• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4827 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۸ دي

مسير موفقيت از چه راهي مي‌گذرد؟

از فوتبال به كشتي

سال‌هاست شايعه‌اي در ليگ برتر فوتبال ايران دهان به دهان بين هواداران استقلال مي‌چرخد مبني بر اينكه «برخي» اجازه نمي‌دهند تيم‌شان قهرمان شود. آنها همچنين معتقدند وزير ورزش و اركان فدراسيون پرسپوليسي هستند. اين شايعه آن‌قدر بزرگ شده كه حتي پاي پيشكسوتان باشگاه را هم به ميان كشيده و آنها هم بر طبل اين ادعا مي‌كوبند. حتي برخي از همين پيشكسوتان تاكيد مي‌كنند: «مسوولان با اسم استقلال مشكل دارند». همين شايعه كه هيچ‌كدام از مدعيانش تاكنون نتوانسته‌اند آن را اثبات كنند، سرمنشا خيلي از مشكلات فعلي فوتبال ايران شده است. وزارت ورزش هم به عنوان متولي دو تيم اصلا بدش نمي‌آيد اين حواشي هميشه وجود داشته باشد و تلاشي براي واگذاري دو تيم صورت نمي‌دهد. 
حالا در چند روز گذشته و بعد از برگزاري فينال ليگ برتر كشتي و باخت استقلال مقابل بازار بزرگ، رضا يزداني سرمربي استقلال همان ادعاهاي فوتبالي‌ها را اين‌بار در كشتي تكرار كرده است. دارنده دو مدال طلاي جهان كه در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود در بخشي از اظهاراتش گفت: «تيم قهرمان (بازار بزرگ) وابسته به فدراسيون است و نفرات فدراسيون كادر فني اين تيم هستند. حالا بحث‌هاي ديگر را در جريان نيستم اما اين تيم از طرف فدراسيون حمايت شد.» او در پاسخ به اين سوال كه آيا فدراسيون دوست داشت استقلال قهرمان ليگ نشود، گفت: «من چنين احساسي دارم.»
ادعاي يزداني در شرايطي است كه در روز بازي فينال اتفاقات بسيار عجيب و غريبي رخ داد و نزديك بود كار به دعوا كشيده شود و در نهايت با اصرار و تهديد عليرضا دبير تيم استقلال كه مي‌خواست بازي فينال به تعويق بيفتد، مجبور شد روي تشك حاضر شود. بعد از حضور يزداني در تلويزيون دبير ادعاهاي يزداني مبني بر حمايت از يك تيم خاص را رد و كلي سند رو كرد كه اتفاقا به استقلال خيلي هم كمك كرده است. دبير در اين رابطه گفت: «من متهم به اين بودم و هستم كه به استقلال كمك كردم. ما سالن توفيق كه تازه نونوار شده را ۴۰ روز به استقلالي‌ها داديم. تقوي از من ناراحت شد كه چرا دو كشتي‌گير ما را به استقلال داديد يا وقتي هيات كشتي مازندران رضايت دو كشتي‌گير استقلال را نمي‌داد من خودم با عسگري محمديان صحبت كردم تا مشكل حل شود.» 
همه اينها انگار مو به مو از اتفاقات توي ليگ برتر فوتبال الگوبرداري شده است. اينكه برخي مي‌گويند وزارت ورزش طرف يك تيم خاص است و بعد وزارت جواب مي‌دهد اتفاقا ما هواي تيم ديگر را بيشتر هم داشته‌ايم. خيلي بعيد به نظر مي‌رسد كه اين‌گونه حواشي در آينده نزديك به اتمام برسد. آنچه قطعي است، اين است كه مربيان و مديران درك كنند راه موفقيت از چنين مسيرهايي عبور نمي‌كند. اگر قرار باشد هر شكستي به «دست‌هاي پشت پرده» و «آقايان» نسبت داده شود، اساسا هر گونه رقابت ورزشي در هر رشته‌اي بي‌دليل مي‌شود. استقلال يا هر تيم ديگري كه باشد تفاوتي در اين ميان ايجاد نمي‌كند، آنچه اهميت دارد پرهيز از چنين جوسازي‌هايي است كه نه كمكي به موفقيت خودمان مي‌كند و نه كمكي به ارتقاي ورزش. مي‌خواهد فوتبال باشد يا كشتي. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون