• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4836 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۸ دي

محمد‌رضاباهنر از رايزني اصولگرايان با حسين دهقان و رستم قاسمي خبر داد

به اميد وحدت نسبي

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‌وگويي كه با باشگاه خبرنگاران جوان داشت، اعلام كرد كه در حال رايزني با چهره‌هاي مختلف و مطرح اصولگرايي از جمله سردار حسين دهقان و رستم قاسمي براي تعيين نامزد نهايي اين جريان در انتخابات 1400 هستند. باهنر البته تاكيد كرده كه تلاش مي‌كنند تا به وحدت‌نظر برسند ولي اين وحدت هرگز 100درصدي نيست. باهنر مي‌گويد: «ما كه نمي‌توانيم رييس‌جمهوري از خارج وارد كنيم، قاعدتا بايد بين آدم‌ها انتخاب كنيم كه در كشور افرادي با پتانسيل‌هاي خوبي وجود دارند كه مي‌توانند كار‌هاي بزرگي انجام دهند. كمااينكه ديديم در چند سال گذشته به چند جوان ميدان داديم و در صنايع موشكي و هسته‌اي موفق ظاهر شديم و توانستيم افتخارات بزرگي به دست آوريم و در مدت كوتاهي به فناوري‌هايي دست پيدا مي‌كنند كه كشور‌هاي ديگر در مدت طولاني به دنبال دستيابي به آن هستند.»
باهنر اضافه كرده است: «فعلا در حال ارزيابي نامزد‌ها هستيم و جلساتي با حضور اسامي مختلف برگزار مي‌كنيم؛ اين به اين معني نيست كه ما شخص خاصي مدنظر داريم يا قصد حمايت از شخص خاصي را داريم. مثلا در چند هفته گذشته جلساتي با حسين دهقان و رستم قاسمي داشتيم، ولي اين به اين معني نيست كه آنها را براي انتخابات مدنظر داشته باشيم؛ جسارتي به اين عزيزان نمي‌كنيم، ولي فعلا در حال بررسي برنامه‌هاي افراد هستيم تا بتوانيم به يك برنامه جامع و شخص مدنظر خود برسيم، ولي درحال حاضر تشكيلات، تشكل‌ها و شوراي ائتلاف هنوز به گزينه قطعي نرسيده است.»
باهنر در بخشي از اين مصاحبه در پاسخ به پرسشي درباره اينكه چرا اصولگرايان نمي‌توانند مانند اصلاح‌طلبان يك نهاد داشته باشند و به وحدت برسند، گفته است: «ما اصولگرايان وقتي گرد هم مي‌آييم، هدف وحدت 100 درصدي است، البته اين چشم‌انداز به معناي رسيدن به آن 100 درصد نيست و گاهي اوقات به ۸۰ و گاهي به ۸۵ درصد آن مي‌رسيم. در اين ائتلاف، پايداري‌ها با مواضع نسبت تند خود بايد به همراه رهپويان، جامعه روحانيت مبارز و موتلفه كه يك حزب سنتي است، همراه باشند.» او گفته است: «آيت‌الله مهدوي‌كني مي‌گفت كه وقتي ما از وحدت مي‌گوييم، منظورمان وحدت مواضع نيست؛ منظور همكاري براي انتخابات است. ما نه‌تنها با پايداري‌ها، بلكه با موتلفه نيز كه در يك جبهه هستيم، ممكن است اختلاف‌نظر زياد داشته باشيم، اما در انتخابات با هم همكاري مي‌كنيم. زماني كه ائتلاف تشكيل شد، تمامي مواضع جهت پيدا مي‌كند و يك موضع مي‌شود؛ در واقع اصلاح‌طلب‌ها در تشكيل ائتلاف از ما بهتر و قوي‌تر نيستند.»
باهنر همچنين در تحليل تركيب نهايي نامزدها براي انتخابات 1400 توضيح داده و مي‌گويد: «ممكن است در انتخابات يك نفر اصلاح‌طلب، يك نفر اصولگرا و يك نفر معتدل و وسط باشد. همچنين ممكن است يك نفر از اصولگرا نباشد، براي مثال سال ۹۶، سه نفر اصولگرا و سه نفر اصلاح‌طلب بودند. مقصود يك نفر نيست؛ بلكه مقصود 2 يا حتي 3 جريان اصلي است. تعداد زياد نامزد‌ها در دموكراسي و مشاركت بيشتر مردم حتما اثر دارد، البته اين به اين معني نيست ۴۰ تا نامزد انتخاباتي داشته باشيم، چون در اين صورت مردم سردرگم مي‌شوند، اما جريان‌هاي مختلف بايد يك نامزد داشته باشند.» او همچنين درباره اينكه «آيا فعاليت‌هاي احمدي‌نژاد به اصولگرايان ضربه مي‌زند»، گفته است: «براي آقاي احمدي‌نژاد و خودمان دعا مي‌كنم كه عاقبت‌مان ختم به خير شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون