• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4843 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ دي

خبر

حريق سطحي در ۵۶ هكتار از عرصه هاي جنگلي گيلان

مديركل منابع طبيعي گيلان، با بيان اينكه طي ۷۲ ساعت گذشته ۵۶ هكتار از عرصه هاي جنگلي استان گيلان درگير حريق بوده است، گفت: كليه پرسنل منابع طبيعي گيلان در آماده باش صددرصدي هستند تا به محض وقوع حريق در هر نقطه از جنگل ها عمليات اطفا را انجام دهند.
به گزارش ايسنا، ميرحامد اختري با بيان اينكه طي ۷۲ ساعت گذشته ۶۱ فقره آتش سوزي در سطح جنگل هاي استان گيلان به وقوع پيوسته است، اظهار كرد: در مجموع ۵۶ هكتار از عرصه هاي جنگلي استان گيلان درگير حريق بوده است.
او افزود: با تلاش نيروهاي حفاظتي و ساير نيروهاي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان گيلان و همكاري فرمانداري و هلال‌احمر و بسيج و جهاد كشاورزي و... موفق به مهار و اطفاي كامل حريق شديم. مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان، خسارت وارد شده به عرصه هاي جنگلي استان طي هفته گذشته را سطحي دانست و اضافه كرد: آسيب جدي به تنه هاي درختان موجود در جنگل ها و تاج آنها وارد نشده و تنها شاهد سوختن درختان افتاده و شكسته و كنده ها و لاش برگ ها بوديم. اختري، با اشاره به پيش بيني هواشناسي مبني بر وزش مجدد باد گرم از فردا، خاطرنشان كرد: كليه پرسنل منابع طبيعي گيلان در آماده باش صددرصدي هستند تا به محض وقوع حريق در هر نقطه از جنگل ها عمليات اطفا را انجام دهند. او با بيان اينكه در شرايط وزش بادهاي گرم شديد استفاده از بالگرد اطفا كاربرد خاصي ندارد، گفت: پرواز بالگرد اجازه خالي كردن آب در نقاط موثر آتش را نمي دهد؛ البته با هماهنگي مديريت بحران استان، دو بالگرد اطفاي آماده پرواز دراختيار داشتيم تا در صورت لزوم از آنها استفاده كنيم. مديركل منابع طبيعي گيلان، از مسافران خواست طي روزهاي آينده وارد حريم جنگل ها نشوند و تصريح كرد: مردم و ساكنان جنگل نيز از روشن كردن آتش طي روزهاي پيش رو خودداري كنند و در صورت مشاهده حريق با شماره هاي ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگيرند.

خيز احتمالي كروناويروس در بهمن و اسفند

رييس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: همزمان با ۱۲ بهمن ماه، آغاز دهه فجر انقلاب اسلامي، گام چهارم پويش ملي اطلاع‌رساني مبارزه با كرونا، اجرا خواهد شد.
 به گزارش ايسنا، دكتر كيانوش جهانپور با اعلام اين مطلب افزود: اين اقدام با هدف اقناع افكارعمومي، كمك به تغيير نگرش و نهايتا تغيير رفتار و جلب مشاركت اجتماعي در گستره ملي به عنوان بزرگ‌ترين كارزار فرهنگي، اطلاع‌رساني و تبليغاتي خاورميانه انجام خواهد شد و اميد مي‌رود با اين اقدام، شاهد همراهي بيش از پيش مردم در عزم ملي براي غلبه بر كرونا باشيم و متناسب با انتظارات نظام سلامت و مدافعان سلامت، علميات وسيع و عميقي براي همراهي مردم به كار گرفته شود.
او افزود: از آنجا كه انجام اين اقدام در گستره و عمق وسيع ملي و با استفاده از همه ابزارها، رسانه‌ها و روش‌هاي علمي و مدرن، بدون همراهي نهادهايي كه تمايل دارند مسووليت اجتماعي خود را در اين راه ايفا كنند، مقدور نيست، اميدواريم تا همراهي برندهاي برتر و پيشرو كشور را در اين مسير داشته باشيم.
رييس مركز روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به اينكه كاهش آمار مرگ و مير كرونا، شايد ما را به سمت عادي‌انگاري وضعيت كرونا سوق دهد، بر همراهي مردم براي تداوم مبارزه عليه كرونا و آمادگي لازم براي وضعيت‌هاي غيرقابل پيش‌بيني و خيز احتمالي كروناويروس در بهمن و اسفند ماه تاكيد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون