• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4834 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۶ دي

سالن‌هاي تهران و مازندران همچنان تعطيل

آغاز اكران فيلم‌هاي جديد از شهرستان

گروه هنر و ادبيات

 

 

بازگشايي سينماهاي حوزه هنري

سينماهاي حوزه هنري در 19 استان كشور بازگشايي شدند و هم‌اكنون در دسترس مخاطبان قرار دارند.با توجه به تغيير وضعيت بسياري از شهرها از نارنجي به زرد طي روزهاي اخير، هم‌اكنون سينماهاي حوزه هنري در تمامي شهرهاي كشور به جز استان مازندران و تهران فعال و مشغول به كار شدند.وضعيت دو استان مازندران و تهران در حال حاضر ناپايدار است و به دليل حضور سينماها در گروه شغلي سه، پس از تغيير وضعيت به زرد اجازه فعاليت خواهند يافت.برنامه اكران اين سينماها مطابق با فيلم‌هاي در حال نمايش گذشته، برقرار است و به زودي با تصويب شوراي صنفي نمايش، اكران فيلم‌هاي جديد آغاز خواهد شد.

ركورد سريال «بازي تاج و تخت» شكسته شد

طبق آمار داده شده، سريال جنگ ستارگاني ديزني، بيش از بقيه آثار غيرقانوني دانلود شده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بر خلاف دسترسي گسترده مشتركان خانگي به سرويس نمايش آنلاين ديزني پلاس، سريال «ماندالوريان» به سرقت شده‌ترين (دانلود غيرقانوني) برنامه تلويزيوني در سال ۲۰۲۰ تبديل شده است. اين موضوع بر اساس تحليل‌هايي كه «تورنت فريك» بر اساس چندين منبع مختلف انجام داده، اعلام شد.سريال «بازي تاج و تخت» كه فصل هشتم و پاياني آن در مه‌۲۰۱۹ منتشر شد، براي مدت‌ها در صدر ليست آثاري كه بيش از همه به سرقت رفته‌اند، قرار داشت؛ اما براي اولين‌بار بعد از سال‌ها، سريال اسپين آف و وسترن «جنگ ستارگان» جاي سريال فانتزي جورج آر. آر. مارتين را گرفت.در سال ۲۰۱۹ و زماني كه اولين فصل سريال «ماندالوريان» منتشر شد، اين اثر در رتبه سوم سرقت شده‌ترين آثار قرار گرفت.ديگر سريال‌هايي كه در اين ليست قرار دارند، به ترتيب «پسران»، «دنياي غرب»، «وايكينگ‌ها»، «پيشتازان فضا: پيكارد»، «ريك و مورتي»، «مردگان متحرك»، «بيگانه»، «كماندار» و «فلش» هستند.

انيميشن ايراني در چين

انيميشن «The Gools» به كارگرداني فرزاد دالوند از كشور چين مجوز نمايش گرفت.اين انيميشن ايراني با نام چيني «بز كونگ‌فو كار» قرار است تا آگوست ۲۰۲۱ (اواسط تابستان) در سينماهاي چين اكران شود. وانگ، كارگردان چيني «بز كونگ‌فو كار» كه بيشتر نقش بومي‌سازي اين انيميشن را بر عهده داشته است، درباره همكاري با ايران در توليد اين اثر به ايسنا گفت: همكاري با تيم ايراني، بسيار جذاب بود و خيلي خرسندم كه در اين انيميشن مشاركت داشتم. در واقع اين دومين همكاري من با توليدات خارج از چين است. او ادامه داد: فيلمنامه ايراني خيلي سريع نظرم را جلب كرد و تمايل داشتم در اين كار مشاركت داشته باشم. ما كارهاي بومي‌سازي اين انيميشن را انجام داديم و حالا خوشحالم همكاري با تيم ايراني به نتيجه رسيده است و اميدوارم در آينده نظر تماشاگران چيني نيز به اين انيميشن جلب شود.جين يانگ، تهيه‌كننده چيني انيميشن «بز كونگ‌فو كار» به ايسنا گفت: فيلمنامه اين كار به خاطر جذابيت‌ها و تكنيك‌هاي به كار رفته مي‌تواند براي چيني‌ها جذاب باشد. تيم ايراني بسيار فني و حرفه‌اي عمل كرده است.

استقبال از «روح» در سينماهاي چين

استقبال چيني‌ها از «روح» انيميشن جديد پيكسار/ديزني همچنان ادامه دارد تا جايي كه به اين انيميشن به پرفروش‌ترين اثر خارجي سينماهاي چين در آخر هفته منتهي به سال نو ميلادي تبديل شد. به گزارش ايسنا و به نقل از ورايتي، فروش انيميشن «روح» در دومين هفته اكرانش در سينماهاي چين به ۱۳.۸ ميليون دلار رسيد و توانست «زن شگفت‌انگيز ۱۹۸۴» و انيميشن محبوب «پونيو» ساخته «هايائو ميازاكي» را كنار بزند و به پرفروش‌ترين فيلم خارجي آخر هفته اخير تبديل شود.آمار فروش فيلم در اين آخر هفته چشمگير بود. برخي منابع اين آمار را ۱۹۹ ميليون دلار اعلام كرده‌اند درحالي كه برخي ديگر از منابع معتقدند اين آخر هفته ركورد بيشترين فروش فيلم در آخر هفته سال نو سينماهاي چين را شكسته است.انتظار مي‌رود واكنش‌ها نسبت به سرقت‌هاي ادبي صورت‌ گرفته در دو فيلم چيني اين دو اثر را از اكران حذف كند و فروش «روح» كه در چين با عنوان «سفر معنوي» اكران مي‌شود در مجموع به ۵۴ ميليون دلار برسد.اگر فروش «روح» به ۵۴ ميليون دلار برسد با كنار زدن «شگفت‌انگيزان ۲» كه در سال ۲۰۱۸،
۵۱.۵ ميليون دلار در سينماهاي چين فروخته بود به دومين انيميشن پرفروش پيكسار در سينماي چين تبديل خواهد شد. رتبه نخست پرفروش‌ترين اثر پيكسار در سينماي چين به «كوكو» تعلق دارد كه در سال ۲۰۱۷،
۱۸۹ ميليون دلار فروخت و به بيستمين اثر خارجي پرفروش چين تبديل شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون