• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4827 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۸ دي

سومين روز جست ‌و جو در ارتفاعات تهران با شناسايي جسد كوهنوردان به پايان رسيد

پيكر 12 كوهنورد پيدا شد

گروه اجتماعي| برف و كولاك روز جمعه حالا 12كشته  به جاي گذشته است، جمعه‌اي كه امتداد سايه سياه هنوز بر ارتفاعات دارآباد و كلك‌چال و توچال به چشم مي‌خورد. 
انتقال پيكر دو كوهنورد ديگر در ارتفاعات دارآباد به صبح روز دوشنبه موكول شده است و به گفته مسوولان،  با انتقال اين دو پيكر، پرونده عمليات جست‌وجو به پايان خواهد رسيد. 
 يازدهمين پيكر شناسايي شده، به گفته سرهنگ محمد مقدس، رييس پليس كوهستان و پليس پيشگيري، متعلق به «اسماعيل جليل‌وند» 36 ساله است. صبح روز يكشنبه ايلنا گزارش داده بود كه موقعيت يازدهمين كوهنورد در ارتفاعات تهران به دست آمده اما هنوز دسترسي به جسد اين فرد ميسر نشده است و تيمي از امدادگران و عوامل پليس در حال جست‌وجو هستند. 
با گذشت چند ساعت از درج اين خبر سيدجلال ملكي، سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني به ايسنا خبر داد كه تيم‌هاي سازمان آتش‌نشاني پيكر اين كوهنورد را به پايين ارتفاعات آورده‌اند. به گفته ملكي، نيروهاي امداد و نجات ويژه كوهستان سازمان آتش‌نشاني تهران در محدوده محل پيدا شدن جسد يك نفر از كوهنوردان بودند و اعضاي هلال‌احمر شب شنبه اين محل را پيدا كرده بودند. 
پيش از رسيدن نيروهاي آتش‌نشاني، يك تيم كوهنوردي داوطلب اين پيكر را پيدا كرده و تا مسيري منتقل كرده بودند كه ادامه عمليات انتقال پيكر اين كوهنورد با همكاري آتش‌نشانان پايان يافت. به گفته ملكي پيش‌بيني مي‌شود در منطقه كلك‌چال مفقودي ديگري نباشد. 
سرهنگ مقدسي در شامگاه روز يكشنبه بعد از پايان عمليات جست‌و‌جو در ارتفاعات تهران خبر داد كه در مجموع پيكر 12 كوهنورد پيدا شده كه هويت همگي آنها مشخص است.
پيش از اين شاهين فتحي، مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان تهران به ايلنا خبر داده بود كه امكان انتقال پيكر يكي از جانباختگان از كلك‌چال به دليل شرايط جوي در روز شنبه وجود نداشت و اين عمليات صبح روز يكشنبه انجام خواهد شد.
طبق آخرين آمار ارايه شده از سوي مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان تهران، 9 نفر از جان‌باختگان اين سانحه توسط نيروهاي امداد و نجات هلال‌احمر يافت شده‌اند و جست‌وجوي دو مفقودي ديگر در ارتفاعات دارآباد ادامه دارد. به گفته فتحي، فعلا آمار مفقودي ديگري جز اين دو تن از سوي پليس به هلال‌احمر گزارش نشده است. به گفته منصور درجاتي، مديركل مديريت بحران استان تهران، اين دو نفر مهدي و افضل ثابت قدم، دو پسرعمو هستند كه در ارتفاعات دارآباد گرفتار بهمن شد‌اند.
 به گزارش جمعيت هلال‌احمر، طي اين حادثه، 14 نفر توسط امدادگران هلال‌احمر نجات يافته‌اند كه اين رقم علاوه بر نجات بيش از 100 نفر در توچال است.
علاوه بر اين حميد مساعديان، رييس امداد و نجات فدراسيون كوهنوردي با اشاره به تغيير آمار مفقودي‌ها اشاره كرده است كه به جز سه مفقودي در ارتفاعات دارآباد و كلك‌چال، مفقودي ديگري گزارش نشده است و بررسي آمار‌ها و تماس مجدد با خانواده‌ها نشان داده است كه برخي از مفقودي‌هاي اعلام شده قبلي به خانه بازگشته‌اند.
 به گفته او، تكليف مفقودي‌ها هم مشخص شده است كه از ميان اين آمار تاكنون فوتي در توچال ثبت نشده و برخي از مفقودي‌ها به دليل خاموش بودن گوشي همراه موجب نگراني خانواده‌ها و اعلام مفقودي شده بودند.
 با وجود اين اظهارنظر رييس امداد و نجات فدراسيون كوهنوردي، سرهنگ جليل موقوفه‌اي، رييس پليس پيشگيري تهران بزرگ در گفت‌وگو با ايسنا در روز شنبه، 6 دي ماه، با اشاره به تجمع شهروندان در مجموعه تفريحي توچال گفته بود كه به دليل برف و كولاك، براي مدتي تله‌كابين مجموعه توچال خاموش شده بود و همين امر موجب ازدحام جمعيت در ايستگاه 7 شده بود. علاوه بر اين، برخي از افراد هم كه از دربند و دركه به صورت خط‌الرأسي وارد مجموعه توچال شده بودند در ايستگاه 5 زمينگير شده بودند.
 به گفته او، جمعيت از اين منطقه تخليه شده بود اما يكي از كوهنورداني كه مسير را اشتباه رفته بود، گم ‌شده و پيكر بي‌جان و يخ‌زده او در ايستگاه 5 توچال توسط نيروهاي پليس و امدادگران كشف شده بود. 
علاوه بر اين، طبق آمار منتشر شده از سوي هلال‌احمر اشاره شده است كه دو نفر در بيمارستان جان باخته‌اند كه به گفته رييس پليس پيشگيري تهران بزرگ، يكي از اين دو پيكر، متعلق به كوهنوردي بود كه احتمالا از مسير جمشيديه وارد توچال شده بود و به دليل مصدوميت شديد به مراكز درماني منتقل شد، اما اين فرد در پي تروماي مغزي جان خود را از دست داد.
يحيي انصاري، اشكان رضواني، هادي بهادري، محسن محمدي، كوروش كاشفيان از كوهنوردان جانباخته منطقه كلك‌چال بودند كه اجساد آنها توسط بالگرد به پايين منتقل شدند همچنين اميرهوشنگ سرآبادي در منطقه كلك‌چال به صورت زميني به پايين منتقل شد و سيدمحمد فاطمي در منطقه آهار، اصغر كنعاني، عليرضا قادري زاهدي،  اسماعيل جليلوند، افضل و مهدي ثابت‌قدم  از اسامي ديگر جانباختگان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون