• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4831 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۳ دي

پيدا و پنهان

رشد 5.4 درصدي پايه پولي

بر اساس گزارش مركز آمار، خالص دارايي‌هاي خارجي بانك مركزي در فصل تابستان امسال ۳۶۳۱.۸ هزار ميليارد ريال بود كه رشد ۴.۵ درصدي را به ثبت رساند. خالص دارايي‌هاي خارجي بانك مركزي نيز در فصل دوم امسال، ۳۶۳۱.۸ هزار ميليارد ريال بود كه رشد ۴.۵ درصدي را به ثبت رساند به نحوي كه در سال ۹۸ اين ميزان ۳۴۷۵.۷ هزار ميليارد ريال بود. همچنين خالص بدهي بخش دولتي به بانك مركزي ۱۷۲.۷ هزار ميليارد ريال بود كه در مقايسه با سال ۹۸ با رشد ۱۰.۵ درصدي مواجه شد. بدهي بخش دولتي به بانك مركزي در سال ۹۸ حدود ۱۵۶.۳ هزار ميليارد ريال بود. ميزان بدهي بانك‌ها به بانك مركزي نيز در تابستان ۹۹ رقم ۱۲۹۱.۹ هزار ميليارد ريالي بود كه اين رقم در پايان سال ۹۸ حدود ۱۱۰۷ هزار ميليارد ريالي ثبت شده بود. ضمن اينكه اين ميزان در فصل دوم سال به نسبت سال ۹۸ رشد ۱۶.۷ درصدي داشت.

افزايش مصرف گاز به اندازه ۴ فاز پارس جنوبي

محمدرضا جولايي، مدير ديسپچينگ شركت ملي گاز گفت: از ابتداي آذر تا هفته قبل 28 درصد يعني حدود 100 ميليون مترمكعب و به اندازه 4 فاز پارس جنوبي افزايش مصرف در بخش خانگي داشته‌ايم، ما آنقدر توليد نداريم كه ميزان مصرف را تا اين حد افزايش دهيم، بنابراين براي بالانس شبكه مجبور مي‌شويم از گاز صنايع و نيروگاه‌ها كم كنيم. وي گاز افزود: در حال حاضر حدود 60 ميليون مترمكعب گاز به نيروگاه‌ها و بالغ بر 120 ميليون مترمكعب هم به صنايع عمده مثل پتروشيمي‌ها، فولاد، پالايشگاه‌ها و مس ارسال مي‌كنيم، ولي اگر به خاطر مصرف بالاي گاز خانگي شبكه اجازه ندهد، مجبوريم ميزان گاز انتقالي به نيروگاه‌ها و صنايع را كاهش دهيم.

مجلس براي افزايش حقوق كارگران دست به كار شد

حاتم شاكرمي، معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به برگزاري دو جلسه براي تعيين حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ اعلام كرد: عددي كه كميته مزد شوراي عالي كار در مورد هزينه‌هاي سبد معيشت محاسبه و تعيين مي‌كند به دليل عدم توانايي و آمادگي واحدهاي توليدي و صنعتي و شرايط اقتصادي هيچ سالي به‌طور كامل در تعيين دستمزد لحاظ نشده و نتوانستيم به اين دليل رقم به دست آمده براي سبد معيشت را به عنوان حداقل دستمزد كارگران در شوراي عالي كار مصوب كنيم، به همين منظور در كنار افزايش حداقل مزد تلاش كرديم تا بخش‌هايي مثل بن خواربار، حق مسكن و پايه سنواتي را افزايش دهيم و سهم مجموع مزد و مزايا از هزينه‌هاي سبد معيشت را بالا ببريم. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون