• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4833 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۵ دي

خبر

اميدواري روحاني نسبت به خريد واكسن كرونا در هفته‌هاي آينده

حسن روحاني، رييس‌جمهوري گفت: دولت اميدوار است با اقدامات انجام شده در هفته‌هاي آينده با خريد واكسن و انتقال آن به داخل كشور، واكسيناسيون بر اساس اولويت‌بندي و جدول آماده شده از جامعه هدف در كشور با اولويت كادر درماني و سالمندان آغاز شود. به گزارش ايرنا، در جلسه روز يكشنبه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت كه به رياست حسن روحاني برگزار شد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و بانك مركزي از فعاليت‌ها و اقدامات انجام گرفته در تامين منابع و خريد واكسن كرونا از توليدكنندگان مختلف در خارج از كشور، گزارش‌هايي ارايه كردند. رييس‌جمهوري با تاكيد بر لزوم تسريع در اقدامات و فعاليت‌هاي انجام شده در اين زمينه تصريح كرد: بانك مركزي، وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه بايد كنار وزارت بهداشت كه مسوول دقت‌هاي لازم كارشناسي است، به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنند كه خريد و انتقال واكسن به كشور سريع‌تر به سرانجام برسد. روحاني در بخش ديگري از اين جلسه با اشاره به تجارب به دست آمده از خلال 3 سال مقابله با جنگ تحميلي اقتصادي گفت: وضعيت و شرايط اقتصادي كشور اقتضا مي‌كند كه با لحاظ تمامي الزامات، نيازها و داشته‌هاي كشور، افقي اميدواركننده و آرامش‌زا در توسعه اقتصادي و معيشت و مردم بايد اثرات مثبت آن را در زندگي خود احساس كنند. به همين دليل هر گونه تصميمي كه منجر به فشار مضاعف اقتصادي به معيشت مردم و اقتصاد كشور شود، پذيرفته نخواهد بود.

مصوبه تخصيص‌ اعتبار ‌جبران خسارات سيل ابلاغ شد

معاون اول رييس‌جمهوري مصوبه مربوط به تخصيص اعتبار براي جبران خسارات ناشي از سيل در استان گيلان را ابلاغ كرد. به گزارش ايسنا، اسحاق جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور روز يكشنبه مصوبه مربوط به تخصيص اعتبار براي جبران خسارات ناشي از سيل در استان گيلان را ابلاغ كرد. هيات وزيران در جلسه مورخ دهم دي ۱۳۹۹، با اختصاص مبلغ يكهزار ميليارد ريال اعتبار (شامل ۱۰ ميليارد ريال به صورت هزينه‌اي و ۹۹۰ ميليارد ريال به صورت تملك دارايي سرمايه‌اي) به منظور تامين هزينه‌هاي ضروري اوليه و بازسازي تاسيسات آسيب ديده ناشي از سيل در در شهرستان‌هاي غرب استان گيلان موافقت كرد. همچنين به موجب اين مصوبه، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان گيلان موظف شد گزارش عملكرد اين تصويب‌نامه را در مقاطع زماني سه ماهه به سازمان‌هاي برنامه و بودجه كشور و مديريت بحران كشور ارسال كند.

تبليغات انتخاباتي قاليباف به‌سبك احمدي‌نژاد

ديروز محمد مهاجري، فعال رسانه‌اي اصولگرا در توييتي نسبت به فعاليت‌هاي انتخاباتي قاليباف كه به‌زعم او، شباهت بسياري به سبك تبليغات انتخاباتي احمدي‌نژاد دارد، واكنش نشان داد. مهاجري در توييتي با انتشار كاريكاتوري كه قاليباف را در آيينه شبيه به احمدي‌نژاد نشان مي‌دهد، نوشت: «ديدار آقاي قاليباف از يك محله براي پرس‌وجو درباره يارانه بلافاصله پس از بازديد آقاي احمدي‌نژاد از معتادان بود. يعني كپي‌برداري از پوپوليسم به سرعت نور براي انتخابات1400. اين كاريكاتور را چندسال پيش ديدم. ذره‌اي كهنه نشده و هرروز بيش از ديروز، كپي‌برداري آقاي قاليباف شفاف‌تر مي‌شود.»

كنايه عطاءالله مهاجراني نسبت به آرايش موي قاليباف و رضايي

عطاءالله مهاجراني در كنايه به قاليباف و محسن رضايي نوشت: سردار سليماني هميشه در انتظار بود كه مويش به خونش خضاب شود و شد. نمي‌خواست سياه ديده شود، سرخ شد. عطاءالله مهاجراني وزير فرهنگ اسبق جمهوري اسلامي ايران در توييترش نوشت: «دوستي پرسيد: برخي از فرماندهان مشهور سپاه مثل رضايي و قاليباف و...موي سر و ريش را رنگ مي‌كنند. گاهي بلد نيستند لكه يا خط رنگ برجاي مي‌گذارند. چرا قاسم سليماني هيچگاه مويش را رنگ نمي‌كرد؟ گفتم: او هميشه در انتظار بود كه مويش به خونش خضاب شود و شد. نمي‌خواست سياه ديده شود، سرخ شد.»

روايت مصباحي مقدم از مخالفت خود با FATF

غلامرضا مصباحي‌مقدم عضو مجمع تشخيص مصلحت روز گذشته در جلسه‌اي كه به‌همت انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه علامه طباطبايي با عنوان« استدلالِ مصلحت» برگزار شده بود، دلايل مخالفت خود را با لوايح موسوم به FATF بيان كرد. به گزارش خبرگزاري فارس، مصباحي‌مقدم در پاسخ به پرسش‌هاي دانشجويان درباره‌ برخي ابهامات در پرونده FATF گفت: «دولت محترم كه مرتب دارد در بوق اين مساله مي‌دمد به خاطر مواجهه با مشكلات است كه اين مشكلات هم عمدتا مشكل ناكارآمدي دولت است. البته تحريم‌ها تاثير دارد و در آن شكي نيست. اما محور تاثيرگذاري تحريم‌ها آن مقدار نيست كه اوضاع اقتصادي فلج شود.» او گفت: «بنده بارها گفته‌ام كه ۸۰ درصد اقتصاد ايران داخلي است و تنها بيست درصد آن مربوط به مبادلات بين‎المللي است. چرا توجه ما بايد به سمت آن بيست درصد برود و آن 80 درصد مورد غفلت قرار گيرد و با همين 80 درصد است كه ظرفيت داخلي كشور فعال مي‌شود.» مصباحي‌مقدم ادامه داد: «نخبگان ما در اين ۸۰ درصد مي‌توانند فعال شوند، شركت‌هاي داخلي ما در اين هشتاد درصد مي‌توانند دست به توليد بزنند و نيازهاي داخلي را برآورده و جايگزين واردات كنند. چون نمي‌توانند اين مشكلات را حل كنند مي‌گويند مبادلات ما قفل است بلكه دقيقا مشكلات ما از ناحيه‌ تحريم‌هاي امريكا است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون