• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4848 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ بهمن

پيش‌درآمد «بازي تاج و تخت» ساخته مي‌شود

گري اولدمن براي بازي در منك جايزه مي‌گيرد
بازيگر سرشناس بريتانيايي با دريافت جايزه «رييس» جشنواره فيلم پالم اسپرينگز تجليل مي‌شود.به گزارش مهر به نقل از ورايتي، جوايز بين‌المللي فيلم پالم اسپرينگز اعلام كرد امسال با اهداي جايزه «رييس»، از‌گري اولدمن براي بازي فوق‌العاده‌اش در فيلم «منك» تجليل مي‌كند.
هارولد ماتزنر رييس اين جشنواره گفت:‌گري اولدمن بار ديگر يك نمايش مسحور كننده اجرا كرده و اين بار در نقش هرمان منكوويچ در فيلم «منك» ديويد فينچر ظاهر شده است. اولدمن در اين فيلم در حالي كه به‌طور مشترك فيلمنامه «همشهري كين» را مي‌نويسد، فيلم و سفر فيلمنامه‌نويس را دنبال مي‌كند.وي همچنين از اولدمن به عنوان يكي از بزرگ‌ترين بازيگران اين نسل ياد و ابراز خوشحالي كرد كه با اهداي جايزه «رييس» امسال از وي تقدير مي‌كنند.اولدمن ۶۲ساله كه در فيلم «تاريك‌ترين ساعت» در نقش وينستون چرچيل بازي كرده بود جايزه اسكار را براي اين نقش‌آفريني دريافت كرد. وي پيش‌تر با دريافت جايزه يك عمر دستاورد پالم در سال ۲۰۱۸ و جايزه ستاره بين‌المللي در سال ۲۰۱۲ تجليل شده بود.

كرونا، جان يك سينماگر فرانسوي را گرفت 
رمي ژوليان، بدل‌كار سرشناس سينماي فرانسه و مجموعه فيلم‌هاي «جيمز باند»، در سن ۹۰سالگي و بر اثر ابتلا به ويروس كرونا درگذشت.به گزارش ايسنا از فرانس ۲۴، رمي ژوليان كه سابقه بدل‌كاري در بيش از ۱۴۰۰ فيلم و تبليغ تلويزيوني را در كارنامه داشت، پس از دو هفته بستري به دليل ابتلا به ويروس كرونا، در بيمارستاني در فرانسه، در سن ۹۰ سالگي از دنيا رفت.او كه در مجموعه فيلم‌هاي «جيمز باند» به جاي ستاره‌هايي چون شان كانري و راجر مور بدل‌كاري كرده بود، در سينماي فرانسه نيز در صحنه‌هاي خطرناك فيلم به جاي آلن دلون و ژان پل بلموندو نيز ظاهر شده بود. اين بدل‌كار فرانسوي در مجموع در شش فيلم از مجموعه «جيمز باند» از جمله «چشم طلايي» و «فقط براي چشمان تو» حضور داشت و در فيلم معروف «كسب و كار ايتاليايي» محصول ۱۹۸۶ به كارگرداني پيتر كالينسن نيز به جاي مايكل كين مقابل دوربين رفته است. ژوليان قهرمان اسبق موتوركراس فرانسه بود كه در سال ۱۹۶۴ و با بدل‌كاري به جاي ژان ماره، بازيگر فرانسوي كار خود را در سينما آغاز كرد و در ادامه در ۵۰ سال حضور مستمر خود در سينما در بسياري از صحنه‌هاي بدلكاري سينماي فرانسه و جهان حضور داشت. در سال ۱۹۹۹ و در صحنه بدل‌كاري فيلم «تاكسي ۲» ساخته لوك بسون، حادثه‌اي رخ داد كه به مرگ فيلمبردار و جراحت شديد دستيار فيلمبرداري منجر شد. رمي ژوليان در ابتدا كمپاني سازنده را به كوتاهي در تهيه تجهيرات ايمني متهم كرد. اين پرونده سرانجام در سال ۲۰۰۷ دوباره مطرح شد و در نهايت، رمي ژوليان به جرم عدم رعايت تمام نكات ايمني در صحنه فيلمبرداري به ۱۸ ماه حبس تعليقي و پرداخت ۱۳ هزار يورو جريمه متهم شد اما دادگاه تجديدنظر با تغيير حكم، كمپاني «Europacorp» متعلق به لوك بسون را به پرداخت ۱۰۰ هزار دلار متهم كرد و دوران حبس تعليقي ژوليان را به شش ماه و جريمه او را به دو هزار يورو كاهش داد.رمي ژوليان در اظهارنظري گفته بود: «ترس قبل و بعد از انجام كار ضروي است و نه حين انجام كار.»

ساخت پيش‌درآمد «بازي تاج و تخت» كليد خورد
شبكه اچ‌بي‌او (HBO) از مجموعه «داستان‌هاي دانك و اگ» كه پيش‌درآمدي بر ماجراهاي سريال پرطرفدار «بازي تاج و تخت» است، يك سريال مي‌سازد.به گزارش ايرنا از ورايتي، شبكه امريكايي اچ‌بي‌او قدم‌هاي اوليه براي ساخت سريالي اقتباسي از داستان‌هاي دانك و اگ (Tales of Dunk and Egg) نوشته جورج آر. آر. مارتين را برداشت، اين مجموعه داستاني پيش‌درآمدي بر ماجراهاي سريال بازي تاج و تخت است. سريال جديد اچ‌بي‌او در قسمت‌هاي يك ساعته پخش مي‌شود و داستان ماجراجويي‌هاي سر دانكن قدبلند (دانك) و اگان تارگرين پنجم جوان (اگ) را ۹۰ سال قبل از آغاز داستان نغمه يخ و آتش، روايت مي‌كند. جورج آر. آر. مارتين نويسنده ۷۲ ساله امريكايي تا به امروز سه رمان كوتاه از مجموعه داستان‌هاي دانك و اگ منتشر كرده است: شواليه آواره (The Hedge Knight) در سال ۱۹۹۸، شمشير قسم خورده (The Sworn Sword) در سال ۲۰۰۳ و شواليه مرموز (The Mystery Knight) در سال ۲۰۱۰. اين سه رمان در سال ۲۰۱۵ در يك مجموعه با عنوان شواليه هفت پادشاهي (A Knight of the Seven Kingdoms) گردآوري و منتشر شدند. در حال حاضر هنوز هيچ نويسنده يا بازيگري به اين پروژه ملحق نشده اما به گفته منابع آگاه، ساخت اين سريال از اولويت بالايي براي اچ‌بي‌او برخوردار است زيرا اين شبكه كابلي در‌نظر دارد از موفقيت و محبوبيت جهاني سريال بازي تاج و تخت نهايت استفاده را ببرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون