دام و طيور در بازار آزاد

محمدعلي كمالي، مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي گفت: با توزيع گسترده نهاده‌هاي دام و طيور در سامانه بازارگاه در هفته‌هاي اخير، قيمت اين كالاها در بازار آزاد نيز روند كاهشي به خود گرفته است. كمالي اظهار داشت: در حالي كه طي ماه‌هاي اخير در بازار آزاد نرخ هر كيلوگرم كنجاله سويا بين ۱۵ هزار تا ۱۷ هزار تومان و ذرت بين 4 هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان به فروش مي‌رسيد، اكنون با توزيع گسترده نهاده در سامانه بازارگاه نرخ هر كيلوگرم كنجاله سويا در بازار آزاد بين ۱۰ هزار تا ۱۳ هزار تومان و ذرت بين 3 هزار و ۵۰۰ تا 3 هزار و ۹۰۰ تومان رسيده كه روند كاهشي را نسبت به هفته‌هاي گذشته نشان مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون