• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4845 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ بهمن

باشگاه مشتريان، تعامل دو سويه بين سازمان و مشتريان

 ايجاد تعامل و همراهي در هر ارتباطي پديدآورنده يك رابطه دوستانه و استحكام رابطه خواهد بود. امروزه وجود پل ارتباطي قوي بين نيازهاي موجود و خدمات و محصولات براي تسريع در كارها به يك ضرورت همه‌جانبه تبديل شده است. همين امر صاحبان مشاغل و كسب‌و‌كارها را به ‌سمت نوآوري در ارايه خدمات ترغيب كرده است. نام پديده‌اي با عنوان «باشگاه مشتريان» چند صباحي است كه در سطح جامعه به گوش مي‌رسد. پديده‌اي كه با شكل گرفتن آن و نحوه برقرار شدن ارتباط ميان مشتريان و صاحبان كسب‌وكارها دستخوش تغيير شده است. در واقع ايجاد اين سرويس را مي‌توان يك قدم رو به‌ جلو براي هر نام تجاري‌اي دانست. اما بايد توجه داشت كه باشگاه مشتريان زماني معني و مفهوم واقعي به‌ خود مي‌گيرد كه بتواند تعامل مناسبي ميان ارايه ‌دهنده محصولات يا خدمات و مشتري به وجود آورد. نحوه ارتباط‌گيري ميان مشتري و ارايه‌ دهنده خدمات بسيار حائز اهميت است. فلسفه‌ باشگاه مشتريان نيز بر همين مبنا طرح‌ريزي و توسعه داده شده است. در واقع در اين روش بازاريابي نوين بين طرفين فرصتي نو براي تعامل بيشتر ايجاد مي‌شود كه جنس آن با ساير روش‌هاي بازاريابي متفاوت است. تعاملي كه از آن مي‌توان به عنوان يك رابطه‌ عميق دوستانه و در عين حال دوجانبه ياد كرد.
وقتي به نمونه‌هاي موفق باشگاه‌هاي مشتريان در دنيا نگاه مي‌كنيم به خوبي شاهد اين تعامل دو طرفه هستيم. تعاملي كه عامل اساسي رابطه‌ مداوم ميان مشتري و نام تجاري شده است. هم‌اكنون تمامي مشاغل در سطوح بزرگ بين‌المللي حضور مشتريان خود در باشگاه مشتريان را غنيمت مي‌دانند و براي حفظ دايمي چنين تعاملي امتيازات ارزشمندي را به مشتريان مي‌دهند. هم‌اكنون بسياري از كسب‌وكارها و برندهاي ايراني نيز اقدام به راه‌اندازي باشگاه مشتريان كرده‌اند. زماني كه مشتريان شما در قالب اعضاي باشگاه مشتريان به شما مي‌پيوندند، قدم اول را براي وفادار كردن مشتري برداشته‌ايد. اما مهم‌تر از آن نحوه فعاليت شما در باشگاه مشتريان مجموعه‌تان است. در واقع براي آنكه تعامل شما با مشتريان خود هميشگي باشد بايد فعاليتي درخور مشتريان خود داشته باشيد و خدماتي ويژه و با ارزش را براي مشتريان‌تان در نظر بگيريد. به عنوان يك نمونه موفق داخلي مي‌توان به باشگاه مشتريان بانك پاسارگاد اشاره كرد. بانك ‌پاسارگاد؛ به عنوان بانكي پيشرو در ارايه خدمات بانكداري الكترونيك همواره در حال ارتقا و بهبود خدمات خود بوده و در اين مسير هميشه موفق عمل كرده است. اين ‌بار نيز به وضوح مي‌توان موفقيت و ايجاد تعامل ميان سامانه باشگاه مشتريان با مشتريان بانك ‌پاسارگاد را مشاهده كرد. اين عاملي است كه مي‌توان از آن به عنوان دليلي براي موفق بودن اين سامانه ياد كرد. از جمله اهداف اصلي باشگاه مشتريان بانك پاسارگاد مي‌توان به مواردي به ‌شرح زير اشاره كرد:  ايجاد يك تعامل دوسويه و موثر بين بانك و مشتريان، درك نيازها و خواسته‌هاي مشتريان و ارايه محصولات و خدمات ويژه متناسب با نيازهاي آنها، افزايش ميزان رضايت‌مندي مشتريان، ارتقا و توسعه بانكداري الكترونيكي، بازاريابي اثربخش خدمات نوين بانكي و تشويق مشتريان جهت جمع‌آوري امتيازات. بانك پاسارگاد، خدمات متنوعي را در باشگاه مشتريان خود به مشتريان ارايه مي‌دهد. از جمله طرح‌هاي ارايه شده در اين باشگاه مي‌توان به  «طرح مشتريان  وفادار»   اشاره كرد.

خدمات ارايه شده در باشگاه مشتريان بانك پاسارگاد

اعضاي باشگاه مشتريان بانك پاسارگاد مي‌توانند به محض احراز شرايط عضويت در هر يك از رده‌هاي فرين، زرين و سيمين ضمن برخورداري از خدمات تكريمي در شعبه‌هاي بانك از خدمات ويژه رفاهي به شرح ذيل بهره‌مند شوند:  خدمات ويژه رفاهي با توجه به رده‌بندي اعضا در ابتداي هر دوره تخصيص مي‌يابد و شامل استفاده از خدمات دوره‌اي ارايه‌شده از طرف باشگاه به اعضاي محترم، استفاده از خدمات ويژه مسافرتي و فرودگاهي شامل انجام كليه تشريفات فرودگاهي در جايگاه تشريفات اختصاصي فرودگاه بين‌المللي امام‌خميني(ره)، بهره‌مندي از خدمات اجاره خودرو در داخل و خارج از كشور توسط شركت بين‌المللي اجاره خودرو يوروپكار در ايران، بهره‌مندي از امتيازات ويژه در زمينه بيمه‌هاي درمان مسافرتي، حوادث انفرادي، بيمه بدنه اتومبيل، بيمه آتش‌سوزي و بيمه مسووليت مدني حرفه‌اي و عمومي، بهره‌مندي از خدمات اقامتي و پذيرايي در هتل نگين ‌پاسارگاد مشهد مقدس، برگزاري اكران اختصاصي جشنواره فيلم فجر و... است. كليه اعضاي محترم باشگاه و مشتريان محترم بانك پاسارگاد جهت دريافت اطلاعات تكميلي مي‌توانند به سايت باشگاه مشتريان بانك پاسارگاد به آدرس club.bpi.ir مراجعه يا با مركز تماس باشگاه مشتريان با شماره 82890 تماس حاصل نمايند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون