• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4828 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۹ دي

بين‌الملل

ارزان‌ترين منطقه جهان براي استخراج بيت‌كوين

منطقه اسكانديناوي به لطف كاهش قيمت برق يك بار ديگر به منطقه جذابي براي استخراج ارزهاي رمزنگاري شده تبديل شده است. باراني‌ترين آب و هوا در ۲۰ سال گذشته توليد نيروگاه‌هاي برقابي را افزايش داده و قيمت برق در سوئد و نروژ را به يكي از ارزان‌ترين قيمت‌هاي برق در جهان تبديل كرده است. اشباع توليد برق كه مهم‌ترين ماده خام در استخراج سكه‌هاي مجازي است با سالي مصادف شده كه قيمت بيت‌كوين 3 برابر شده است. نروژ در ميان ۳۰ عضو آژانس بين‌المللي انرژي، سال گذشته ارزان‌ترين قيمت برق را براي كاربران صنعتي داشت. همچنين در نيمه اول سال ۲۰۲۰ ارزان‌ترين قيمت برق غيرخانگي در اتحاديه اروپا را داشت و با فاصله اندكي بالاتر از ايسلند قرار گرفت كه يك مكان جذاب ديگر براي استخراج ارز ديجيتالي است.

تاثير امضاي ترامپ بر قيمت طلا

با امضاي غيرمنتظره بسته حمايتي از سوي ترامپ، اميدها براي فتح دوباره قله 1907 دلاري طلا قوت گرفته است. ترامپ به‌رغم تهديدهاي خود مبني بر وتوي لايحه حمايتي در ساعات اوليه جلسه معاملاتي آسيا به شكلي غافلگيركننده، بسته حمايتي شامل چك 600 دلاري و كمك هفتگي 300 دلاري براي بيكاران را امضا كرد. طلا در واكنش به اين خبر لحظاتي به سطح 1900 دلار صعود كرد و اكنون در حوالي 1894 دلار معامله مي‌شود. گفتني است خوشبيني حاصل از برگزيت و نيز عدم وجود اخبار اقتصادي در هفته جاري مي‌تواند از جمله عوامل تقويت سنتيمنت بازار باشد. از سوي ديگر قيمت نفت نيز دستخوش تغييراتي شد. به گونه‌اي كه طلاي سياه در معاملات روز دوشنبه رشد قيمت داشت. قيمت پيش‌خريد هر بشكه نفت خام برنت ۰.۸۸ درصد رشد كرد و به ۵۱.۷۴ دلار رسيد. با اين حال نگراني در مورد پايين ماندن تقاضا در آينده نزديك تحت تاثير پاندمي كرونا، رشد قيمت‌ها را محدود كرد.

كشف ۴ ميدان جديد نفت و گاز در عربستان

عبدالعزيز بن سلمان وزير نفت عربستان در روز يكشنبه اكتشاف 4 ميدان جديد نفت و گاز را اعلام كرد. او گفت اين اكتشاف‌ها توسط شركت آرامكو و در مناطق مختلف كشور انجام شده است. ذخاير نامتعارف نفت در ميدان نفتي الريش در شمال غربي ظهران كشف شده است. چاه شماره 2 در اين ميدان نفتي 4452 بشكه در روز نفت فوق سبك عرب را توليد مي‌كند و 3.2 ميليون فوت مكعب ذخاير گاز طبيعي دارد. برآورد مي‌شود روزانه تا 18 ميليون فوت مكعب گاز طبيعي و 98 بشكه ميعانات از چاه المنهاز توليد شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون