• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4834 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۶ دي

خبرخوان

تيرآهن در 7 ماه ۳۱۴ درصد گران شد!

ارزيابي آمارها نشان مي‌دهد در هفت ماهه امسال از مجموعه ۱۰۰ كالاي اساسي و مهم فقط قيمت ۵ كالا كاهش داشته و ۹۵ كالاي مهم و اساسي شاهد افزايش قيمت بوده‌اند. مطابق آمار وزارت صنعت، تيرآهن نمره 14 رشد 239 درصدي، تيرآهن نمره 18 رشد 119 درصدي و عدس 170 درصد رشد قيمت داشته است. علاوه بر اين كنجاله سويا وارداتي 274 درصد، لپه 140 درصد، لوبيا قرمز 103 درصد، ميلگرد عاج‌دار 200 درصد، ميلگرد عاج‌دار نمره 14 رشد 198 درصدي و تيرآهن نمره 27 نيز 314 درصد رشد قيمت را نشان مي‌دهد. بر اساس آمار جديد اعلامي از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت كه در مورد تغييرات قيمتي كالاهاي اساسي و مهم است، روند رشد قيمت‌ها در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته صعودي بوده است.

هيچ مسافري از مبدا لندن پذيرفته نمي‌شود

تورج دهقاني‌زنگنه، رييس سازمان هواپيمايي ضمن اعلام لغو پروازهاي ايران‌اير و تركيش ايرلاينز به انگليس تا پايان ماه ژانويه گفت: هيچ مسافري را از مبدا انگليس نه با پرواز مستقيم و نه با پرواز كانكشن نمي‌پذيريم. زنگنه درباره كنترل ورود مسافر از انگليس با پروازهاي كانكش نيز گفت: شركت تركيش ايرلاينز پروازهاي خود به انگليس را تا پايان ماه ژانويه لغو كرده است، بنابراين در حال حاضر نه ايران‌اير و نه تركيش ايرلاينز هيچ پروازي به لندن ندارند. به شركت هواپيمايي قطري و امارات هم اعلام كرديم هيچ مسافري را از انگليس وارد ايران نكنند. به گفته رييس سازمان هواپيمايي يكي از راه‌هاي شناسايي مسافران انگليسي در پروازهاي كانكشن تست كرونا و راه شناسايي بعدي هم گذرنامه آنهاست.

صادرات ۴۰ ميليون دلاري پوشاك در ۷ ماهه امسال

مجيد نامي، نايب‌رييس اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاك ايران گفت: مطابق آمارهاي رسمي، از ابتداي امسال تا پايان مهرماه بيش از ۴۰ ميليون دلار پوشاك به خارج از كشور صادر شد. نامي تعطيلي‌هاي سال گذشته ناشي از شيوع كرونا را يادآور شد و تصريح كرد: اين تعطيلي‌ها با توجه به فصلي و مدي بودن پوشاك، زيان سنگيني به توليدكنندگان وارد كرد، به‌طوري كه به‌طور متوسط ۹۰ درصد درآمدهاي‌شان را از دست دادند. نامي خاطرنشان ‌كرد: با اين حال، گام‌هاي خوبي براي فروش اينترنتي توليدات در فروشگاه‌هاي آنلاين و ديجيتال برداشته شد و حتي پلتفرم‌هاي ايراني به اين منظور تهيه و با استقبال مردم نيز مواجه شده است.

برنامه ساخت 5ميليون واحد مسكوني در 5 سال

محمود محمودزاده، معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي از ابلاغ برنامه ۵ سال آينده حوزه مسكن براي ساخت ۵ ميليون واحد مسكوني خبر داد و گفت: اين تصميمات از برنامه‌هاي بلندمدت حوزه مسكن وزارت راه و شهرسازي است و به يك دولت خاص تعلق ندارد. وي در خصوص پيشرفت طرح اقدام ملي مسكن توضيح داد: با تلاش تمامي مسوولان حوزه‌هاي ذي‌ربط تاكنون موفق به تامين زمين براي حدود ۲۰۰ هزار واحد مسكوني شده‌ايم. معاون وزير راه و شهرسازي با بيان مشكلات فيمابين وزارت راه و شهرسازي و سازمان منابع طبيعي گفت: بر اساس تفاهم اوليه مقرر شده حدود ۲۵۰ هزار هكتار زمين از سازمان منابع طبيعي به وزارت راه و شهرسازي منتقل شود، اما در جلسات مشتركي كه در دولت تشكيل شده وزير جهاد كشاورزي براي انتقال حدود ۷۵۰ هزار هكتار زمين ديگر نيز اعلام آمادگي كرده است.

قرارداد ۱۱۱ ميلياردي ارزي

بررسي عملكرد صندوق توسعه ملي در بخش تسهيلاتي از ابتداي تاسيس تا پايان سال گذشته نشان مي‌دهد كه بخش عمده تسهيلات اعطايي از محل اين صندوق به صورت ارزي و با عامليت بانك‌هاي طرف قرارداد به متقاضيان پرداخت شده است. اين در حالي است كه كل قراردادهاي عامليت ارزي منعقده با بانك‌هاي عامل ۱۱۱ ميليارد و ۲۲۳ ميليون دلار بوده است. از اين رقم تسهيلات اعطايي به ۳۲۲ طرح ارزي، تامين مالي و پذيرش شده و از محل اين قراردادها توسط صندوق ۳۵ ميليارد و ۵۹ ميليون دلار اعلام وصول شده است. از ميزان اعلام وصول‌شده ۳۱۹ طرح با مبلغ ۳۴ ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار به مرحله‌ تخصيص ارز رسيده كه بانك مركزي براي آن نامه مسدودي صادر كرده است. از طرح‌هاي تامين مالي شده نيز ۳۱۴ طرح تا پايان سال گذشته موفق به گشايش اعتبار اسنادي به مبلغ ۳۰ ميليارد و ۳۸۰ ميليون دلار شده و به ۳۰۷ طرح با مبلغ ۲۱ ميليارد و ۵۱۵ ميليون دلار پرداخت قطعي صورت گرفته است.

45ميليون تومان؛ سقف پرداختي ماهانه به مديران دولتي

ديوان محاسبات در گزارش تفريغ بودجه سال 98 به حقوق‌هاي نامتعارف پرداخته و اعلام كرده است كه طبق مصوبات شوراي حقوق و دستمزد و دولت، سقف خالص پرداختي ماهانه به مديران و كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي به 45 ميليون تومان در ماه قابل افزايش است. در بخشي از اين گزارش در مورد حقوق‌هاي نامتعارف آمده است: عدم پيش‌بيني سقف قانوني حقوق و مزايا براي مديران و اعضاي هيات مديره شركت‌هاي تابعه صندوق بازنشستگي كشوري و سازمان تامين اجتماعي، علاوه بر ايجاد بي‌نظمي در پرداخت‌هاي صورت گرفته، بستري براي ايجاد حقوق‌هاي نامتعارف در سطح كشور فراهم مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون