• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4853 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ بهمن

خبرخوان

واكنش انتقادي مرغداران به اظهارات رييس مجلس

يك مرغدار در واكنش به اظهارات قاليباف درباره قيمت مرغ گفت: پيشنهاد مي‌شود در فرصت باقيمانده سال 99 مدرن‌ترين واحد مرغداري در شهرستان جهرم را بدون دريافت اجاره‌بها در اختيارتان مي‌گذارم كه مرغ به قيمت 9000 تومان توليد كنيد. پيش از اين كانون سراسري مرغداران گوشتي نيز در نامه‌اي به رييس مجلس شوراي اسلامي نسبت به سخنان او درباره اينكه قيمت مرغ بايد كيلويي ۱۰ هزار تومان باشد، واكنش نشان داد و اعلام كرد كه تصور مي‌شود اين سخنان به واسطه اطلاعات غلطي كه به جنابعالي منتقل گرديده، بيان شده است.

چرا كارت بانكي اتباع افغان مسدود شد؟

شوراي هماهنگي بانك‌ها در بيانيه‌اي در خصوص كد شهاب بيانيه‌اي صادر و اعلام كرد: در روزهاي گذشته برخي رسانه‌هاي معاند با ناديده گرفتن مقررات شفافيت عمليات بانكي كه مستلزم صحت اطلاعات هويتي صاحبان حساب است و هشدارهاي مكرر قبلي به صاحبان حساب‌هاي مشمول نقص اطلاعات يا اطلاعات ناصحيح به سياه‌نمايي روي آورده و اين‌گونه القا كرده‌اند كه برخي بانك‌هاي كشور، حساب و كارت بانكي اتباع خارجي را مسدود كرده‌اند. اين سياه‌نمايي در حالي صورت مي‌گيرد كه رعايت مقررات مذكور نه فقط در ايران بلكه در اغلب كشورهاي جهان و نه ‌تنها نسبت به اتباع خارجي بلكه نسبت به كليه صاحبان حساب‌هاي بانكي به دلايل مختلف از جمله پيشگيري از پول‌شويي الزامي است.

انتقاد رييس كميسيون انرژي مجلس از مخالفان «مازوت»

فريدون عباسي، رييس كميسيون انرژي مجلس دلايل كمبود گاز را عدم صرفه‌جويي از سوي مردم و نبود مديريت منسجم در حوزه انرژي دانست و گفت: آنهايي كه به من خرده مي‌گيرند كه چرا از سوختن مازوت دفاع مي‌كنم حاضرند قطع برق 25 درصد از مناطق كشور را بپذيرند؟ چراكه اگر نيروگاه‌ها مازوت نسوزانند در فصل سرما با 25 درصد خاموشي مواجه خواهيم بود لذا استفاده از مازوت در شرايط فعلي ضروري است حتي اگر مدافعان محيط زيست، روشنفكران و هنرمندان با آن بدون ارايه راه‌حلي مخالفت كنند.

سهم كالاي اساسي از واردات چقدر است؟

از واردات ۲۸ ميليون تني سال جاري ۶۹ درصد به كالاهاي اساسي اختصاص داشته است. در ۹ ماهه امسال ۱۷ميليون و۴۶۰ هزار و ۴۰ تن كالاي اساسي به ارزش 8 ميليارد و ۷۶۳ ميليون و ۳۵۹ هزار و ۲۱۸ دلار از گمرك ترخيص شده بود. در موجودي ۴.۲ ميليون تني كالاهاي اساسي در گمرك و بنادر، ذرت با ٢.٤ ميليون تن بيشترين حجم را داراست همچنين موجودي گندم ۱۵۰.۵ هزار تن، جو ۲۷۱.۱ هزار تن، سويا ۵۰۸.۵ هزار تن، برنج ۹۱.۴ هزار تن، شكر ۱۰۴.۷ هزار تن، روغن خام ۴۰۲ هزار تن و دانه‌هاي روغني ۲۵۱.۴ هزار تن است.


ترفند گران‌فروشي روغن نباتي در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي

اميرهوشنگ بيرشك، دبير انجمن صنفي روغن نباتي بحث تخصيص ارز را مهم‌ترين عامل آرامش بازار روغن اعلام كرد و گفت: اگر موضوعات مرتبط با تخصيص و انتقال ارز به خوبي صورت گيرد، بازار روغن هيچ گونه التهابي نخواهد داشت. او با اشاره به اشكالات سيستم توزيع روغن بيان كرد: اخيرا اخباري به گوش ما رسيده مبني بر پيشنهاد سوپرماركتي‌ها به فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مبني بر آنكه هر حلب روغن ۵ كيلويي را ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان بالاتر از قيمت درج شده روي كالا به آنها بدهند به همين خاطر از سازمان‌هاي نظارتي تقاضا داريم كه نظارت بيشتري بر بازار داشته باشند چراكه ما همه تلاش خود را مي‌كنيم تا توليد را افزايش دهيم كه كمبودي در سطح عرضه ايجاد نشود.

 

وزير صمت: مخالف قيمت‌گذاري دستوري هستم

عليرضا رزم‌حسيني، وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: با هر گونه قيمت‌گذاري دستوري مخالف هستم؛ دولت نيز در اين زمينه با ما هم عقيده است و در تحقق اين موضوع كمك مي‌كند و انتظار داريم كه بخش خصوصي نيز براي اين موضوع مهم پاي كار بيايد. رزم‌حسيني خاطرنشان كرد: به دنبال حذف واسطه‌ها و دلالان هستيم؛ دلالان و واسطه‌ها ميان توليدكننده و مصرف‌كننده قرار مي‌گيرند و سبب افزايش قيمت‌ كالاهاي مهم(مانند سيمان) در بازار مي‌شوند كه دستگاه‌هاي نظارتي در اين بخش بايد به كمك توليد بيايند. پيش‌تر وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شيوه‌نامه دولت در زمينه قيمت‌گذاري برخي محصولات گفته بود كه اين شيوه‌نامه توسط كارشناسان تاييد شده و در اين زمينه دولت در پي حفظ منافع توليد‌كنندگان و مصرف‌كنندگان كشور است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون