• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4850 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۷ بهمن

خبرخوان

واردات خودروي امريكايي ممنوع است

رييس سازمان ملي استاندارد تاكيد كرد كه با توجه به دستور مقام معظم رهبري امكان ترخيص خودروهاي امريكايي از گمرك وجود ندارد. نيره پيروزبخت در نشستي خبري درباره وضعيت ترخيص خودروها از گمرك گفت: عموما مشكلات ترخيص كالاها در گمركات، مربوط به مسائل بانكي يا نداشتن ثبت سفارش است. در بحث خودروهاي بنز، بي‌ام دبليو و پورشه كه اخيرا خبرساز شد هم فقط بحث استاندارد نبوده و قوانين و مقرراتي هم مانند مقررات گمركي يا اظهار نشدن كالا هم دخيل هستند. وي افزود: همچنين بر اساس دستور صريح مقام معظم رهبري خودروي امريكايي، حتي اگر در كشور ديگري توليد شده باشد يا اگر خودرويي محصول كشور ديگري باشد، اما در امريكا توليد شده باشد، اجازه ورود به كشور ندارد كه اين موضوع به صورت بخشنامه به گمركات كشور ابلاغ شده است.

اصلاح حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي در بودجه ۱۴۰۰

رييس سازمان برنامه و بودجه كشور از تلاش دولت براي اصلاح روند متناسب سازي حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي در سال آينده خبر داد. محمدباقر نوبخت، رييس سازمان برنامه و بودجه كشور با بيان اينكه متناسب‌سازي حقوق بازنشستگان لشكري و كشوري، صد درصد انجام شده، گفت: مطلع شدم كه در مورد بازنشستگان تامين اجتماعي، فقط ٣٠ درصد اين موضوع انجام شده است. بنابراين هم با ارسال لايحه‌اي دو فوريتي به مجلس زمينه تقنيني آن را فراهم كرديم و هم منابع مالي قابل ملاحظه‌اي براي آن در بودجه ١۴٠٠ درنظر گرفتيم.

شكر و چاي در مسير افزايش تند قيمت

قاسمعلي حسني، دبير اتحاديه بنكداران مواد غذايي از قرار گرفتن شكر و چاي در مسير افزايش قيمت خبر داد و گفت: در بازار چاي بيش از ۲۵ تا ۵۰ درصد گران‌فروشي مي‌شود. او در تشريح آخرين وضعيت تامين و قيمت دو كالاي شكر و چاي كه اين روزها حاشيه‌ساز شده‌اند، اظهار كرد: شكر و چاي در مسير افزايش تند قيمت قرار گرفته و با نزديك شدن به پايان سال موجب نگراني مصرف‌كنندگان شده است. وي ادامه داد: شكر ظرف يك ماه افزايش نرخ ۷۰ تا ۸۰ درصدي را در بازار آزاد تجربه كرده است. به گفته حسني؛ همچنان شكرهاي بسته‌بندي يك كيلوگرمي دولتي با نرخ مصوب ۶ هزار و ۶۵۰ تومان در بازار يافت مي‌شود، اما بخش اعظم شكرهاي عرضه شده در بازار با نرخ آزاد هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون