• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4846 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲ بهمن

بازارگرمي براي ستاره‌اي كه در ليست مازاد است

آقاي ترابي دقت كن!

آن‌طور كه مشخص شده باشگاه العربي قطر ديگر مهدي ترابي را نمي‌خواهد و قصد دارد با خارج كردن نام بازيكن ايراني از فهرست خود، يوسف المساكني تونسي را به خدمت بگيرد. اين يعني پايان كار فوق ستاره فصل پيش ليگ برتر ايران در ليگ ستارگان قطر در عرض يك نيم فصل. حالا مهدي ترابي قرار است به ايران برگردد و دوباره در يك تيم ليگ برتري به فوتبالش ادامه دهد. بازيكني كه گفته مي‌شد كمترين استحقاقش بازي در اروپاست. 
شكي در اين قضيه نيست كه مهدي ترابي با وسوسه مدير برنامه‌هايش پرسپوليس را ترك كرد و راهي يك تيم درجه دو در قطر شد.پول بيشتر و امكانات جذاب‌تر بر بينش فوتبالي ترابي تاثيرگذار شد و او تيمش را در آستانه ليگ قهرمانان آسيا تنها گذاشت. حالا و با گذشت ۶ ماه دوباره به نظر مي‌رسد همان شرايط در حال تكرار شدن است. مدير برنامه‌هاي ترابي به وسيله بازوهاي رسانه‌اي كه در ايران دارد هنوز قرارداد مهدي با العربي فسخ نشده در ايران آستين‌ها را بالا زده و شروع به بازارگرمي كرده است. 
ابتدا خبر رسيد كه پرسپوليس خواهان بازگشت ترابي است. 
بعد گفته شد 3 تيم ليگ برتري كه يكي از آنها حاضر است مبلغ دلاري پرداخت كند به دنبال جذب مهاجم فصل گذشته سرخ‌هاست. ساعاتي بعد تيم‌هاي خواهان ترابي از مرزهاي ايران عبور كردند و به كشورهاي تركيه و قطر رسيدند. تيتر «يك باشگاه در سوپرليگ تركيه و يك تيم قطري خواهان جذب ترابي هستند» همان موقع زده شد. معلوم نيست اگر ترابي بازيكني است كه اينقدر خواهان دارد چرا يك تيم درجه دوي قطري مي‌خواهد او را از ليستش خارج كند؟ چرا هيچ‌كدام از اين تيم‌هاي خواهان به جز پرسپوليس اسم ندارند؟ چرا تيم‌هاي خارجي وقتي ترابي در اوج بود پا پيش نگذاشتند و حالا كه افول كرده، مي‌خواهند او را به خدمت بگيرند؟
انتظار مي‌رفت ترابي با اتفاقاتي كه در ابتداي فصل برايش رخ داد،كمي معقول‌تر و فوتبالي‌تر به قضايا نگاه كند. با اين حال تيتر رسانه‌ها و افزايش شايعات و سكوت او نشان مي‌دهد در همچنان روي پاشنه سابق مي‌چرخد. بالا بردن قيمت با جار و جنجال و بعد رفتن به تيمي كه صرفا پول بيشتري مي‌دهد، هدفي است كه ترابي و مدير برنامه‌هايش دنبال مي‌كنند. اين در حالي است كه مهدي ترابي بايد بداند كه سپردن اختيارش به دست ايجنت‌ها و دلال‌ها كه تنها هدف‌شان درآمدزايي بيشتر است هيچ كمكي به رشد فوتبالش نمي‌كند. بحثي در اين نيست كه ترابي بايد به اندازه استحقاقش پول بگيرد ولي چيده شدن تمام مناسبات بر مبناي همين يك اصل، سرنوشتي جز آنچه در العربي براي ترابي رخ داد به بار نخواهد آورد. مهدي ترابي در حال حاضر ۲۷ ساله است و قطعا يك اشتباه ديگر در انتخاب تيم، فوتبال او را براي هميشه تمام خواهد كرد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون