• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4835 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۷ دي

خبر

مذاكرات و برجام يقينا با نظر نظام محقق شده است

به گفته يك چهره سياسي اصلاح‌طلب، اساسا بحث مذاكره دست اصولگرايان و اصلاح‌طلبان نيست بلكه اگر نظام اراده مذاكره داشته باشد آن را دنبال مي‌كند. محمد نعيمي‌پور، عضو حزب اتحاد ملت در پاسخ به اين سوال كه اساسا چرا برخي اصولگرايان همواره نگران هستند مذاكره ديگري قبل از انتخابات ۱۴۰۰ رخ بدهد، گفت: «دست و پا زدن‌هاي اصولگرايان در اين زمينه به خاطر هواداران‌شان است، چراكه به آنها در مورد مذاكره و برجام دروغ گفتند. اساسا بحث مذاكره دست اصولگرايان و اصلاح‌طلبان نيست بلكه اگر نظام اراده مذاكره داشته باشد آن را دنبال مي‌كند.» به گزارش برنا، او ادامه داد: «اين موضوع كاملا به نظام مربوط است. از نظر بنده نيز نظام، تصميم خود را گرفته و اين عشوه‌ها و ناز و اداهاي سياسي به نوعي يك خودشيريني شخصي است بقيه آن هم نه دوگانه سازي است نه چيز ديگر.» به گفته نعيمي‌پور، مذاكرات و برجام يقينا با نظر نظام بوده و ادامه آن هم بدين گونه خواهد بود. به بياني ديگر نظام عليه برجام اقدامي نكرد بلكه طرف امريكايي ما، يك فرد لجوج و كوته‌بين بود كه برجام را دچار خدشه كرد وگرنه نظام تصميم خود را گرفته بود. در حال حاضر هم از نظر من، نظام تصميم خود را گرفته است. اين فعال سياسي تاكيد دارد كه زمان مذاكره هم به اصولگرايان بستگي ندارد.

معافيت زائران اربعين از پرداخت عوارض

سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت كه براساس مصوبه اين كميسيون زائران اربعين ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض خروج معاف هستند. به گزارش ايسنا، رحيم زارع گفت: «براساس مصوبه كميسيون تلفيق براي واردات محصولات آرايشي ۱۵درصد عوارض گمركي و سود بازرگاني درنظر گرفته شد كه اين مبلغ براي درمان بيماري‌هاي خاص و خريد اعضاي مصنوعي، حلزون شنوايي، درمان اوتيسم و... اختصاص مي‌يابد.» به گفته او، در مصوبه ديگر كميسيون تلفيق پزشكان مكلف به پرداخت ۱۰درصد ماليات شدند كه البته شامل حقوق و كارانه نيست. نماينده مردم آباده در مجلس ادامه داد: «همچنين مقرر شد كه از زائران عتبات و مرزنشينان يك‌بار در سال ماليات اخذ شود و زائران اربعين از ۴ شهريور ۱۴۰۰ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض معاف هستند.» به گفته زارع، طبق مصوبه كميسيون تلفيق همه پايگاه‌هاي بسيج از پرداخت هزينه انشعاب‌هاي آب، برق و گاز معاف هستند.

آخرين وضعيت وام ازدواج زوجين در سال ۱۴۰۰

يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت كه اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس افزايش وام ازدواج تا سقف دو برابر را به كميسيون تلفيق بودجه پيشنهاد دادند. به گزارش ايسنا، حسين ميرزايي درخصوص وام ازدواج جوانان در سال ۱۴۰۰، گفت: «بحث وام ازدواج در كميسيون فرهنگي زماني كه لايحه بودجه ۱۴۰۰ را بررسي مي‌كردند، مطرح شد و پيشنهادهاي مختلفي داده شد كه مبلغ وام ازدواج تا دو برابر افزايش يابد و يا درصدي بينابين افزايش پيدا كند و درنهايت يك مبلغ بينابين پيشنهاد شد.» به گفته او، نمايندگان كميسيون فرهنگي پيشنهاد افزايش وام ازدواج را به كميسيون تلفيق بودجه دادند، اما اينكه كميسيون تلفيق مبلغ پيشنهادي را بپذيرد و سپس در صحن علني مطرح شود و مجلس هم آن را تصويب كند فرآيندي جداگانه است. نماينده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: «اما مسلما وام ازدواج زوجين براي ابتداي تشكيل زندگي درصدي افزايش پيدا خواهد كرد. وام ازدواج براي زوجين در سال ۱۳۹۹ مبلغ
۵۰ ميليون تومان بوده است كه پيشنهاد شد اين مبلغ به ۱۰۰ ميليون تومان افزايش يابد و پيشنهاد بعدي ۷۰ ميليون تومان بود كه نهايتا ۱۰۰ ميليون تومان به دلايلي مورد موافقت قرار نگرفت.»

شكايت صدا و سيما از فعال رسانه‌اي اعتدالي

يك فعال رسانه‌اي نزديك به جريان اعتدال با انتشار پيامي در توييتر از طرح شكايت صداوسيما عليه خود خبر داد. فريد مدرسي در حساب كاربري‌اش در توييتر نوشت: «صداوسيما از من شكايت كرد. اين نهاد عريض و طويل آن‌قدر بي‌توجه به ضعف و ناكارآمدي خود است كه به اندك انتقاد و خبر و نظر را برنتافته و شكايت كرده.» او در ادامه تاكيد كرد: «اما شكايت خللي بر پايبنديم به قانون و دفاع از منافع عمومي ايجاد نكرده و به‌رغم حضور مديران توانا، معتقدم آقاي علي عسكري مديري ناتوان است.»

سرپرستان جديد 3 مجتمع قضايي پايتخت معرفي شدند

سرپرستان جديد سه مجتمع قضايي شهيد باهنر، مدني و مدرس با حضور رييس كل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب تهران معرفي شدند. به گزارش ايلنا، در مراسمي كه با حضور يحيي جعفري رييس كل محاكم تهران و جمعي از معاونين قضايي او برگزار شد، روح‌الله زماني به عنوان سرپرست جديد مجتمع قضايي شهيد مدني، روح‌الله اعظمي به عنوان سرپرست جديد مجتمع قضايي شهيد مدرس و محمود عليزاده به عنوان سرپرست جديد مجتمع قضايي شهيد باهنر معرفي شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون