• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4836 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۸ دي

اقتصاد بين‌الملل

تقاضاي نفت ۳ تا ۵ ميليون بشكه در روز افزايش مي‌يابد

الكساندر نواك، معاون نخست‌وزير روسيه، در مصاحبه با كانال تلويزيوني روسيا 24 پيش‌بيني كرد كه نوسانات بازار نفت در سال 2021 كمتر خواهد بود و تقاضاي نفت 3 تا 5 ميليون بشكه در روز رشد مي‌كند. او در ادامه تاكيد كرد با اين وجود، سطح تقاضا براي نفت به سطح قبل از بحران كرونا كه 6 تا 7 ميليون بشكه در روز بيشتر از سطح سال 2020 بود، نخواهد رسيد. معاون نخست‌وزير روسيه گفت: پيش‌بيني ما اين است كه سطح تقاضا در سال 2021 بهبود يابد. همان‌طوركه مي‌دانيد هنوز هم حدود 6 تا 7 ميليون بشكه در روز (تقاضا) زير سطح دوره قبل از بحران است. طي سال 2021، 3 تا 5 ميليون بشكه رشد تقاضا وجود خواهد داشت. نواك افزود: باتوجه به وضعيت فعلي، مي‌بينيم كه طي ماه‌هاي اخير به‌ويژه پس از توزيع واكسن‌هاي جديد در بسياري از كشورها، نوسانات به ميزان قابل‌توجهي كاهش يافته است.

موسس علي‌بابا ناپديد نشده فقط آفتابي نمي‌شود

به دنبال انتشار اخباري از نامعلوم بودن محل «جك ما»، موسس ميلياردر گروه چيني علي‌بابا و گروه آنت، ديويد فابر، خبرنگار شبكه سي‌ان‌بي‌سي به نقل از منابع آگاه گزارش كرد، او فعلا آفتابي نمي‌شود و ناپديد نشده است. منابع رسانه‌اي شامل روزنامه وال‌استريت ژورنال هفته جاري گزارش كردند كه «جك ما» از زمان حضور در يك مجمع در اكتبر كه طي آن از رگولاتورهاي مالي چين انتقاد كرده بود، در انظار عمومي ديده نشده است. او در كنفرانسي در اكتبر از رگولاتورهاي مالي انتقاد كرده و آنها را كلوب افراد پيري خوانده بود كه مناسب نظارت بر نوآوري فناوري چيني نيستند. دونكان كلارك، رييس هيات‌مديره شركت فناوري BDA China احتمال داد كه به دليل مقررات جديد، از جك ما خواسته شده است جلوي چشم ظاهر نشود. مدتي پس از اين رويداد، برنامه گروه آنت جك ما براي عرضه اوليه عمومي سهام از سوي بازارهاي سهام شانگهاي و هنگ‌كنگ معلق شد. كميسيون رگولاتوري اوراق بهادار چين در بيانيه‌اي در نوامبر اعلام كرده بود «جك ما» و دو مدير گروه آنت توسط رگولاتورها احضار شده و به اداي توضيحات پرداختند. اگرچه «جك ما» ممكن است فقط در طول تحقيقات رگولاتورهاي چيني تلاش كند آفتابي نشود اما غيبت او يادآور سرنوشت چهره‌هاي برجسته ديگري است كه پس از اختلاف با مقامات چين، ناپديد شدند.

كاهش توليد اوپك پلاس ۷.۱۲۵ ميليون بشكه شد

۲۳ توليدكننده عضو و غيرعضو سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) سه‌شنبه، ۱۶ دي‌ ماه در دومين روز از سيزدهمين نشست وزيران نفت و انرژي توليدكنندگان عضو و غيرعضو سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) موسوم به اوپك پلاس از طريق ويديوكنفرانس ضمن ارايه مجوز افزايش توليد محدود براي روسيه و قزاقستان در ماه‌هاي فوريه و مارس ۲۰۲۱ بر سر رقم كاهش توليد روزانه ۷ ميليون و ۱۲۵ هزار بشكه‌اي براي ماه فوريه و ۷ ميليون و ۵۰ هزار بشكه‌اي براي ماه مارس به توافق رسيدند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون