• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4852 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۹ بهمن

آيت‌الله هاشم‌زاده هريسي و محمد غرضي از چگونگي ارتباط برخي مسوولان با دعانويسان گفتند

فوت و فنِ مملكت‌داري!

نفوذ «دعا نويس» و «رمال» و امثالهم كنار برخي «ثروتمندان» به بيوت برخي از علما و مراجع و البته مسوولان جمهوري اسلامي نه براي اولين‌بار است كه مطرح مي‌شود و احتمالا نه آخرين‌بار. آنچه احمد توكلي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام چندي پيش در قالب يادداشتي به زبان آورد و با انتقاداتي جدي از سوي اصولگرايان مواجه شد، تكرار همان چيزي است كه در دوران رياست‌جمهوري محمود احمدي‌نژاد و حتي سال‌هاي پيش از آن نيز مطرح شده بود ولي از قرار معلوم آنچه اين‌بار موجب رنجش اصولگرايان شده، اعتراف چهره‌اي نزديك به آنان به اين مساله است. او در شرايطي نوشت «بررسي برخي پرونده‌هايي كه در ديده‌بان شفافيت و عدالت در جريان است، نشان‌دهنده نقشي است كه متأسفانه جن‌گيرها و كهانت‌ورزان فاسد در سال‌هاي اخير در اتخاذ تصميمات مرموزانه و ناكارآمدساز و جورافزاي برخي از مسوولان و سرشناسان داشته‌اند» كه پيش از آن خطيب نماز جمعه موقت تهران به نقل از غسال آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي، از باز شدن چشمان او به هنگام شست‌وشو سخن گفته بود و البته به ناچار عذرخواهي كرده بود اما توكلي اين غسال را يكي از ابربدهكاران بانكي ايران معرفي كرد و همزمان با انتقادات تند و تيز پايداري‌ها و اصولگرايان مواجه شد. اگر اصولگرايان تلاش كردند يادداشت توكلي را به بيماري او ارتباط دهند و به تخطئه اظهاراتش بپردازند، سوي ديگر ميدان، فعالان سياسي و اجتماعي اصلاح‌طلب و معتدل ترجيح دادند از لزوم توجه مسوولان جمهوري اسلامي به اين قبيل مسائل سخن گفته و مخاطرات امنيتي و اجتماعي تن دادن به چنين اقداماتي را براي آنان بازگويي كنند.
 متاسفم!
يكي از اين فعالان آيت‌الله هاشم هاشم‌زاده‌هريسي، عضو مجلس خبرگان رهبري است. او از جمله اعضاي مجلس خبرگان رهبري به شمار مي‌رود كه بارها و بارها از لزوم اصلاح رويه‌ها در جمهوري اسلامي سخن گفته و البته از سوي اصولگرايان مورد حمله قرار گرفته است. هريسي روز گذشته در اظهاراتي كه خبرگزاري ايرنا اقدام به انتشار آن كرد، موضوع ورود دعانويسان و افرادي از اين دست به بيوت علما و مسوولان و اثرگذاري‌شان بر تصميمات آنان را رد نكرد و گفت: «من براي كشوري كه نظامي اسلامي دارد اما چنين مسائلي در آن مطرح مي‌شود، متاسفم.» اين عضو مجلس خبرگان رهبري در اظهاراتي قابل تامل گفته است: «راي دادن و راي گرفتن و نماينده و رييس‌جمهور شدن نبايد بر اساس سحر و جادو باشد و بايد با اين افراد براي اداره كشور مبارزه كنيم. مبارزه مردم با اين افراد بايد به اين صورت باشد كه ببينند چه كساني دنبال كننده خرافه و خرافات هستند و به آنها راي ندهند. همگان بدانند راي به اينگونه افراد حرام است.» او همچنين گفت: «كساني كه با اين مشي مبارزه نمي‌كنند و مشوق آن هستند به جان نظام افتاده‌اند اما همه مسوولان هم به اين شكل نيستند و بايد بتوانيم، افراد را از يكديگر تفكيك كنيم.» هاشم‌زاده هريسي با يادآوري دوران رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد متذكر شد: «در زمان محمود احمدي‌نژاد خرافه و خرافات بيشتر بود و موضوع هاله نور هم جزو اين دسته مسائل شناخته مي‌شود. البته با رفتن او به نوعي اين موضوع كمتر شده بود اما نمي‌دانم چرا هنوز هم مطرح مي‌شود و ادامه دارد.»
 نگراني ندارد!
نكته قابل‌تامل آنكه براساس اظهارات محمد غرضي، وزير اسبق پست و تلگراف جمهوري اسلامي در دوران حيات بنيانگذار جمهوري اسلامي نيز اين قبيل مسائل وجود داشته است چنانكه براساس اظهارات او، زني در همان زمان مدعي ارتباط با «امام زمان» شده است. او درباره واكنش «امام خميني» گفت: «احمد آقا گفتند كه من اين موضوع را به حضرت امام گفتم و ايشان فرمودند اين خانم را ملاقات كنيد و بگوييد روح‌الله مي‌گويد من در دوران جواني دفتر شعري داشتم اما آن را گم كرده‌ام، اگر ممكن است بگويند دفتر من كجاست؟احمد آقا توضيح داد كه 2 روز بعد آن خانم با پوششي تمام، به‌طوري كه صورتشان معلوم نبود به همراه آن دو مرد آمدند و ما هم احترامشان كرديم و سپس پيام حضرت امام را به آنها رسانديم و بعد از مدت كوتاهي رفتند. زماني كه احمد آقا اين موضوع را براي من مي‌گفتند يك ماه از ماجرا گذشته بود و ايشان گفتند اينها رفتند و ديگر پيدايشان هم نشد.» اين كنشگر سياسي در بخش ديگري از اظهارات خود نوشته‌هاي احمد توكلي را «درست» توصيف كرده و گفته است: «در مورد بحث وجود جن‌گيرها و رمال‌ها بايد بگويم كه هر وقت قدرتي اعم از مادي و فقهي و سياسي به وجود آمده است اين افراد هم حضور داشته‌اند.» غرضي همچنين درباره شيوه نزديكي اين افرادبه برخي از  مسوولان جمهوري اسلامي اظهارات قابل تاملي به زبان آورده و گفته است: «برخي با پيشگويي، برخي عريضه‌نويسي و برخي هم با ترساندن صاحبان قدرت و مثلا با بيان اينكه اگر شما فلان روز بيرون رفته بوديد حتما ترور مي‌‌شديد، خود را به اينها نزديك مي‌كنند. ما از اين چيزها زياد شنيده‌ايم. خيلي تعجب‌آور نيست كشور و دنيا مملو از شياطين است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها