• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4853 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ بهمن

خبر

يك كشته و 18 مجروح در برخورد دو ميني‌بوس حامل كارگران معدن

صبح ديروز، بر اثر برخورد دو دستگاه ميني‌بوس حامل كارگران دو معدن طلاي آق‌دره و زرشوران در شهرستان تكاب، يك كارگر كشته و دست‌كم ۱۸ نفر از سرنشينان زخمي شدند كه حال ۶ نفر از حادثه‌ديدگان وخيم  است.
به گزارش ايلنا و به گفته كارگران حاضر در صحنه، مصدومان حادثه به بيمارستان مهاباد و شهداي تكاب اعزام شده‌اند و كارگر متوفي هم، راننده سرويس كارگران معدن طلاي زرشوران و از مصدومان بيمارستان شهداي تكاب بود. يك گروه از اين كارگران، شيفت شب و در حال بازگشت از محل كار خود بودند و گروه ديگر هم براي انجام شيفت صبح در مسير حركت به محل كار خود در ۳۵ كيلومتري  شهرستان  تكاب  بودند.

قوه قضاييه املاك بنياد كه در تصرف اشخاص است ر ا پيگيري  مي‌كند

رييس بنياد مستضعفان گفت: «بنياد مستضعفان بيش از ۲۵۰۰ ميليارد تومان در راستاي مقابله با كرونا و در عرصه‌هاي مختلف هزينه كرده و در شرايط كرونا بيش از ۳۰ هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي مختلف فولاد، معدن و غيره انجام داده و به اين سرمايه‌گذاري‌ها اضافه خواهد كرد.»  پرويز فتاح در مراسم آغاز همزمان ۳۰۰۰ ميليارد تومان پروژه‌هاي محروميت‌زدايي بنياد مستضعفان در سراسر كشور گفت: «اعتقاد ما اين است اگر اموال در دست اين بنياد از اموال رژيم غاصب پهلوي است، بايد به مردم بازگردانده شود، از اين رو بنياد مستضعفان بالغ بر ۱۰۰ هزار فقره از اسناد علوي را به مردم واگذار كرده و امروز ۳۵ شركت ما در بورس فعال است و اين به آن معناست كه اين بنياد مردمي‌تر شده و در راستاي شفاف‌سازي پيش رفته است. مردم در اين پروژه‌ها واقعا حضور دارند و شريكند و در بسياري از پروژه‌ها مشاركت مالي دارند. اطمينان مي‌دهم هيچ كاري در بنياد معطل تحريم‌ها نمانده و تمام جوانان و فعالان حوزه دانش بنيان با اعتقاد كامل كارها را پيش بردند. اين بنياد هم از نظر توليد و هم از نظر برنامه‌هاي ريالي موفق بوده است و در سال جاري به تمام اهداف خود مي‌رسد. ما هم از نظر ساختاري و سازماني كوچك مي‌شويم تا عرصه براي مردم و گروه جهادي باز شود. اعلام مي‌كنم اين بنياد معافيت مالياتي ندارد و هيچ‌گونه اسراف و اشرافي‌گري نداريم، چراكه نام مستضعفان بر اين بنياد است و مكتب امام و نظريه رهبر عزيز نيز بر ساده زيستي استوار است.»  فتاح افزود: «اين سازمان تحت نظارت سازمان بازرسي كل كشور است و حراست آن فعال است به‌طوري كه اعضاي بنياد در حال كنترلند. ما به هيچ وجه جاي دولت را نمي‌گيريم و رقيب بخش خصوصي نيستيم. املاك مربوط به اين بنياد كه در تصرف اشخاص حقيقي و حقوقي است از طريق قوه قضاييه پيگيري مي‌شود و هماهنگي اين بنياد با دولت و مجموعه سران  قوه،  سپاه  و  بسيج و... خوب  است.»

خودكشي دو كودك در كرمانشاه 

گروه اجتماعي| بنا به اعلام منابع آگاه، ظرف روزهاي دو‌شنبه و سه‌شنبه، دو كودك در استان كرمانشاه خودكشي كرده‌اند. اين منابع آگاه به «اعتماد» خبر دادند كه روز سه‌شنبه 7 بهمن ماه يك دختر 11 ساله ساكن در شهرستان صحنه به دليل نداشتن گوشي موبايل براي شركت در كلاس‌هاي آموزش مجازي مدرسه به زندگي خود پايان داده است. ليلا رضايي كه خود را حلق آويز كرده، دانش‌آموز كلاس پنجم ابتدايي بوده كه به دليل ناتواني مالي والدين براي خريد گوشي تلفن همراه، نمي‌توانسته در برنامه آموزش مجازي «شاد» شركت كند. منابع آگاه همچنين خبر دادند كه روز دوشنبه 6 بهمن ماه، يك دختر 16 ساله در شهرستان سرپل‌ذهاب از توابع استان كرمانشاه به دلايل نامعلومي به زندگي خود پايان داد. به گفته اين منابع آگاه، «نرگس مروتي ميرحصاري» در روستاي «قره‌بلاغ» شهرستان سرپل‌ذهاب با شليك گلوله به زندگي خود پايان  داده است.

فاصله‌گذاري در استوديوهاي ضبط برنامه رعايت نمي‌شود

مدير روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، از عدم نظارت بر استوديوهاي ضبط برنامه و تهيه فيلم و سريال و همچنين عدم رعايت فاصله‌گذاري و استفاده از ماسك در اين محل‌ها انتقاد كرد. به گزارش ايرنا، حسين كرمانپور، روز پنجشنبه پس از تشييع مهرداد ميناوند (پيشكسوت فوتبال كه چهارشنبه شب به علت ابتلا به كرونا درگذشت) در حساب توييتر خود نوشت: «ميناوند، آخرين نخواهد بود! روي استوديوهاي ضبط برنامه و تهيه فيلم و سريال نظارت چنداني نيست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون