• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4848 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ بهمن

رضا قوچان‌نژاد بازهم تاريخ‌سازي كرد

هت‌تريك در هت‌تريك براي گوچي

در فصل 17-2016 و در هفته نوزدهم رقابت‌هاي ليگ هلند موسوم به ارديويسه رضا قوچان‌نژاد كه آن موقع در تيم هيرنفين توپ مي‌زد يك افتخار بزرگ براي فوتبال ايران رقم زد. گوچي كه آن زمان خودش را براي حضور در تيم ملي فوتبال ايران و بازي در جام جهاني آماده مي‌كرد در ديدار تيمش مقابل آيندهوون كاري كرد كه تا قبل از آن هيچ بازيكن ايراني ديگري موفق به انجامش نشده بود. گوچي در يك ليگ اروپايي؛ آن‌هم ليگ هلند موفق به ثبت هت‌تريك شد. هيرنفين بازي را با نتيجه ۴ بر ۳ در يك ديدار كلاسيك و به ياد ماندني به آيندهوون باخت ولي كاري كه قوچان‌نژاد انجام داد فصلي جديد در درخشش مهاجمان ايراني در ليگ‌هاي اروپايي باز كرد. آن فصل گوچي ۱۹ گل براي تيمش به ثمر رساند. 
سال گذشته و در هفته ششم ليگ هلند يك اتفاق ويژه ديگر رخ داد. رضا قوچان‌نژاد كه در تيم زوله توپ مي‌زد در بازي مقابل والويك به عنوان يار تعويضي وارد زمين شد و تاريخ‌سازي كرد. گوچي كه بعد از جام جهاني ۲۰۱۸ از تيم ملي ايران خداحافظي كرده بود و به نوعي در دوران افت به سر مي‌برد در حالي كه نزديك به ۱۰ دقيقه از نيمه دوم بازي گذشته بود براي نخستين‌بار از زمان پيوستن به تيم هلندي وارد زمين شد و در عرض ۲۸ دقيقه موفق به پوكر شد. چهار گل قوچان‌نژاد به والويك به لحظات فراموش‌ نشدني ليگ هلند راه يافت و گوچي تبديل به اولين بازيكن تاريخ ليگ هلند شد كه به عنوان يار تعويضي وارد زمين مي‌شود و سه گل يا بيشتر به ثمر مي‌رساند. اين لقب در حالي به مهاجم ايراني زوله رسيد كه ليگ هلند مهاجمان بزرگي در طول تاريخ به خود ديده است كه هركدام وزنه‌اي در دنياي فوتبال محسوب مي‌شوند. گوچي آن شب توپ بازي را با خود به خانه برد. با اين اميد كه درخششش همچنان ادامه داشته باشد.  از فاصله آن عصر جادويي كه به قول رسانه‌هاي هلند قوچان‌نژاد دست به هر چيزي كه مي‌زد طلا مي‌شد، روزهاي زيادي گذشت اما گوچي نتوانست آنچه در نخستين ديدار براي تيمش انجام داده بود را تكرار كند. رضا در ۲۳ بازي بعدي تيمش تنها ۵ گل براي زوله به ثمر رساند. در اين بين بارها زمزمه جدايي گوچي از زوله و پيوستنش به ساير تيم‌ها از جمله تيم‌هاي ايراني هم به گوش رسيد. اتفاقي كه نيفتاد و گوچي در هلند ماند. او ماند تا در يك شب جادويي ديگر تاريخ‌سازي كند. او ماند تا ثابت كند در ۳۳ سالگي همچنان مهاجمي تيزچنگال است كه از فرصت‌ها مي‌تواند به بهترين نحو ممكن استفاده كند. بامداد شنبه قوچان‌نژاد در نخستين بازي دور برگشت ليگ هلند قوچان‌نژاد در حالي كه تيمش مقابل ويلم با يك گل عقب بود در آغاز نيمه دوم با عنوان يار جانشين وارد زمين شد. گوچي تنها ۱۳ دقيقه زمان نياز داشت تا نخستين گلش را به ثمر برساند و بعد از آن تنها ۱۲ دقيقه ديگر فرصت خواست تا يك آتش‌بازي تمام عيار به راه بيندازد و دو بار ديگر هم گلزني كند. هت‌تريك قوچان‌نژاد در ۱۲ دقيقه آن هم در حالي كه به عنوان يار تعويضي وارد زمين شده بود تيمش را به برتري سه بر يك رساند و نام قوچان‌نژاد را در تاريخ ليگ هلند جاودانه كرد. پس از درخشش خيره‌كننده گوچي مقابل ويلم، صفحه توييتري اُپتا كه آمار و ارقام فوتبال جهان را مورد بررسي قرار مي‌دهد، با درج تصوير خوشحالي اين مهاجم ايراني نوشت: «قوچان‌نژاد اولين بازيكن در تاريخ ليگ ارديويسه هلند است كه توانسته دو بار به عنوان بازيكن تعويضي هت‌تريك كند.»
از فاصله نخستين هت‌تريك قوچان‌نژاد تا سومين باري كه در يك بازي سه يا بيشتر گلزني مي‌كند مهاجمان ايراني ۴ هت‌تريك در ليگ‌هاي اروپايي به ثبت رسانده‌اند. عليرضا جهانبخش دو بار در ليگ هلند با پيراهن آلكمار، مهدي طارمي در ليگ پرتغال با پيراهن ريوآوه و كاوه رضايي با پيراهن شارلروا در ژوپيتر ليگ بلژيك.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون