• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4830 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۱ دي

خبرخوان

سعيد محمد از امضاي تفاهمنامه با وزارت ارتباطات خبر داد

توسعه اينترنت سيستان‌وبلوچستان توسط قرارگاه خاتم‌الانبيا

قرارگاه سازندگي خاتم با امضاي تفاهمنامه با وزارت ارتباطات مسووليت توسعه اينترنت در تمام روستا‌هاي استان سيستان‌وبلوچستان را پذيرفت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قرارگاه سازندگي خاتم روز گذشته در چابهار با امضاي تفاهمنامه با وزارت ارتباطات، مسووليت توسعه اينترنت را در تمام روستا‌هاي استان سيستان‌وبلوچستان با اجراي ۱۱۷۵ كيلومتر فيبر نوري پذيرفت. سعيد محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا روز گذشته با انتشار تصويري از خود و محمدجواد آذري‌جهرمي در حال امضاي اين تفاهمنامه، در حساب كاربري خود در توييتر نوشت: «در شرايط سخت كرونا ۱۰۰ هزار دانش‌آموز سيستان‌وبلوچستاني به‌ دليل عدم ارتباط اينترنت از تحصيل باز مانده‌اند. ان‌شاءالله با همت قرارگاه خاتم به‌زودي اين مشكل حل خواهد شد و شاهد عدالت بيشتر در اين استان خواهيم بود.»

حداكثر زمان مهلت ورود كالاها به كشور چقدر است؟

معاون بازرگاني داخلي وزارت صمت حداكثر زمان مهلت ورود كالاهاي مختلف را به بانك مركزي اعلام كرد كه براساس آن حداكثر زمان مهلت ورود كالاهاي اساسي و ضروري مشمول ارز به نرخ رسمي ۴۲۰۰ توماني از زمان حواله ارزي سه ماه است. عباس قبادي، معاون بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) طي نامه‌اي به بانك مركزي به نامه مورخ ۱۷ آذر ماه درباره تعيين زمان معقول جهت واردات كالا و مهلت ارايه اسناد حمل حواله‌هاي ارزي و مهلت ارايه پروانه گمركي اشاره كرد و گفت: بر اين اساس حداكثر زمان مهلت ورود كالاهاي اساسي و ضروري مشمول دريافت ارز ۴۲۰۰ توماني از زمان حواله ارزي حداكثر سه ماه است. همچنين زمان مهلت ورود ماشين‌آلات و تجهيزات خطوط توليد كه نياز به طول دوره ساخت دارند حداكثر ۱۸ ماه از زمان تامين ارز تعيين شده است.

كاهش 54درصدي نسبت چك‌هاي برگشتي

اكبركميجاني، قائم‌مقام بانك مركزي گفت: با اجراي بخشي از قانون جديد چك نسبت مبلغي چك‌هاي برگشتي به مبلغ كل چك‌ها از 21.5درصد در سال 1396 به 9.9درصد رسيده است و با كاهش 54درصدي همراه بوده است. قائم‌مقام بانك مركزي افزود: بخشي از قانون جديد اجرا شده است و بخشي ديگري از آن با توجه شرايط فعلي به‌ تدريج اجرا خواهد شد. مطابق آخرين آمار بانك مركزي، در انتهاي سال 1396، نسبت‌ تعداد چك‌هاي برگشتي به ‌كل چك‌ها 15.4درصد برآورد شده بود كه اخيرا با اجراي بخش‌هايي از قانون جديد، اين نسبت به 8.3درصد كاهش ‌يافته است. از نظر مبلغ نيز، نسبت مبلغي چك‌هاي برگشتي به مبلغ كل چك‌ها از 21.5درصد در سال 1396، با اجراي بخشي از قانون جديد به 9.9درصد رسيده است.

 

بازار سرمايه به جايي رسيده كه مي‌توان به آن اعتماد كرد

فرهاد دژپسند، وزير امور اقتصادي و دارايي در حاشيه جلسه هيات وزيران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي درباره وضعيت بازار بورس، با بيان اينكه بازار سرمايه از نظر عملكردي به مرحله‌اي رسيده كه مي‌توان به آن اعتماد كرد، اظهار كرد: بازار سرمايه در يك ماه گذشته در ريل مناسب قرار دارد چون نهادسازي لازم انجام شده و همه ناشران بازارگردان دارند.

 

افزايش قيمت مواد شوينده تا پايان سال ممنوع

اسماعيل مهدي‌پور، مديركل نظارت بر محصولات بهداشتي سازمان حمايت در يك برنامه تلويزيوني در مورد افزايش قيمت مواد شوينده با تاكيد بر اينكه مجوز افزايش ۴۰درصدي قيمت مواد شوينده در اول آبان ماه ۱۳۹۹ نسبت به خرداد ماه امسال صادر شد و پس از آن هيچ‌گونه افزايش قيمتي براي مواد شوينده لحاظ نشده، گفت: در روزهاي اخير هيچ‌گونه مجوزي براي افزايش قيمت مواد شوينده داده نشده و افزايش قيمت مواد شوينده تا پايان سال ممنوع است.

 

افزايش پروازها به استانبول توسط ايرلاين‌هاي ايراني

رييس سازمان هواپيمايي كشوري از افزايش تردد پروازهاي تهران- استانبول از سوي ايرلاين‌هاي ايراني خبر داد و گفت: اين سازمان محدوديتي براي صدور مجوز به ايرلاين‌هاي ايراني جهت پرواز به تركيه ندارد. تورج دهقاني با اشاره به افزايش تردد پروازي بين ايران و تركيه، اظهار كرد: تمامي مسافراني كه از تركيه به ايران يا از ايران به تركيه تردد دارند بايد آزمايش PCR مبني بر تست منفي و نداشتن كرونا را به همراه داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون