• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4849 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۶ بهمن

واكنش‌هابه مشكلات نرم‌افزاري ادامه دارد

انتقادهاي يك ناشر ادبي به نمايشگاه مجازي كتاب

يك ناشر به ساز و كار نمايشگاه مجازي كتاب تهران انتقاد كرد و گفت: سايت خانه كتاب اصلا پتانسيل لازم براي نمايشگاه مجازي كتاب را ندارد.
بهرنگ كياييان از مسوولان نشر چشمه به ايسنا از مشكلاتي در رويداد نمايشگاه كتاب تهران گفت كه به گفته او علتش مشكل نرم‌افزاري‌ است‌ كه وزارت ارشاد درست كرده. بهرنگ كياييان، از مسوولان نشر چشمه در گفت‌وگو با ايسنا در خصوص حضور اين نشر در نخستين نمايشگاه مجازي كتاب تهران گفت: نشر چشمه در اين رويداد حضور دارد و بسياري از همكاران ما بسيج شده‌اند و مشغول انجام كارها هستند. اما آنچه اتفاق افتاده به خاطر مشكل نرم‌افزاري‌اي‌ است كه وزارت ارشاد درست كرده و مردم نمي‌توانند كتاب‌هاي ما را پيدا كنند وگرنه از طرف ما مشكلي وجود ندارد؛ اين مشكل سايت ارشاد است. او افزود: ممكن است فقط براي معدود عناويني موجودي نداشته باشيم، اما اكثر كتاب‌هاي‌مان موجود هستند و براي‌شان موجودي داده‌ايم و حتي همه ‌چيز را اصلاح كرده‌ايم؛ به‌طور كلي ما به نحو درستي در نمايشگاه شركت كرده‌ايم، اما مشكلات زيادي با سايت نمايشگاه داريم، فاكتورهاي زيادي براي‌مان آمده بودند اما اصلا امكان دانلود آنها را در كنترل پنل نداشتيم و براي همين نمي‌توانيم خوب سرويس‌دهي كنيم.
كياييان سپس با بيان اينكه از طرف خودشان سعي كرده‌اند امكانات را طوري فراهم كنند كه مشكلي براي خريد مخاطبان به وجود نيايد، اظهار كرد: اما متاسفانه سايت خانه كتاب كه براي نمايشگاه آماده شده، اصلا پتانسيل اين را ندارد. پهناي باند كمي به ما داده‌اند و حتي صفحه ناشران درست باز نمي‌شود كه البته قرار بود درست شود، ولي ديگر چند روز از نمايشگاه گذشته است. مسوول نشر چشمه همچنين در خصوص وضعيت فروش اين نشر در نمايشگاه مجازي كتاب بيان كرد: وضعيت نسبت به نمايشگاه حضوري كتاب اصلا قابل مقايسه نيست. البته ما خيلي توقع زيادي از اين نمايشگاه نداشتيم، در مجموع بد نبوده اما اگر اين مشكلات نرم‌افزاري نبود، مي‌توانست خيلي بهتر و مناسب‌تر باشد. اين مشكلات حتي باعث شده كه خيلي‌ها حتي از خريد از نشر چشمه منصرف شوند. اين خيلي بد است كه مخاطبان فكر مي‌كنند ما اصلا در نمايشگاه حضور نداريم. او با اشاره به دير لود شدن صفحات سايت نمايشگاه مجازي كتاب حتي براي ناشران گفت: مشكل ديگري كه وجود داشت، اين است كه چون سيستم ثبت كتاب در خانه كتاب با چاپ كتاب فاصله دارد و كند است و دو، سه هفته طول مي‌كشد، باعث شده كتاب‌هايي كه در اين چند هفته منتشر كرده‌ايم و حتي تجديدچاپ‌هاي جديدمان را هم نتوانيم در نمايشگاه عرضه كنيم. بهرنگ كياييان در پايان در خصوص برخي آثار نشر چشمه كه با جست‌وجو در سايت نمايشگاه مجازي كتاب پيدا نمي‌شوند، مثل كتاب «اسب‌ها، اسب‌ها از كنار يكديگر»، آخرين رمان محمود دولت‌آبادي كه در ماه‌هاي اخير منتشر شده است، گفت كه اين رمان و نيز ديگر آثار منتشر شده در نشر چشمه در نمايشگاه مجازي كتاب موجود است، اما اين مشكل از سيستم است كه گاهي برخي كتاب‌ها را نشان مي‌دهد و گاهي نشان نمي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون